Nieuwe aanwinst: TAG Heuer Aquaracer

Afgelopen woensdag mijn favoriete juwelier opgebeld om te vragen of ze een zwarte Aquaracer voor me achter wilden houden.
Je kent 't wel, zit je dagen alleen maar aan je nieuwe aanwinst te denken en als het nog 's een mooie aanwinst is, leiden je gedachten meer af dan dat je eigenlijk wilt. Twee volle dagen op mijn werk alleen maar aan dit horloge kunnen denken. Af en toe even een plaatje naar boven vissen en er lekker naar staren…
Dit model heb ik vorig jaar in 38-mm quartz-versie gepast, maar omdat ik de juwelier niet helemaal op mijn manier vertrouwde, aanschaf toch maar afgeslagen.

Uiteraard ben ik weer erg tevreden over de service bij Juwelier van Willigen (Den Haag). Hier heb ik ook mijn eerste TAG en mijn Omega aangeschaft. Ik had dezelfde verkoper als van mijn Omega. Met hem heb ik dan ook een dik uur over horloges zitten praten! Altijd leuk.

In deze Aquaracer schuilt een TAG Heuer Caliber 5, maar kortom een ETA 2824-2 met aanpassingen. Wat deze zijn, wist ook zelfs de juwelier niet. Van bijvoorbeeld de Omega 1120 en 2500 is dit gewoon op internet te vinden, maar TAG is wat dat betreft een beetje discreet heb ik het idee.

Dit is mijn eerste automaat!! Voorheen riep ik weleens dat automaten me niet zo interesseerde, maar dit forum, tijdschriften en het passen van diverse automaten heeft mij aangezet tot aanschaf, en ik denk nu al dat ik er geen spijt van zal krijgen.
Ik draag hem nu al een tijdje, en ik ben erg onder de indruk en de obsessie van velen begin ik ook steeds beter te begrijpen! Dit weekend een beetje testen hoe de accuratesse is. Twee uur geleden op de seconde gelijk gezet en heeft nu geen verschil.

Waarom een Aquaracer? Zonder twijfel mijn favoriete lijn van TAG Heuer. De diverse (overigens zeer betaalbare) modellen spreken me erg aan en vooral het uiterlijk van deze Professional vind ik ongelooflijk mooi. Komt naar mijn mening bijzonder dicht in de buurt van de Omega Seamaster. Vooral deze zwarte lijkt in een oogglimp erg op de Rolex Submariner. (vind ik kwa uiterlijk het minst)

Foto geleend van Bernardwatch.com. Toevallig de 5e vandaag.
Dit weekend maak ik een mooie serie echte foto’s!

Gefiliciteerd met je nieuwe aanwinst ik vind het een heel mooi horloge maar durf geen vergelijking te maken met een of ander klokje dat kun je op vandaag wel met alle horloges gaan doen

gr Pieter

Hoi Rogier,

Gefeliciteerd met je nieuwe Tag. Je zult het verschil merken nu je een écht stukje fijn-mechanische techniek om je pols hebt. Alleen al het ‘sweepen’ van de secondewijzer al, ten opzichte van het tikken van een Quarz, kan mij in elk geval mateloos boeien.

Het model is tijdloos, en erg fraai. De zwarte uitvoering is m.i. een goede keuze. Blauw vind ik de ene dag fantastisch, en de andere weer helemaal niets.

Heel veel draagplezier, en dat er nog vele fraaie automaten mogen volgen :wink:

Groeten,

Martin

RogierJ Schreef:

Vooral deze zwarte lijkt in een oogglimp erg op de Rolex Submariner. (vind ik kwa
uiterlijk het minst)

Pas op hoor!!:wink:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, zal je geen spijt van krijgen.

Mijn beste,

Proficiat met deze ‘TAG Heuer Aquaracer’
Een horloge welke esthetisch zeer fraai oogt. Gedistingeerd en toch een krachtige bijna chique uitstraling. Een horloge pur sang!!

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit gedistingeerde horloge. :wink:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Van harte Rogier, hij is prachtig! Dat je er nog veel plezier aan mag beleven.

Stijlvol horloge, je kan het op veel gelegenheden dragen … (hint hint)
Dus niet om in de lade te leggen :slight_smile:
Veel plezier met je hologe!

erg mooi, helemaal mijn smaak

Rogier gefeliciteerd met deze prachtige klok! Je zult er veel plezier aan beleven en de Aquaracer is idd een prachtige lijn van Tag Heuer!

Gr Paul

tjvreeken Schreef:

Pas op hoor!!:wink:

Neemt natuurlijk niet weg dat ik jouw Sub ook niet verkeerd vind. :slight_smile: (heb hem zelf ook ooit lichtelijk overwogen)

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties. Ik ben ontzettend tevreden met mijn TAG.

Net even gekeken en de afwijking is nu +5 seconden per dag. Bijzonder fraai toch?

Prima!

Altijd leuk om dat dagelijks te checken natuurlijk. Wat is de afwijking van jouw Sub als ik vragen mag?

Ik draag hem niet iedere dag, maar af en toe eens en meestal dan niet de hele dag, maar alleen 's avonds. En ik heb er niet echt op gelet.
Het is er één uit 1984 en ik heb geen idee wanneer hij voor het laatst een servicebeurt heeft gehad. Als ik hem weer draag zal ik er eens op letten.

Mooie aanwinst (tu) Wees er zuinig op!

Laat de echte foto’s maar zien, dat is altijd leuker :slight_smile:

Veel draagplezier

Thanks! Ik ga ze nu oploaden.

En tenslotte samen op de foto met een model Aston Martin DB5. Staat altijd op mijn bureau en de combi vond ik wel leuk…

Mooi horloge hoor, veel plezier ermee!

De afwijking is nog steeds +5 per dag. Ben zo blij met deze klok. Jammer dat ik nooit eerder met automaten begonnen ben…

Mooie klok man (tu)
Leuk ook om te lezen hoe je tot de aankoop bent overgegaan.
Ik heb zelf de Tag Carrera loopt maar 2 seconden p/dag voor zit een caliber 16 in.
Veel draagplezier met deze mooie duiker!