Nieuwe aanwinst: Sinn 903

Het licht laat me een beetje in de steek op het moment, vandaar de zeer matige foto. Vandaag een Sinn 903 (Navitimer) aangeschaft. Zoals wellicht bekend heeft Sinn, na het initiële bankroet van Breitling, de rechten (en onderdelen) van onder meer de Navitimer overgenomen. Tot op de dag van vandaag produceren beide merken het model nu zij aan zij.

De Sinn is met 41 mm voor mij de enige acceptabele van de twee. Ik heb de stalen band er bij, maar heb hem nu omgezet naar een leren band.

Hier een foto van beide ‘neefjes’

16 likes

Haha, leuk feitje! Beide modellen vind ik erg mooi, waarom zit er bij de Sinn een kroon bij de 10 en bij de Breitling niet?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik had al eens gezien dat Sinn iets Navitimer-achtigs maakte maar dat ze bijna 1:1 identiek waren wist ik niet.

Zie link voor het verhaal achter de Sinn :

4 likes

Mooie klok, wel veel kronen en pushers.

De kroon op 10 heeft Sinn om de binnenring (wit) te bedienen. Een voorziening die de Breitling mist. Ook is de Sinn 100 meter waterdicht tegen 30 meter voor de Breitling. Breiting heeft daarentegen een COSC uurwerk tegenwoordig.

Toch apart, bij de naam navitimer verwacht je wel enige waterdichtheid… Gelukkig heeft de sinn dat wel :blush:

Is cosc evht zo belangrijk dat je er 6 k meer voor betaald :s

Wat mij betreft niet. De Navitimer is een toolwatch. De Breitling is inmiddels verworden tot een showpiece wat mij betreft. Sinn zit dichter bij het origineel. Maakt de Breitling niet minder fraai, maar met 46 mm voor mij veeeeeeeeel te groot. En drie keer de prijs, dat ook…

De Navitimer is trouwens een pilotenhorloge, hoewel de naam je best op het verkeerde been kan zetten. Waterdichtheid dus niet vanzelfsprekend.

1 like

46 is echt heel groot, ik heb de sinn mogen bewonderen tijdens de Hf meeting. Super klok!

Idd, de navitimer is een piloten horloge, even niet ana gedacht. Maar dan nog, als je vroeger met je vliegtuig in zee stortte had je dus geen horloge meer :s

De Breitling is er ook in 43 en 48 (!) mm. Met de 41 mm van de Sinn kom ik echter net weg…

1 like

Proficiat, mooi horloge. En inderdaad, Sinn heeft de beter maat :thumbsup:

Nog één gejat fotootje om het af te leren…

3 likes

Ziet er top uit! Mooie staat ook!

gave klok zeg! En mooi verhaal, heb weer wat bijgeleerd!

Schitterend horloge! Proficiat!

Mooi! :+1:

Geniet ervan!

Groeten,

Noel.

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/024.jpg.html][/URL]

Ik vind de Sinn Navigationsuhr een tophorloge, inderdaad is de Navitimer zijn doel ver voorbij geschoten, qua diameter en qua prijs. Kwaliteit van Sinn is altijd goed en het is gewoon de verstandigste koop. :+1:

1 like

Een van mijn lievelingen! Heb jij nou de versie met blauwe plaat? Heb zelf onderstaande.

3 likes

Nee nee. Zwarte plaat. Inmiddels op een nieuwe (donkergroene) band.

1 like

Dan kwam het door de AR coating icm de foto die je plaatste van worn and wound :wink:

Zie ik dat nou goed dat de seconde ‘tip’ wit is ipv rood?