Nieuwe aanwinst: STOWA F O

leuk verhaaltje, mooie foto’s en natuurlijk een schitterend horloge.
Strak design en een mooie achterkant. Veel kijkgenot en plezier met
deze aanwinst

Waanzinnig mooi, heel veel plezier ermee!

Mooi horloge (Y) Veel plezier ervan

Prachtig horloge - de wonderbaarlijke achterkant is in feite nog mooier dan de voorzijde ! (tu)
Knap ! Veel plezier ermee !

klopt!!

groet,
Arno.

die moet ook over een pilotenjas passen…piloten droegen hun klok over de jas.

groet,
Arno.

ik zie geen veertje… of je bedoelt de zwanenhals bij de balans?

Groet,
Arno

Een klassieker! Mooie aanwinst hoor. (tu)

Fantastisch, Arno !

Stowa lijkt zo’n merk te zijn met geweldig veel waar voor je geld… Lijkt dus een goede keuze!

Hij staat je goed. Veel plezier ermee.

Groet
Mark

Nee, ik bedoelde dit stukje:

Heel erg mooi, prachtige klassieker! moet wel even wennen aan de langere uitloop van de horlogeband.
Veel plezier ermee.

Tobias

Kwijl… :stuck_out_tongue: Wat een ontzettende mooie klok en dat uurwerk! Subliem. Heel veel plezier toegewenst met dit prachtige stukje techniek!

Prachtig horloge met een mooi uurwerk (tu)

Een erg mooi horloge van een revived merk. Het uurwerk is ook een hele mooie uitvoering. Veel plezier!

Iemand vraagt naar het veertje van de indirecte secondenwijzer.
Indirect aangedreven secondenwijzers die ‘schokken’ vaak een beetje (vanwege de aandrijving, er zit nl. versnelling in, van een groot naar een klein tandwiel), en ik gok dat dit veertje dat schokken dempt.

Misschien had ik deze reactie hier neer moeten zetten:

Indirect aangedreven secondenwijzers die ‘schokken’ vaak een beetje (vanwege de aandrijving, er zit nl. versnelling in, van een groot naar een klein tandwiel), en ik gok dat dit veertje dat schokken dempt.

Mijn beste,

Wel bekome het u.
Een horloge met een prachtig design, zich onderscheidend door de verfijnde eenvoud der vormgeving. Grote klasse!!
Compliment ook voor het verhaal en de prima foto’s.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit ‘zich onderscheidende’ horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat klopt volkomen Arjen !

Het lipje (of “veertje”) dient om het kleine secondenradje van de secondenwijzer (en dus indirect ook de wijzer zelf) omhoog te houden.

MVG,

Chris.

OK, bedankt voor de info. Weer wat slimmer geworden!:slight_smile:
Arno, mag ik vragen welke polsomtrek je hebt? Ik zit namelijk wat te gluren naar de Marine Original die dezelfde kastdiameter heeft maar ik heb nogal een “kiekepols”:smiley:
Mijn Hamilton vind ik echt de limiet en de Stowas doen er nog een mm bij. Op die mm komt het misschien niet aan maar de wijzerplaat lijkt mij ook groter.
Je Flieger ziet er op je wristshot wel goed uit.

mijn pols is ongeveer 18,5 cm…goeie keus ook die Marine. Ze hebben volgens mij nu ook hier weer een bijzondere uitvoering van.

Groet,
Arno

Chris en Arjen bedankt voor de uitleg. Weet ik dat ook weer. Ik kreeg ook al vragen wat nu weer een zwanenhalsregulering is…:slight_smile:

groet,
Arno.