Nieuwe aanwinst, Seiko 7002 700J

…of eigenlijk is dat een gokje. Volgens de caseback wel in ieder geval. De wijzerplaat is aftermarket, of in ieder geval opnieuw opgemaakt en hoort eigenlijk bij een 7002 7000. De bezelinsert hoort ‘Pepsi’ te zijn maar is zwart en niet origineel Seiko.

Dit is er duidelijk niet eentje voor de puristen. Daar komt nog bij dat om de een of andere reden de 7002 niet zo geliefd is.

Waarom dat zo is begrijp ik eigenlijk niet zo goed. De rechthoekige indices (met wat fantasie zou je ze snowflake kunnen noemen) en de lollipop secondewijzer onderscheiden de 7002 duidelijk van de SKX, terwijl de moderne kast voor de smallere pols een stuk draagbaarder is dan die van de 6309.

Enfin, al met al ben ik erg tevreden met mijn nieuwe aanwinst en ben ik blij dat ik het horloge net op tijd in huis heb voor zijn 28e verjaardag.

Volgens de caseback dan…

Groeten,

Stefan

14 likes

Gefeliciteerd, ik vind ze ook leuker dan de SKX007, jammer dat deze wat verbouwd is, maar als jij er blij mee bent maakt dat toch niet uit. Groeten van de mijne

2 likes

Ik trok me er minder van aan toen ik die van jou nog niet gezien had, wat een gave klok zo met die patina!

Groeten,

Stefan

1 like

Van harte, mooi model en zelf ook van vd rechte markers. Een skx173 kan een alternatief zijn ook of nog ouder: 6309-7290.

De 7002’s vind je maar mondjesmaat origineel maar zelfs dan zijn ze niet duur.

Overigens dacht ik dat de tekst onderaan de dial niet verschilt tussen de zwarte en pepsi, wel tussen 7000 en 7001, 700a en 700j, oftewel int markt of japan markt

Ik denk dat je gelijk hebt, ik baseerde me op een post op WUS (http://forums.watchuseek.com/f21/school-me-7002-700j-502721.html) waarin het erover lijkt te gaan dat de 7002 700J er alleen als pepsi is, dat leek me al sterk.

Op de caseback staat bij mij 7002 700J, op de dial 7002 700A

Groeten,

Stefan

Leuke Seiko hoor, ook al is het misschien een frankenklok. Ik heb er zelf ook een en eigenlijk vind ik 'm net iets strakker en leuker dan de SKX. Ik merk dat ik de 7002 meer draag dan de 009.
Veel plezier ermee.

1 like

Volgens mij stijgen ook die aardig in prijs. Juist omdat goeie originele modellen zo weinig te vinden zijn.

1 like

Leuk om deze te zien. Wist niet van het bestaan :astonished:. De markers zijn namelijk ook een deal breaker voor mij. Wel een echte bandenswapper volgens mij. Veel plezier ermee :+1:
Gr.Wander

1 like

De caseback is altijd uniek: 7002-7000, 7001, 700a of 700j. En ook nog 7020/9 (voorloper skx171) en de 7039.

1 like

Jazeker maar nog steeds minder dan een 007 over het algemeen. Zelfs een originele 6308-7290 ging voor dik 150 euro. Wel raar eigenlijk

7002 is altijd leuk. Als je hem dan niet zo prachtig origineel hebt als die van @sq100 dan is het mooie mod klok. Veel plezier er mee!

1 like

Ik heb ook een 6309 7290 gehad, ook met rechthoekige indexen. Dit is het transitiemodel tussen de 6309 ‘turtle’ en de 7002, al wel met de moderne kast.

In een vlaag van verstandsverbijstering voor een habbekrats verkocht hier op het forum :tired_face: #regrets

Groeten,

Stefan

2 likes

Ziet er inderdaad ook goed uit. Vervelend wanneer je achteraf spijt van de verkoop hebt. Sommige ideeën lijken in eerste instantie zo goed… :astonished:

1 like