Nieuwe aanwinst Sinn 103 Ti Diapal.

Hierbij een klein voorstel topic van mijn nieuwste aanwinst de Sinn 103 Ti Diapal :star_struck: .
Sinds gister avond om de pols en ik ben er echt heel erg blij mee wat een horloge zeg.

Deze titanium flieger zit boordevol met technieken waar het merk ook een beetje om bekend staat. Te weten de bekende AR techniek om vocht buiten te houden, de zogenaamd onverliesbare bezel en coating op het saffier aan de binnen en buiten zijde.
Klap op de vuurpijl is in deze toch wel de Sinn Diapal techniek waardoor er voor delen van het uurwerk geen olie nodig is.
Verdere uitleg is hier te vinden :

https://www.sinn.de/en/DIAPAL.htm

En het uurwerk zelf natuurlijk een column wheel chronograaf gemaakt door Manufacture la Joux-Perret S.A. een firma die zeer veel werk verricht voor diverse top merken binnen onze hobby maar merkwaardig genoeg in handen is van het Japanse Citizen.
Met een mooie afwerking en 60 uur gang reserve echt een prachtig uurwerk voor een horloge in deze prijsklasse.

Kleine opsomming van de specs, 41 mm titanium buizing geanodiseerde wijzerplaat saffierglas aan boven en onderzijde van het horloge. AR techniek met de bekende capsule, diapal techniek uurwerk met chronograaf functie en tweede tijdzone aanduiding. Waarbij de wijzer van de tweede tijdzone ook mooi onder de uren wijzer verstopt kan worden.

En dan nu eigenlijk het aller belangrijkste en dat waar ik een glimlach op mijn gezicht van krijg. Het uiterlijk :grin:.

Helaas ben ik geen top fotograaf.

Foto van het net :

Bedankt voor het kijken en positief of negatief ik ben benieuwd naar jullie reacties.

112 likes

Supervet horloge. Geniet ervan :ok_hand:t3:

1 like

Supergave aanwinst deze Sinn! :blush: :+1:

1 like

Had hem gisteravond al gezien ja , prachtig horloge :ok_hand:t2:
Gefeliciteerd!

1 like

Die is echt supergaaf! Toch veel mooier dan die wel erg zakelijke Damasko’s. :wink:

1 like

Gave NA! En wat een schitterende plaat! :grin:

1 like

Bedankt Peter. :grin: Ook dat “saaie” van Damasko heeft voor mij zijn charme maar ik begrijp wat je zegt.

Mijn Damasko chrono was wat vlakker qua uitstraling maar ook hier heb ik van genoten aan de pols.

1 like

Ik ben normaal gesproken niet zo van dit soort horloges, maar ik moet zeggen erg mooie keus :ok_hand::+1:

1 like

Prachtige aanwinst zeg !!!

1 like

Hoe kun je hier nou iets negatiefs over zeggen.
Mooi ding man. Veel plezier ervan.

1 like

Gewoon een heel tof ding!

Veel plezier er mee, en dat de uurwerkfabrikant onderdeel is van Citizen is eigenlijk alleen maar een voordeel op lange termijn, dan weet je tenminste dat die over een tijd nog bestaan.

1 like

Hoop ik ook van niet natuurlijk :grin: maar het staat een ieder vrij zijn mening te ventileren.
Levert misschien ook weer een leuke discussie op.

1 like

Super dik ding Bart! Top keus. :ok_hand:

1 like

Ze worden behoorlijk vrij gelaten door Citizen en mogen blijven leveren aan diverse andere partijen. Waren ze opgegaan in een Zwitsers consortium dan was dit waarschijnlijk niet het geval geweest.
Het is best een indrukwekkende lijst van merken waarvoor ze calibers leveren en ook ontwikkelen.

Gave Sinn hoor!:heart_eyes:
Enjoy👍

1 like

Heel mooi!
Veel draagplezier gewenst, geniet ervan!

1 like

Thanks David!

1 like

Proficiat :slightly_smiling_face:
Een van de mooiere 103 uitvoeringen.
Zag heb al staan bij Jaap en trok ook mijn aandacht :wink:

1 like

Prachtig veel plezier ermee :+1:

1 like