Voor de verandering maar weer eens besloten om een topic maken van een nieuwe aanwinst. Het forum leeft uiteindelijk enkel bij nieuwe input.
Als liefhebber van horloges met een Tool uitstraling zijn er de afgelopen jaren behoorlijk wat gekomen en uiteindelijk vaak ook weer gegaan. Deels omdat ik net niet happy genoeg was deels om op die manier een nieuwe aanwinst te financieren, een ongelimiteerd budget is mij helaas niet gegeven dus dan maar zo.
Muziekje voor de sfeer? Normaal niet maar ach ik doe eens gek met een leuk nummer van de evil Elvis.
En dus kwam met de voorkeur voor Tool horloges de Tudor heritage Ranger uiteindelijk ook op de radar, al een keertje niet gelukt om hem te bemachtigen maar ergens bleef het knagen. Ik wist dat @Capibara er eentje had ( met de nadruk op had. ) en zodoende toch maar eens een PB gestuurd of ik deze niet zou kunnen losweken. Nou dat is dus gelukt en na een prettige ontmoeting afgelopen Vrijdag dus huiswaarts met mijn nieuwste aanwinst.
Tijd voor de obligate foto’s, helaas ontbreekt bij mij zowel het talent als ook de apparatuur om foto’s te maken van een kwaliteit zoals @Zulu dit gedaan heeft van de Formex. Het is wat het is, hier moeten jullie het mee doen.
Bijzonder trouwens om te zien hoe groot het verschil is tussen een horloge van 40mm met 20mm lugs en de Tudor met 41mm en 22mm lugs. Ondanks dat het beide all dial horloges zijn draagt mijn Oris echt veel kleiner dan de 1mm verschil in doorsnede zou doen verwachten.
Nog wensen nu? Eerst maar eens kijken of ik voor een leuke prijs de Tudor camouflage Nato ergens kan uithalen want het is een echte bandenslet, en wisselen is leuk.
Huidige stand van zaken, ik zeg bewust geen verzameling of collectie dat klinkt zo pompeus. Ik heb gewoon wat horloges.
Nee dit is een Hirsch Arne staat er goed op, verder heb ik er nog een groene Nato bij. En een Ko met de Tudor sluiting maar dat bandje is net wat kort voor mijn polsen.
Op de NATO.
Op een stalen band met rechte endlinks of op een bruine bund of normale band, wel met vouwsluiting. De camouflage Nato kreeg je er tot 2017 dacht ik gratis bij. Zelf kopen is bijna 3 meier
Blijft mooi, die Ranger! Hij draagt groot, maar tegelijk weer elegant door de geringe dikte en de smalle lugs.
Je kan altijd Ko vragen om een nieuwe band te maken, de vouwsluiting is 1 van de weinige die ik graag gedragen heb. Of een nieuwe OEM, die zijn vrij lang
Veel plezier ermee!
Die was al wat uitgedragen toen ik hem had. En hij was te smal, je zag de pushpin zitten. Ik zou er mijn geld niet aan geven eerlijk gezegd