Nieuwe aanwinst: STOWA F O

Ja, zo’n indirecte secondenwijzer is een mooie ouderwetse feature. Hoewel er ook nog wel ‘moderne’ uurwerkjes zijn die het ook hebben, zoals de Citizen/Myota 8200 automaten familie, alleen zie je er daar niets van, omdat het geheel in het uurwerk zit, en er niet op ligt zoals hier zo mooi het geval is. Verder is zo’n Citizen natuurlijk algemeen een lelijk eendje vergeleken met deze mooie zwaan.

Arno Schreef:

mijn pols is ongeveer 18,5 cm…goeie keus
ook die Marine. Ze hebben volgens mij nu ook hier
weer een bijzondere uitvoering van.

Groet,
Arno

Bedankt Arno, mmmh, ik zit aan 17 cm; toch een kiekepolsje :frowning: ;ik vrees dat deze klok voor mij toch wat te groot zal uitvallen.
Bedoel je de uitvoering met romeinse cijfers? Die vind ik de mooiste. Maar dan is de kast misschien weer wat te sportief… Ben er nog niet uit. De Hamilton Viewmatic met gangreserve is ook mooi maar daar is dan weer zo geen mooi werkje in.
Maar goed, we hadden het hier over je Flieger. :smiley:

Prachtig hoor! De band lijkt me niet echt comfortabel. Of wel? (wel mooi om te zien)

Frédéric Schreef:

Nee, ik bedoelde dit stukje:
http://img125.imageshack.us/img125/113/dsc04514qx6
.jpg

Er zit iets hoogtespeling in de as van de sekondenwijzer, het veertje drukt de speling naar een zijde.

Bij Stowa krijg je waar voor je geld, dat bewijst deze F.O. ook weer. Erg mooi horloge (tu)

bandje is juist heel soepel. Niet zo’n dik leer, maar twee dunnere banden boven elkaar. Wel moeilijk om onder een manchet van een overhemd te dragen.:slight_smile:

Groet,
Arno.

Die is erg fraai.

Bijzonder fraaie klok alleen die band lijkt me echt onhandelbaar, tenzij je hem geheel volgens oud gebruik over je colbert zou dragen wat ongetijfelt verassende reacties gaat opleveren…:wink:

Gelukkig heb ik de mijne ook al een tijdje geleden besteld, ik kan niet wachten en ben helemaal niet jaloers dat je hem al hebt. Super mooi ding.

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge. Ben er wel van onder de indruk! Heel erg mooi.

Heb op de Stowa website gekeken, vind de Stowa Airman, in combinatie met de band die jij hebt, ook erg mooi.

7 december maar eens goed kijken in Maastricht.

Rob