Nieuwe aanwinst: Seiko SNZH55K1 aka Fathoms

Hallo Medeforummers,

Een tijdje geleden zag ik op diverse buitenlandse fora de Seiko SNZH55K1 voorbijkomen. Vond dit gelijk een prachtklok. Hierop maar eens contact gezocht met Rob (monsterwatches). Hj had deze klok ook al gezien. Helaas kon zijn vaste leverancier deze niet leveren.

Na enkele weken eindelijk bericht van Rob: Het horloge was onderweg. Vandaag kwam de pakjesman en kon ik het horloge eindelijk in levende lijve bewonderen. Iedereen kan wel zien waarop het horloge is geinspireerd, vandaar ook zijn bijnaam de Seiko Fathoms. Wat vooral opvalt is het gebolde glas wat vrij apart is voor een Seiko uit de 5 sport serie. Wat verder opvalt is de bezel. Deze lijkt wel van glas. Waarschijnlijk is het een soort acryl. Verder heeft het horloge een prachtige wijzerplaat. Op het eerste gezicht lijk het zwart maar in wat meer licht krijgt de plaat een prachtig grijs sunburst effect. Ook valt de zwarte datumschijf op. Past veel beter bij het horloge dan de witte. Ook de band is zeer solide en voelt goed aan.

Volgens mij heeft Rob de geheel zwarte versie voor zichzelf besteld.

Verder specificaties kunnen jullie zelf wel opzoeken. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. De eerste fotos zijn zelf gemaakt met mn mobiel. Doen het horloge niet echt recht. Daarom maar even twee plaatjes "geleend"van het net:

Topper hoor! Dit kan wel eens een heel populair model gaan worden in 2011.

dreski Schreef:

Topper hoor! Dit kan wel eens een heel populair
model gaan worden in 2011.

+1 Zeker weten! Ik vind hem super!

Mooi hoor! En ik vind het overigens wel meevallen met die Fifty Fathoms gelijkenis.

Ik ben blij dat een liefhebber dit horloge heeft gekocht, goed gezien van die wijzerplaat-kleur:

Ik vind deze erg mooi!
Veel plezier ermee.

Waw!!

Wat een mooie!

Prachtig horloge. (tu)Als Seikoliefhebber ben ik zeer gecharmeerd
van deze klok. Echt gaaf. gefeliciteerd met deze aparte aanwinst.
Gr,
L.R.

Dit horloge was me pas zelf ook opgevallen op de site van Rob, en sprak me ook erg aan. Het glas dat er op zit, is dat plexi of mineraal? Gebogen mineraal, daar krijg ik scheve ogen van, en zou het enige zijn wat me tegen zou houden aan dit horloge.

Mooi Horloge.
veel pelzier ermee !
Groeten,
Marijn

Erg mooi! (tu)

Het is Hardlex het standaard Seiko glas

Door de bezel en het gebolde glas een klein beetje FF looks.
Verder vind ik het niet echt een van de FF gejat ontwerp.

Als je het echter leuk vindt om de stijl van de FF door te trekken zou je als extra band bijvoorbeeld een Morellato “kevlar” of “cordura” kunnen proberen.

Mooie klok maar behalve de bezel vind ik de 50 fathom look ook wel meevallen. Jammer dat de lug-lug afstand vrij groot is, bezel ziet er gaaf uit, maar ik wat ik persoonlijk jammer vind is het in mijn ogen te veel aanwezige 5 logo, dat vind ik dus voor die hele 5 serie, en het feit dat zo’n robuuste klok “maar” 100m waterdicht is en dus niet als “echte” duiker gebruikt kan worden…
desalnietemin veel plezier met deze mooie aanwinst.

Hallo,

Je nieuwe aanwinst viel me laatst bij toeval op, op de site van Robbie. Alleen de bezel en die wijzers doen me denken aan de Fifty Fathoms. Veel plezier van je Sixteendotsixtyseven Fathoms ;).

Tabee

@Mako: bedankt. Misschien kan ik het horloge een keer zien mocht Rob het eens meenemen naar de Rikketik, om te zien hoe dat glas me bevalt.

Heel fraai! Een leren band en een andere dial en hij is helemaal top.
Het 5 Sports logo stoort me namelijk teveel.

Mooie seiko…beetje klein voor mijn smaak.maar wel mooi.

Erg mooie Seiko, wauw !!!

Holy shit, wat een schitterende Seiko!!! X(