Nieuwe aanwinst!

Ik heb vandaag mijn “nieuwe” horloge opgehaald.
Het is een Breitling Jupiter 2300 gemaakt voor het Iraakse leger.
Het horloge is compleet met de originele doos en met het boekje.

De foto’s zijn niet van hele goede kwaliteit ze zijn met m’n iPhone gemaakt. Ik ben het kabeltje van mijn camera kwijt>X

Een wristshot

De achterkant met de inscriptie van het Iraakse leger

Samen met mijn andere horloges die in de buurt lagen!

Tenslotte de originele band. Deze vind ik niet zo mooi en heb ik er dus afgehaald.
Ik zoek nog een mooie leren band dus wie heeft er een idee? Het liefste met dikke contrasterende stiksel en een beetje padded.
Deze band van Jurgen zit er tijdelijk even op.

Tenslotte zoek ik nog een nieuw uurwerk voor dit klokje.
Het bekende probleem bij de jupiter 2300 heeft ook dit horloge moeten overkomen.
Door een verkeerde batterijwisseling is het LCD van slag.
Je ziet wel de cijfers maar hij maakt er een potje van.
In het boekje staat wel het volgende:
After having changed the battery. Make sure that all settings are cycled trough zero and one. This operation reprogams your watch. Correct the settings.

Ik vraag mij af hoe ik dit kan doen en of dit zal helpen!?

Het uurwerk dat erin zit is een ESA Y2 900.231

Het mooiste is denk ik een “nieuw” uurwerk, ze zijn alleen zeldzaam of erg duur.

Wie kan mij helpen het horloge weer volledig werkend te krijgen?

Gr. Mark

Beste Mark
Ik heb een Heuer met het zelfde uurwerk en ook met deze defect
Jaren gezocht kenners en handelaren en zelfs wereld wijd gezocht
zonder resultaat.
Ik denk dat dit heel moeilijk zal worden om dit cal te vinden
Je zal denk ik vaak op ebay wereldwijd moeten zoeken en hopen dat je tzt
iets zal vinden een sloper of zo.
succes
Anton SV

Een mooie aanwinst en volgens mij voor een zeer redelijke prijs (als ik de vraagprijs van de verkoper zag). Kun/moet je het uurwerk niet kortsluiten door op twee punten op het uurwerk een verbinding te maken met de batterij? ZOals bij sommige Seiko’s uit de jaren 1980?

Ik hoop dat wat henrik zegt helpt heb ik ook geprobeerd en vele
horlogemakers.
Volgens mij doe je dit alleen als je een nieuwe batterij erin plaats.
Maar het is te proberen succes ermee
Anton

Bedankt voor de reactie heren!:~
nee ik heb ook het idee niet teveel betaald te hebben en vind het wel leuk om op zoek te gaan naar een “nieuw” uurwerkje of horloge… Het mooiste zou zijn als iemand er nog eentje heeft liggen die ik over kan nemen…

Hoe gaat dat precies in z’n werk dat kortsluiten en is het schadelijk voor het uurwerk?

Alvast bedankt!

Gr. Mark

Dit type uurwerk is al jaren niet meer te vinden.
Een bekende van me zocht het jaren geleden al: totaal obsolete.

Breitling zelf heeft ook geen parts ervoor.

Volgens mij is de wijzerplaat ook niet correct voor dit horloge.

Die is nl. voor de Iraakse Luchtmacht uitvoering, niet de Iraanse.

Zie b.v. hier: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=91

De Iraanse uitvoering had deze wijzerplaat:

Eigenlijk onvoorstelbaar dat er geen onderdelen voor te krijgen zijn.
Is toch geen klokje in de range van een fake qua prijsstelling maar voor de rest eigenlijk wel, lees niet goed geld weg :frowning:

mvg, Frans

Bernard Schreef:

Dit type uurwerk is al jaren niet meer te vinden.
Een bekende van me zocht het jaren geleden al:
totaal obsolete.

Breitling zelf heeft ook geen parts ervoor.

@Xxof: Ik heb ook de Iraakse uitvoering en niet de Iraanse. Op de achterkant staat ook een inscriptie van het iraakse leger.

Ik heb gelezen dat een aantal mensen een ESA 900.911 erin geplaatst hebben.
Is dit uurwerk wel te vinden? En wat is het verschil?
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=319279
In het bericht zelf staat nog een link met daarin de foto’s van de wissel.

Daarnaast ben ik op zoek naar zo’n soort kleur band alleen met dikkere witte stiksels. Wie weet waar ik zoiets kan vinden of heeft een betere suggestie

Gr. Mark

Sorry mijn fout.

De wijzerplaat zoals ik hem liet zien in mijn vorige post hoort bij de Iraakse versie, jou versie.

