Hi Mark
Naar mijn idee is het kristal of de chip het plobleem niet het display anders zou deze niet oplichten als alle segmenten van de display het zou doen is deze in orde.
Denk dat je er beter aan doet om te kijken welke onbekende horlogemerken deze esa cal hebben gebruikt en deze op het net te zoeken.
heb je tenminste kans dat je het voor een reele bedrag er eentje vindt.
Zou zelf niet op die van ebay ingaan wel voor die nieuwe die hij aanbiedt.
Zelf kijk ik erook naar uit mocht ik er twee cal van esa tegen komen dan
zal ik je wel laten weten (geldt natuurlijk wederzijds)
Succes met het zoeken.
Groet
Anton
Oke Is er ergens een lijst te vinden met de horlogemerken die dit Cal. hebben gebruikt? Ik kom ze wel tegen maar over het algemeen te duur.
De man van eBay uit Zwitserland heeft er nog een paar NOS liggen.
Misschien kunnen we een dealtje maken op bassis van 2 uurwerkjes. Echter vraag ik het mijzelf af aangezien hij al aangaf er elke maand maar 1 op eBay te zetten:(
Als ik wat vind laat ik het je weten!
Succes met de zoektocht!
Gr. Mark:)-D
Hi Mark
Had een mailtje gestuurd vanochtend en kreeg dit als antwoord wel vreemd dat deze persoon maar een per maand verkoopt?..
Grundsätzlich NEIN für dieses Werk.
Von der Hand voll die wir noch haben, listen wir jeweils nur 1 Stück pro Monat.
Wenn Sei also interessiert sind, gibt es keine andere Möglichkeit als mit zu bieten.
Freundliche Grüsse
ERNST
De reden denk ik dat die dit doet om zo een behoorlijk bedrag per stuk
te krijgen anders wordt de markt overspoelt als je begrijpt wat ik bedoel te zeggen.
Anton
Tja… anders overspoel je je eigen markt en is er op dat moment teveel aanbod. Waardoor de prijzen gelijk blijven of dalen. Op deze manier creeert hij kunstmatig schaarste… Zou ik ook doen als ik hem was:D haha… Wel jammer…
Ik had ook al met hem gesproken. Nog maar even verder zoeken dan.
Gr. Mark
Edit: Ik had de onderste regels niet gelezen… Ik dacht dat het een handtekening was:+
Welke band vinden jullie het mooiste voor de Jupiter?
http://www.buran01.com/dorn-sattelleder-glatt-rotbraun-hellbraun-dunkelbraun-p-919.html
Of toch iets heel anders?
Gr. Mark
Hi mark
Zag deze op ebay Duitsland weliswaar misschien ook defect,
uit ervaring is het zo als je wat wilt verkopen zeker zo horloge dan is een batt van 10 euro het zeker waard om te laten zien dat die het doet.
vreemd dat deze man dat niet door hebt.
zie
http://cgi.ebay.de/BREITLING-UHR_W0QQitemZ270471661724QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item3ef95e089c
zag ook in de USA deze staan wel te verstaan tegen hoge prijzen.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290363249496&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Groet
Anton
Hier een los uurwerkje, duurt nog een dag: http://cgi.ebay.nl/BREITLING-Movement-ESA-Y2-900-231-f-Jupiter-80970_W0QQitemZ370278888254QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item563657733e
Dag,
ben je er al mee naar een horlogemaker geweest ?
Ik had een ana/digi van Seiko (Arnie : H558-5000) waarvan het LCD shermpje ook maar gedeeltelijk leesbaar was. Heb een tijdje gezocht naar een vervang binnen werkje, eentje gevonden op ebay. (20 €, eentje waar alleen het lcd scherm te gebruiken was, het analoog gedeelte was stuk). Mijn horloge maker heeft het vervangstuk niet hoeven te gebruiken, het was gewoon een vals contact dat kon hersteld worden…
Groeten
Broes
Ik ben er inderdaad al bij mee naar een horlogemaker geweest. Ik ben bij AWCO geweest. Die konden mij niet verder helpen.
Zij konden mij pas helpen als ik een NOS uurwerkje had gevonden zodat zij hem er voor mij in kunnen zetten.
Ik was al aan het bieden op de link van Mario. ben nu de hoogste dus we zullen het wel even afwachten…
Welke band vinden jullie trouwens het mooiste op mijn jupiter?
http://www.buran01.com/dorn-sattelleder-glatt-rotbraun-hellbraun-dunkelbraun-p-919.html
Of hebben jullie andere suggesties?
