Nieuwe aanwinst: SeikoSinn SRP043

Ik heb mijn aanwinst van gisteren al even snel gepost bij het Rikketiktopic.
Deze gisteren dus gekocht bij Robbie na hevige twijfel tussen de Vostok Anchar, een gele Seiko BFK en de SRP043.

Bij twijfel over een goede prijs en omdat de look and feel erg gelijkend waren met mijn Seiko SNDA13 viel de Anchar af.
De gele BFK viel af omdat ik het idee heb dat gekleurde horloges hun bekoring snel verliezen bij mij. Dit was in ieder geval zo bij mij met het oranje Monster. Die heb ik geruild met een zwarte en hij verveeld mij totaal niet!

Maar goed, de SeikoSinn dus.
Lekker groot en zwaar, met de drie schakels die Robbie eruit gehaald heeft weegt deze 196 gram. Ik ga deze week toch een schakel terugplaatsen en met de fijnafstelling op z’n strakst. Op dit moment zit de fijnafstelling maximaal en voor het gevoel zit hij iets te strak.
Verder is het een mooie band zoals we van Seiko gewend zijn, met een diversextension.

De lumen zijn geweldig. Op de foto’s zie je ook dat ze lekker dik op de cijfers zitten. Vanochtend lachten de cijfers en indexen mij nog hevig tegemoet vanaf het nachtkastje na 6 uur in het donker te hebben gelegen. Maar als je vanaf de tuin de wc in gaat weet je niet wat er gebeurd! Waar zit het knopje om de lumen uit te zetten? (:smiley:

Gistermiddag in de tuin was een mooi moment om even wat foto’s te schieten.
Hier komen ze…

Zie de dikke laag lumen op de cijfers!

En nog even een WC foto…

Thanx 4 watching,

Maarten

ziet er goed uit (tu)

Yep, inderdaad een schitterende Seiko-duiker! :~ Die staat bij mij ook genoteerd op de wish-list (zoals nog zoooooveel andere mooie horloges…, zucht… :smiley: ).

Strak horloge! Veel plezier ermee.

MVG,
Patrick

Hehe, ik ben ook nog aan het twijfelen tussen deze, een Zeno Airplane of een Steinhart… Welke raad jij mij aan? :stuck_out_tongue:

En hoe zit het horloge op de pols? Is hij groot op de pols?

Ik heb hem namelijk alleen maar gezien, dom van mij dat ik hem dan niet gelijk heb gepast om te zien hoe hij zit.

Hallo Maarten,

Het blijft een mooie klok(tu)
Veel draagplezier toegewenst.
Misschien nog een pocket-shot maken?:wink:

Met vriendelijke groet,

Herman

Daar loopt toch al een heel topic over, of wil je hier opnieuw beginnen? :smiley:

Ik heb hem op de rikketik bij je gezien inderdaad.
Erg mooi horloge. Stond ook goed bij je overigens.

Mijn vader heeft de gele BFK gehaald, maar die dat wist je volgens mij al :wink:

Nee, liever niet lol, want dan moet ik nog meer topics bijhouden. :+

Mvg,Radjoe

Bosnialove Schreef:

Hehe, ik ben ook nog aan het twijfelen tussen
deze, een Zeno Airplane of een Steinhart… Welke
raad jij mij aan? :stuck_out_tongue:

En hoe zit het horloge op de pols? Is hij groot op
de pols?

Ik heb hem namelijk alleen maar gezien, dom van
mij dat ik hem dan niet gelijk heb gepast om te
zien hoe hij zit.

Tja, ik heb hem naast de BFK gehouden en vind de SRP groter ogen terwijl ze even groot zijn dacht ik. Dat gaf ook voor mij de doorslag. Ik wil niet kleiner gaan dan deze maat. Mijn polsen zijn ruim 18 cm omvang.
Ik heb gelezen dat jij vrij kleine polsen hebt, dit zou dan voor jou een flinke klok zijn maar volgens mij kan je er wel aan wennen.

Gefeliciteerd (tu)

Groeten,

Martin

was gisteren zelf aanwezig bij de koop, maar blijft een prachtding(tu)

veel plezier met deze stoere seiko, al was die rus ook erg mooi;)

Ik denk zelf dat het door de dunnere bezel komt. BFK heeft een redelijk brede/dikke bezel. Maargoed, het is even kijken.

Bedankt en veel plezier ermee! :wink:

Mooie klok, gefeliciteerd(tu)
Staat ook ergens op m’n wish-list.

gr Ron

Gefeliciteerd met je aanwinst! Veel draag plezier. (tu)

van harte, vind het een geinige klok … (tu)

Jij was het dus!!

Ik vroeg Robbie er gisteren naar maar hij was net verkocht zei hij :(. Ik wilde de Seiko Sinn graag in het echt zien, het is echt een gaaf horloge. Te groot voor mijn pols helaas.

Ben blij dat 'ie een goede eigenaar heeft gevonden. Hartelijk gefeliciteerd ermee.

Ik heb dat ding natuurlijk allang gezien, maar uit goed fatsoen reageer je dan toch he :slight_smile:

Geintje, mooi ding hoor, staat je goed. Mijzelf ook trouwens :slight_smile:

Gefeliciteerd en veel plezier ermee en leuk je eens ontmoet te hebben.

Hoi Maarten, in mijn ogen een van de mooiste Seiko modellen, veel draagplezier gewenst!

Eric