Nieuwe aanwinst van het jaar?

We schrijven 12 mei tijdens de lentemeeting. Jaap (SuperC) had toen zijn Ploprof voor het eerst om. Wist van te voren dat hij hem had gekocht en was dus zeer benieuwd hoe hij er in het echt uit zou zien!

Toen ik voor het eerst om mijn pols deed was ik om. Wat een enorm cool horloge!!
Nadat ik hem een keer of 10 gepast had wist ik het zeker; die moest er bij mij ook komen. Jaap gevraagd of hij er geen afscheid van wilde nemen maar dat was niet het geval.

Er moesten echter wel een paar horloges uit aangezien ik mijn vermogen in horloges niet wilde laten groeien. Gelukkig waren de Explorer en Calculator snel verkocht en stond de weg open voor een Ploprof.

Uiteindelijk geslaagd bij Hakan van Chrono-World waar ik het horloge afgelopen vrijdag heb opgehaald. Mijn exemplaar is overcompleet met een zwarte rubber band en stalen mesh band. Uiteindelijk niet gekozen voor de oranje band. Ontzettend cool maar iets minder tijdloos dan zwart. Koop nog wel een keer een oranje Isofrane mocht ik behoefte aan oranje hebben.

Dan de Ploprof zelf. Wat een beest. 55mm * 48mm van lug to lug (waardoor hij verrassend draagbaar is). Maar de hoogte van 18mm en een gewicht van 195 gram op de rubber band en 275 gram op de mesh band is eigenlijk te belachelijk voor woorden ;).

Maar

Wat een enorm gaaf horloge. De afwerking is echt subliem en beter dan ik bij iedere andere Omega heb gezien (mag ook wel met een listprijs van 7k). De Ploprof straalt iets uit van: “rij maar met je auto over me heen, ik kan het hebben”. Niet dat ik het in de praktijk ga brengen maar hij zou er tegen kunnen. Alles voelt ontzettend degelijk aan. Van de oranje knop voor de lunette tot aan de kroon en sluiting.

De micro-verstelling in de sluiting is heerlijk. In de ochtend op de kleinste afstelling en na het sporten twee tandjes losser. De sluiting is redelijk dik (vergelijkbaar met de band van een Sinn UX/1/2) maar deze houdt het horloge perfect in balans. Ondanks het gewicht van bijna 200 gram gaat het horloge totaal niet hangen zoals de vele lichtere Tuna Can dat wel bij me doet.

Het is echt geen daily wearer, daar is ie wat te lomp en zwaar voor. Echter is mijn Nomos dat wel maar die draag ik ook verre van iedere dag. Denk dat het dus allemaal wel zal meevallen en ik de Ploprof vaak ga dragen.

Genoeg geluld, tijd voor wat (snelle foto’s):

Manufactuurtje!

7 likes

Vette klok Tom. En net even een ander formaat dat de explorer ook ;). Geniet er van!

Tijdens de meeting heb ik ‘die van Jaap’ ook om de pols gehad, wat een beest.
Maar ook nog mooi en ondanks (dankzij?) de maat heel comfortabel. Ik was ook een beetje verliefd en geloof dat ik dit horloge best elke dag zou kunnen dragen.
Gefeliciteerd Tom!!!

Vet(tu)

Mooie foto’s ook!!

Gefeliciteerd Tom!

Veel draagplezier.

Gr,

Ron.

Ja, super mooi! (tu)
Zou geen horloge zijn dat ik elke dag zou gaan dragen, maar erg stoer is hij zeker. Van harte!

Ziet er erg mooi uit,wat een gaaf ding zeg,en inderdaad erg mooi op zwart rubber!
Hmm ik heb ook nog een explorer liggen
misschien
B)-

Wauw wat een beul van een horloge, maar wel gaaf.
Gefeliciteerd (tu).

Mvrgr, Andre67

Heel stoer horloge. Gefeliciteerd.

Gefeliciteerd met een enorm gaaf horloge!!!

Wat een mega coole aanwinst! Van harte proficiat!

Wat een beest! Maar
 prachtig (tu)

Van harte met je aanwinst!

Super, super gaaf (tu)

Na de lentemeeting is het bij ook wezen kriebelen en gekeken naar precies het zelfde horloge. Hij komt er bij mij nog wel een keer.

Heel veel draagplezier, maar dat moet volgens mij wel lukken met zo`n topper.

Ik was al benieuwd wat er voor je Rolex en Tag in de plaats ging komen :slight_smile: Maar deze dus. Knoeperd van een klok. Veel plezier!

Gefeliciteerd!!
Niet mijn stijl, maar dit is een icoon! Geniet ervan!

Geweldige aanwinst Tom, gefeliciteerd!!!:~
Bedankt voor het delen

Grt. René

Wat een beest geniet ervan,gefeliciteerd

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb er slechts één woord voor Tom: Schitterend! :~:~:~

Wat een machine, staat je goed Tom.

Geniet ervan

Gr. Hakan