Hoi,
Heb je nog een uurwerk kunnen vinden voor dit horloge?
Zo niet dan is dit misschien wat:
http://cgi.ebay.nl/Yema-Yachtingraf-vintage-epoque-Superman_W0QQitemZ350307010700QQcmdZViewItemQQptZFR_YO_BijouxMontres_Montres?hash=item518fecc88c
Zit zo te zien hetzelfde uurwerk in.
Groetjes,
Marc
Beste XXof!
Ja ik ben nog steeds op zoek naar dit uurwerk! Het is nu zelfs zo dat het analoge deel ook niet meer werkt… Hij haperde en stopte er toen mee. Zou het zo kunnen zijn dat de batterij leeg is? De vorige eigenaar had gezegd dat hij de batterij zojuist had vervangen dit was zo’n 3 maanden geleden. Het kan zijn dat de vorige eigenaar de batterij niet heeft laten vervangen.
Over het uurwerk. Die van de link is voor een Jupiter 3300, ik heb een Jupiter 2300. Als het goed is is dat een miyota uurwerk, als ik het mij goed herinner. In de 2300 zit een ETA ESA Y2 900.231 als ik op eBay zoek dan vind ik ze nooit! Blijkbaar ben ik daar niet zo goed in!
Wie heet er een idee?
Gr. Mark
Wie o Wie kan mij helepen aan een uurwerk of donor horloge!
Gr. Mark
hallo, Momenteel loopt er een aanbieding van een horloge, Yema, met ditzelfde uurwerk! Hou rekening met een verkoopprijs die op kan lopen tot ca 300 euro! Maar ja, beter duur dan niet te koop… groet bob Hierbij de link! Succes.
P.s. kijk ook even naar mijn bericht, ik zoek ook hulp voor hetzelfde horloge. groet
bob
Let wel even op dit zinnetje in z’n aanbieding: “Je n’arrive pas a réglé la fonction digital ( panne ou autre )”
Dat slecht Frans betekent dat ie er niet in slaagt het digitale gedeelte te activeren (kan door onkunde zijn , maar best toch even vooraf informeren)…
Overigens, hier staat een nieuwe 900.911 (vervanger met alarmfunctie), ook voor een behoorlijke prijs, maar ziet er wel “tiptop” uit: http://cgi.ebay.com/New-Watch-Quartz-Movement-ESA-ETA-900-911-Alarm_W0QQitemZ380202335482QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5885d33cfa
Succes met je zoektocht !
Met Vriendelijke Groeten,
Morse.
Dat dacht ik dus ook al te lezen…
Inderdaad is een 911 ook te monteren en werkt prima, alleen niet origineel meer… prijs is , gezien de dollar, zeker wel interessant!
Ja, ik heb al een mail gestuurd naar de verkoper van de 900.911!
Weten jullie zeker dat hij te gebruiken is?
Ik heb gezien op een ander forum dat iemand de 900.911 had ingebouwd.
Voor de waarde maakt mij het niet uit ik houd toch elk horloge dat ik koop. En heb liever dat hij weer loopt en niet origineel is, dan niet lopen en wel origineel 
Gr. Mark
Ziet er wel naar uit dat hij in te bouwen is, maar beroep mij ook op het andere forum…dank voor je image tips, ga het straks even proberen!
Qua afmetingen zijn ze quasi identisch. Hoogte van de 911 is iets groter door de aanwezigheid van een “buzzer”…
Het grootste verschil imo is dat de ene een chrono-functie heeft en de andere een alarm-functie.
Ook de te gebruiken batterijen zouden verschillen (logisch, want een alarm verbruikt meer stroom en soms werkt de “buzzer” op een tweede batterij).
Hier enkele scans van de technische documentatie, waar ze ook beiden samen voorkomen (gepikt van een duits forum ;)):
Veel succes !
Met Vriendelijke Groeten,
Morse.
Dat ziet er o.k. uit! wil jij de link naar de site even melden, kan ik ze zelf ook even downloaden…voor de administratie. thnx
Top! ik denk dat ik dan de 900.911 maar aan ga schaffen! Hij moet dus passen. Dus ipv van chrono heb ik dan een alarm functie. Mmm… handige wekker 
Gr. Mark