De plaat die jij hebt hoort bij de Iraanse versie en vermeld in het Farsi dat het een “Army Aviation” horloge betreft (zie ook de link in mijn vorige post).

Met andere woorden de achterkant en de wijzerplaat hoeren niet bij elkaar.

Mmm… Oké dat is iets minder…
Dus dan zou ik op zoek moet naar een nieuwe wijzerplaat of een andere achterkant om hem helemaal origineel te krijgen.

Gr. Mark

Ja Capo is in ieder geval wel orgineel: Dunlop.

Die volg ik even niet! Haha

Gr. Mark

De capo, voor op je gitaarhals… (2e foto).

Ja klopt die lag toevallig nog op tafel!
ik zit weer lekker te slapen:z

Zijn er nog suggesties voor een mooie band?:smiley:

gr. Mark:)-D

Ik heb contact gehad met een eBay verkoper die deze uurwerkjes nog heeft liggen. Hij zegt dat ze een market value hebben van $250 tot $350. is dit reeel? ik denk het wel aangezien ze de vraag zo groot is.
Daarnaast vertelde ik hem dat mijn LCD kapot is en hij zij dat hij mij kon helpen.

Is het mogelijk om de LCD over te zetten of is dit niet mogelijk?

Onderstaand is het antwoord van de verkoper te lezen:

Beste markbender0705,

Hi Mark
By coincident I have just a very few of them only. Then also I will be sold out of them.
This is the reason why we list each month about 1 pcs only. The value is depend how many buyers nee one pcs desperately. Average is 230.00 to 350.00 US$.

If by your defective one the LCD is broken only but time is working, I might be able to help you by a analog non proper working time movement, but still working LCD display. US$ 100.00 including shipment to Netherlands.
If ok let me know your PAYPAL-eMail and I will send you a money request.

Best regards
ERNST

Ernst Streit

B-Line-Watch AG
Oberdorfstrasse 7
CH-3296 Arch
Tel: +41 (0) 32 679 00 25

Excusses voor het vele posten in m’n eigen draadje maar ik denk dat ik wat heb gevonden:

Met een ESA Y2 900.231 NOS voor €105,-
Ik heb de aanbieder gemaild met de vraag of hij hem nog heeft en of hij correct werkt.

Daarnaast vroeg ik mijzelf af of dit uurwerk makkelijk te transplanteren is?
En waar ik dit “goedkoop” en goed kan doen in amsterdam-centrum. Tenslotte hoeveel mag dit ongeveer kosten?

Gr. Mark

Helaas, ik heb contact gehad met de verkoper en die zij dat hij al verkocht was en gebruikt ging worden voor je raad het nooit…

een Jupiter 2300

vervolgens mailde hij mij dit:

ehr geehrter Herr Bender leider schon verkauft,auch für eine Breitlinguhr.
Ich habe noch eine Bulova mit dem gleichen Kaliber. Lreider läßt sie sich nicht stellen. Falls interessiert bitte 80€ auf

Is dit misschien iets of kan ik mijzelf hier beter niet aan wagen?

Alvast bedankt!

Gr. Mark

Dat is jammer vindt het wel vreemd dat die niet even zijn site even aanpast bespaar je een hoop moeite.
Zag deze site in de UK maar deze is wel wat duurder zie de link
http://www.retro-watches.co.uk/watchesforsalef-j.html
Ikzelf heb die heuer waar ik al een tijdje bezig ermee was maar heb een beetje de hoop opgegeven ook dat de prijzen hiervoor voor mij te hoog waren.
groet Anton

tja… dit is inderdaad een tweede de prijs moet nog wel een beetje leuk zijn:+

Denk je dat de optie die de ebayaanbieder wat is? om een uurwerk op te sturen waar het analoge gedeelte niet werkt maar het LCD gedeelte wel? Kan ik dan het LCD gedeelte in mn horloge zetten? Ik vraag het me af…

Of de andere optie de bulova die zich niet meer laat stellen… Ik denk dat hierbij iets mis is met de kroon of stift…

Is dit misschien een optie of kan ik me hier beter niet aan wagen en opzoek gaan naar een ander werkend uurwerkje!?

Wat is het exacte probleem bij jou antonsv? Bij mij kan ik de knopjes indrukken en ik zie de puntjes wisselen de verschillende functies werken dus nog wel. Echter maken de cijfer er een rommel van. Je kan ze gewoon aflezen maar ze veranderen continue. Is hier misschien wat aan te doen? Het ziet er uit alsof het een simpele storing is. En niet dat er iets echt kapot is.

Zou AWCO er misschien wat vanaf weten?

Gr. Mark:)-D