Na wat geflipper wilde ik toch weer een duiker met zwarte plaat erbij. Heel veel gegoogled en één model bleef maar rondspoken. De Seiko 62mas reissue. Ik had destijds de Tudor BB58 en om hem toen ernaast te kopen vond ik niet fijn omdat ze qua kleursteling best overeen kwamen. De BB58 heb ik inmiddels niet meer dus mooi excuus om hem toch eens te proberen. Vandaag werd hij bezorgd.
Gekocht bij mijn favoriete Nederlandse juwelier Boumanonline.nl. Ik heb al vaker bij Robbert Treffers gekocht en de service is altijd perfect.
De voornaamste reden om deze te kopen is dat je geen dgedoe hebt met scheve uitlijning van de chapterring. De minutenmarkeringen zijn keurig op de wijzerplaat gedrukt. Hier werd ik natuurlijk heel blij van.
En dan de rest. Werd ik hier blij van? Euh… nee.
Bij het maken van de foto’s was het lastig om geen reflectie te krijgen. Ik ben Breitling gewend met dubbele AR coating dus misschien ben ik te kritisch.
Nou ja het is wel de ultieme bandenslet. Meteen wat quick release bandjes opgezocht en even gaan kijken. Drilled lugs dus mooi zonder beschadigingen banden verwisselen.
En toen…Fat bars zucht. Niet in een mesh band te krijgen, De pins van mijn andere banden zijn eigenlijk te dun voor de gaatjes. Alleen een Nato in combinatie met de fat bars draagt prettig.
De originele band draag ik er niet op. Te lang voor mij en die hou ik altijd netjes voor het geval ik deze zou verkopen…Zoals ik er nu over denk zal dit niet lang duren. Hij pakt me nog niet…maar misschien komt dat nog.
Ik heb nog maar één favoriete Seiko en dat is de Solar Tuna.
Had al een Tudor Prince en die blijft. Kon er een goede prijs voor krijgen en heb er een jaar van genoten. Zit allemaal in het horlogepotje nu. Er moet weer eens een Doxa Sub 300T komen. Het blijft een hobby.
Mooie aanwinst hopelijk veranderd je gedacht nog Wil hem ook nog wel eens proberen om te zien of het wat is. Had er 1 gezien paar weken terug bij de seiko dealer hier maar toen ik effectief binnen stapte de week erna was hij al verkocht.
Heb de SPB ook, tja ik vind het een heerlijke beater, ook de stalen band heb ik erbij. Het is zeker voor Seiko begrippen een meer dan prima band.
Jammer dat het voor jou een beetje tegen valt.
Communicatie is altijd prima. Een zeer betrouwbaar adres nooit problemen gehad. Heb er vaker gekocht en was één van de eerste klanten. Hij zit al weer in de doos en gaat morgen retour. De afhandeling zal ook goed gaan daar heb ik vertrouwen in.
Jammer om te horen dat je niet enthousiast over bent. Ik vind de mijne waanzinnig goed (voor een seiko). Lang getwijfeld tussen de 147 en 143, uiteindelijk gekozen voor 143 en erg blij mee.