Nieuwe aanwinst: Seiko SARB065 cocktail time

Nu heb ik weer spijt dat ik de mijne een tijdje geleden heb verkocht :sweat:

1 like

Je kunt bij mij altijd terecht dat weet je :joy:

2 likes

Ik deed een uitspraak(je) over Hardlex, niet over mineraal glas. :slight_smile:

Als ik genuanceerd ga lopen doen moet ik ook melden dat Hardlex in verschillende kwaliteiten komt: MM Hardlex is geen “5” Hardlex. (Bij welke kwaliteit de hardheid die ik noemde bij hoort weet ik niet).

Ik vind dit een prachtig horloge, maar ik vraag mij elke keer af; hoe zit het met de afleesbaarheid? Ik zie veel foto’s waarop de wijzers weg lijken te vallen tegen de ijsblauwe wijzerplaat. Klopt dit?

2 likes

Schitterende dress watch hoor. Veel plezier ermee/ervan

1 like

Dat blauwe effect zie je voornamelijk op foto’s. In realiteit is de wijzerplaat meet wit/grijs.

2 likes

Klopt

De keer dat ik 'm vast/om had was de afleesbaarheid heel OK. Het licht speelt best wel met de indices en wijzers, en het simpele design maakt 'm duidelijk.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik diezelfde avond door reed naar Groningen om daar van @Windhund z’n SDGM001 te kopen, en dat ding is in vergelijk een afleesbaarheidsmonster:

Clear-coated Saffier van Seiko bestaat niet. Althans, het lijkt gewoon alsof je alles wat er onder ligt gewoon vast kunt pakken. Dan de indices en wijzers, die zo helder afsteken dat je in 't donker bijna geen lume nodig hebt om te weten hoe laat het is.

Kortom: qua afleesbaarheid geen topper als de SARX03x en SDGM00x horloges, maar wel gewoon goed.

1 like

Blijft enorm knap zo’n Cocktail Time :heart_eyes: … al twijfel ik persoonlijk wel tussen de oude ‘SARB065’ en de nieuwe ‘SRPB43’ …

Ach… Dat wisten we al van te voren. Dus voordat horloge binnenkwam al een andere lederen band uitgezocht en laten verzenden.

1 like

Minder uurwerk en blokletters. Dat is makkelijk kiezen lijkt me ten opzichte van de 065

1 like

Wat moet je aflezen dan, de tijd? Heb je geen telefoon ofzo!??

4 likes

Maar wel dunner wat dan weer een plus is voor een dresser …

1 like

Alle nieuwe cocktails op een rij!!! Wordt er hebberig van…

1 like

Nee, niet per se: Die dingen zijn MRSP goedkoper dan de 65, maar bovenal dunner. En die blokletters vind ik niet naar. Ik moest er op de SDGM001 aan wennen, maar die draag ik toch vaker dan m’n SARB033 met cursief.

Ik zou ook gaan voor de oude 065. Het origineel, met beter uurwerk, wordt niet meer gemaakt, over 10 jaar cultstatus e.d. :laughing:

2 likes

9 likes

Met de nieuw opgehaalde macro lens?:wink:
Toffe klok!

1 like

Haha ja even snel beetje klooien, mooie lens.

1 like

3 likes