…of eigenlijk is dat een gokje. Volgens de caseback wel in ieder geval. De wijzerplaat is aftermarket, of in ieder geval opnieuw opgemaakt en hoort eigenlijk bij een 7002 7000. De bezelinsert hoort ‘Pepsi’ te zijn maar is zwart en niet origineel Seiko.
Dit is er duidelijk niet eentje voor de puristen. Daar komt nog bij dat om de een of andere reden de 7002 niet zo geliefd is.
Waarom dat zo is begrijp ik eigenlijk niet zo goed. De rechthoekige indices (met wat fantasie zou je ze snowflake kunnen noemen) en de lollipop secondewijzer onderscheiden de 7002 duidelijk van de SKX, terwijl de moderne kast voor de smallere pols een stuk draagbaarder is dan die van de 6309.
Gefeliciteerd, ik vind ze ook leuker dan de SKX007, jammer dat deze wat verbouwd is, maar als jij er blij mee bent maakt dat toch niet uit. Groeten van de mijne
Van harte, mooi model en zelf ook van vd rechte markers. Een skx173 kan een alternatief zijn ook of nog ouder: 6309-7290.
De 7002’s vind je maar mondjesmaat origineel maar zelfs dan zijn ze niet duur.
Overigens dacht ik dat de tekst onderaan de dial niet verschilt tussen de zwarte en pepsi, wel tussen 7000 en 7001, 700a en 700j, oftewel int markt of japan markt
Leuke Seiko hoor, ook al is het misschien een frankenklok. Ik heb er zelf ook een en eigenlijk vind ik 'm net iets strakker en leuker dan de SKX. Ik merk dat ik de 7002 meer draag dan de 009.
Veel plezier ermee.
Leuk om deze te zien. Wist niet van het bestaan . De markers zijn namelijk ook een deal breaker voor mij. Wel een echte bandenswapper volgens mij. Veel plezier ermee
Gr.Wander
Ik heb ook een 6309 7290 gehad, ook met rechthoekige indexen. Dit is het transitiemodel tussen de 6309 ‘turtle’ en de 7002, al wel met de moderne kast.