Nieuwe aanwinst: vintage Tag Heuer Formule 1 (CA 1212-R0)

Het is alweer even geleden dat ik die oude Tag Heuer heb gekocht maar het leek me toch leuk om mijn laatste aanwinst nog even ‘voor te stellen’. Aan de ene kant omdat dit typisch een horloge is zoals ik ze graag heb en draag. Aan de andere kant is dit ook zo’n typisch impopulair horloge op HF: een plastic bezel, quartz uurwerk en dan ook nog van Tag Heuer. Ik weet niet welke factor voor de grootste antipathie zorgt. Zeggen jullie het maar.

Maar ik vind het dus een horloge met heerlijke vintage looks! Als ik van alle factoren dan toch iets moet aangeven dat me tegen staat is het het quartz uurwerk. Al kan ik daar dus ook prima mee leven. En een horloge nooit meer gelijk hoeven zetten is toch ook wel handig.

Verder houd ik ook wel van ‘plastic fantastic’ elementen op een horloge omdat dat me zo’n typisch jaren 70/80-vintage-gevoel geeft. Al ben ik niet ik nog niet om voor een MoonSwatch. Toch te moderne looks denk ik.

Tag Heuer tenslotte is typisch zo’n horlogemerk dat ik kende toen ik jonger was. Toen kwam ik niet verder dan Swatch en Casio en was Tag Heuer voor mij het toppunt van een high-end horloge. Dat is al een tijdje niet meer zo…

Kortom ik ben blij met mijn laatste aanwinst. Jullie gaan m dan ook nog voorbij zien komen!

59 likes

Dat is een stevig horloge! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Gaaf horloge. Was mijn grail in mijn jeugd. Veel plezier ermee.

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Een sportief horloge van een befaamd horlogehuis.
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Leuke classic! :partying_face:

Dat zijn onzekere sneue snobs. Moet je je niks van aantrekken. Ik draag al 30 jaar, naar volle tevredenheid en met trots TAG Heuer horloges. Helemaal niks mis mee.

Dat dus.

Precies. Nou ja, jaren '80 dan he. De Formula 1 was TAG Heuers antwoord op de Swatch en is, (hoewel ik heel wat Swatches heb gehad en ze erg leuk vond) uiteraard, héél wat meer horloge.

Ach, wat is nou helemaal “high-end”? Ik word er niet warm of koud van. Ik vind het, ook drie decennia later, nog steeds een heerlijk merk. Dus ik wens je er veel plezier mee. :beers:

En, niet om jouw topic te kapen, maar hier nog wat achtergrond over de Formula 1, voor de echte nerds. :nerd_face:

6 likes

Ja, ik weet nog dat ik die voor het eerst zag in de Autoworld museumshop in Brussel.

Er werd zelf een Ferrari horloge aangeboden (Cartier).

Mijn eerste crush was echter een serie 4000.

1 like

Lekker tegendraads toch :wink:

Geweldige NA, gefelicteerd.

1 like

Ik heb niet veel goede eigenschappen…maar weinig van andere mensen wat aantrekken is er één… :sweat_smile:

In dit geval wel. Maar volgens mij waren ze in de jaren 70 ook niet vies van een beetje kunststof her en der.

Dat wist ik niet.

Geen probleem. Alleen maar leuk om te lezen en te delen.

Dank! Komt goed :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd!
Ik blijf het ook een heerlijk horloge vinden :heart_eyes::+1:

1 like

Gaaf hoor! Gefeliciteerd.

1 like

Proficiat met je NA!

1 like

Heel mooi!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier toegewenst :heart_eyes:

1 like

Tof horloge, veel plezier er mee :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je sportieve NA

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier, :ok_hand:

1 like

Wat een heerlijke NA :+1:
Vintage Tag Heuer is top!

1 like

Proficiat met je nieuwe aanwinst, mooi horloge.
Draag het met plezier!!:watch:

1 like

Een niet alledaagse beschrijving van een nieuweling …wel verfrissend moet ik zeggen …proficiat en veel plezier met dit bijzondere horloge ! :+1: :ok_hand:

1 like