Nieuwe aanwinst: Seiko SARB065 cocktail time

6 likes

Deze schreeuwt om een Staib Mesh :grin:

1 like

Eens.

Gr. Marc

14 likes

Hele geslaagde combi !!!

1 like

Hi Ik lees je dat je aangeeft dat de SARB065 (cocktail) niet meer gemaakt wordt. Dat verbaasde me want het is is een erg mooi horloge. Heb website van Seiya japan (heb ik m’n Sarb033, gekocht super service!) en zie dat ze er inderdaad niet meer te koop zijn. Horloge wat er op lijkt is de SARY075. Maar op details (geen schuine letters bijvoorbeeld) en inderdaad vooral het uurwerk (minder nauwkeurig) wint de SARB 065 het ruim van de SARY075. Wat mij betreft dan.

Correct, de originele Cocktail time is opgevolgd door de Presage lijn. Maar nog wel te vinden als nieuw of NOS. Ook ik vind de originele versie net iets mooier, maar beide zijn begeerlijke modellen voor een schappelijke prijs.

1 like

Een week terug stond er een nieuwe te koop bij Solojapan. Toen ik wou toehappen … weg was ie.
Dan maar een tweedehandse gekocht.

Nu weer nieuw beschikbaar bij Solojapan :confused:

1 like

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk ze zijn allebei heel geslaagd. Ik heb net ff snel gekeken, kon het niet nalaten, maar het 6R15 uurwerk van de Sarb065 heeft wel meer accuracy ( +25/-15 sec/dag to.v +45/-35 sec/dag voor het 4R15 uurwerk). De Sarb wordt denk ik m’n volgende Seiko.

Correct, grote verschil naast dat de SARB065 een echte JDM versie is, is het 6R15 uurwerk weer een stapje hoger als het 4R35 uurwerk wat je veel meer ziet in diverse Seiko modellen. Mijn 6R15 uurwerk in de Grand Cocktail loopt in de praktijk ruim binnen de COSC normen (-1,5 seconden per etmaal), dat heeft geen van mijn Seiko’s met 4R35 ooit gehaald ondanks dat deze maar op 3K beat loopt ipv 4K zoals de meeste Swiss Made ETA’s e.d. En ik begreep dat de gangreserve hoger is, in ieder geval bij mij meer dan 48 uur. Ook fijn als je regelmatig afwisselt. Echt top uurwerk in deze prijsklasse!

Wederom bedankt voor je bericht. Het bevestigd mijn idee dat de Sarb065 qua uurwerk kwalitatief beter is. In mijn Sarb033 zit ook een 6R15 en die haalt ook de 48 uur en wat ik vooral waardeer is dat hij vanuit stilstand snel aanslaat en gaat lopen. Veel souplesse dus en nauwkeurig in time keeping. M.b.t. de gangreserve van de 4R35 uurwerken bevestigd Seiko in zekere zin ook zelf dat de gangreserve minder lang is. Als je naar het model SARY081 kijkt zie je dat de powerreserve indicator tot max 40 uur aangeeft.Ik neem aan dat als het langer zou kunnen zijn dat ze dit zeker hadden vermeld.

Ja nieuw is als altijd leuk. Maar een prijs voordeel, ik neem aan dat de tweedehandse een stuk goedkoper was, is natuurlijk ook heel fijn. Zeker als de tweedehandse goed functioneert en schadevrij is. Solojapan krijg is niet zo snel gevonden. Hits voor ebay maar is dat de juiste?

Bedankt voor de link. Hebbes:+1:

2 likes

Contact hem voortaan direct via mail, is nog wat voordeliger.
Hij heeft er mij trouwens per ongeluk twee gestuurd :open_mouth:

Maarja om elke pols één is ook iets te vind ik, dus ik stuur het maar terug.

3 likes

Hallo,

Ik zou zelf ook heeeeel graag een Oyster Bracelet op mijn SARB065 willen hebben. Is het je uiteindelijk gelukt om dit te realiseren?

Mvg