nieuwe aanwinst

beste hf leden .

2 weken geleden op marktplaats een incomplete tudor in onderdelen gekocht .

mijn horlogemaker heeft er weer een mooi geheel van gemaakt . niet 100 procent origineel meer , maar dat mag voor mij de pret niet drukken .

ik vind hem geslaagd !!

wat is jullie mening ?

mvg ck

54 likes

Ik knap af op de wetenschap dat hij niet origineel is maar hij oogt erg fraai! Geniet ervan. Die bezel :drooling_face:

kast en wijzerplaat zijn origineel , maar het uurwerk was niet meer te redden .

donor eta geplaatst .

1 like

Dat mag zeker de pret niet drukken, wel de Tudor Rotor overkunnen zetten?

1 like

eigenlijk niet aan gedacht , dat kan ik wel vragen , goed idee .

Mooie Tudor hoor. Optisch in een hele nette staat en natuurlijk is het jammer dat het originele uurwerk niet meer te redden was. Ik zou die wel bewaren als eventuele donor, mocht je nog een keer tegen een origineel uurwerkje (met enig werk) aanlopen in de toekomst.
Voorlopig is dit mooie horloge gered en kan je m dragen.

waarvan acte !

Goeie actie !
Gefeliciteerd

Mooi! Zoeken via eBay naar een originele ETA van tudor en in de toekomst die erin zettenā€¦tenzij je content blijft met de staat nu. Zie ik dat de schroefkroon niet volledig ingedraaid is tegen de kast?

Geniet ervan!!!

Potverdorie dit blijft een mooi horloge.
Had die ook gezien maar te lang op getwijfeld. Goed om te zien dat die terug werkend is en op het forum zit :+1:

Mooi ding zeg! Enjoy

Ziet er gaaf uit ! :ok_hand:

Cool! Is dit met een soort ā€˜inkepingenā€™ in de dial in plaats van markers?

Gaaf, en goed gelukt idd, had hem ook voorbij zien komen, zat ook even te twijfelen

klopt , het is met inkepingen .

hoe vinden jullie de band trouwens . de vrouw was niet enthousiast , maar ik vind het zelf wel geslaagd .

1 like

Die is mooi geworden, veel plezier ermee!

Geslaagd projectje!

Ziet er fraai uit, de band past er mooi bij, veel plezier er mee gewenst!

Mooi hoor! In mijn '50 BR Tudor zit ook een donor-etaā€¦ Maakt het juist leuker (want zelf gemaaktā€¦). Tsja, verkoopwaarde minder. Maar waar gaat het nou om! NB, oude onderdelen wel bewaren! Wie weet gaat iemand 'm nog een keer helemaal in originele staat brengenā€¦