Nieuwe aanwinst

Gisteravond op Marktplaast, misschien dinsdag al bij mij. In één koop (60 euro inclusief verzendkosten). De Beltex en Marvin doen het geloof ik niet meer, dan kan ik de datumwijzer van die Beltex misschien, als ie past, op mijn Cyma doen! Is die ook weer compleet.
De Roamer vind ik erg mooi (die band ook!), de Marvin kreeg ik op de koop toe.

vlnr Beltex triple calendar, Roamer (40 mm!), Marvin.

Gefeliciteerd, heel erg leuke horloges

Maar ik zou die Beltex kompleet houden; d’r is er een paar weken geleden precies zo eentje verkocht bij Farfo.com voor $230!!!
Het uurwerk is een Venus 203, heel makkelijk te repareren: hoe ik dat allemaal zo weet???

Dit is een projektje van mij van een paar maanden geleden :slight_smile:
Groet,
Paul

PS: als de balansas van de Beltex kapot is en je kunt deze niet meer krijgen: de as van een FHF caliber 70 past ook! Hoe ik dat weet… tsja…

Dat is precies dezelfde! Maar de verkoper meldde er bij dat er een Orloff uurwerk in zat? Misschien een vervanging voor de originele Venus (of zeg ik nu iets heel doms?). Op jouw foto’s is ie in ieder geval mooier dan ik dacht.

Ik ben sowieso wel lekker bezig, ik heb net op ebay 2 horloges “gewonnen” waarbij het mij om de onderste gaat, een Dubois 1789. Voor 7,50. De Jenco zat er bij. Ze doen het overigens allebei niet.

Misschien dat ik van de verkoper er voor 5 euro nog een Nappey bij kan krijgen, maar weet ik nog niet.

Maar dit zijn eBay foto’s ik zal de hele boel als ik ze heb fotograferen en posten.

En jij hebt 'm dus verkocht bij Farfo?

op de Venus horloges in mijn “zooi” en zie de volgende markeringen:

  • op de wijzerplaat Cornell, en op het uurwerk Shriro
  • op de wijzerplaat Ruko, en op het uurwerk Britix
  • op de wijzerplaat Beltex, en op het uurwerk uhhhmmm… Beltex

er moet ook nog ergens zo’n projektklokje liggen, maar dan met een maanfase-schijf, maar die kan ik zo gauw niet vinden :frowning:

Volgens mij zijn deze horloges met allerlei graveringen op de markt gebracht, maar het zijn allemaal dezelfde Venus uurwerken; de naam Orloff kom je nog wel eens tegen op mooie chronografen met Valjoux uurwerkjes…
Jouw Beltex ziet er zo te zien heel wat beter uit als de mijne!! (en die Roamer is ook niet te versmaden :smiley:

Hier is trouwens de link naar die $$$$$ Beltex van Farfo:

http://www.farfo.com/menswatches/Page9/beltex.html

Volgens mij heb jij een goeie koop gedaan… :smiley:
Groet,
Paul

daar kijk ik altijd als ik een horloge gekocht heb, en dan kan ik weer smakelijk lachen als ik vergelijk wat ik ervoor betaald heb, en wat hij ervoor denkt te vangen! :smiley:

Mooie aanwinsten en dat voor die prijs zeg. Veel plezier ermee.

Paul, de jouwe mag er ook best wezen hoor, vind ik een heel mooi horloge en mooi opgemaakt.

Groetjes,
Freddy

Hmmmm. ik denk dat ik die Cyma nog maar even zonder datumwijzer laat. Daarbij is mijn engels beter dan mij portugees :smiley: Zodra ze binnen is zal ik 'r open maken, ik kan niet wachten!
Britix deed bij mij trouwens een belletje rinkelen en ja hoor ik vond een Britix tussen mijn “zooi”. Zonder glaasje maar eigenlijk best wel mooi, hoewel maar 29 mm zonder kroon, toch een herenmodel, beetje militair. Uurwerk is echter van Felsa. Can’t win 'm all.
Mooi spul bij die Farfo, jammer dat ie geen zoekfunctie heeft, dat zou het een stuk makkelijker maken!

Foto’s van de Roamer. Er zit een Roamer MST 352 uurwerk in waarvan de veer denk ik kapot is. Je kunt 'm opwinden bis geht nicht mehr. Loopt wel… Is iets kleiner dan ik dacht, namelijk 37 mm zonder kroon. Maar dat blijf groot voor een Vintage.
De Marvin vind ik niet zo spannend, vandaar geen foto en de Beltex had ik al uit elkaar voordat ik er aan dacht foto’s te maken. Maar daar zit idd een Venus 203 in. Moet grondig worden schoongemaakt.

Mooie vangst Henrik! Ik zou ze ook alledrie intact laten en netjes in orde brengen.

Niels

Heel mooi horloge, zeker in die maat zeldzaam; de tweekleurige wijzerplaat vind ik geweldig, het uurwerk ook heel klassiek mooi; helemaal goed!
Als alleen de veer kapot is aan die Roamer, dan is dat een simpele reparatie; en als van de Beltex ook nog alleen het uurwerkje schoongemaakt hoeft te worden, dan heb je voor die prijs echt een superkoopje

Het is niet zo zeer het uurwerk van de Beltex (er is wel iets met de balans, maar dat is denk ik niet zo’n probleem), maar de kast. Deze was erg smerig. Maar dat is inmiddels verholpen. Verder is de kast erg versleten aan de zijkanten. Maar dat kun je als je haar om hebt bijna niet zien, desnoods laat ik dit bijwerken.
Ik heb begrepen dat stalen veel kasten niet zo goed tegen transpiratievocht kunnen. Niet echt handig bij horloges :smiley:

Een stalen kast en bodem hebben geen last van inwerking van transpiratie en is tevens allergievrij.

Wat voor materiaal is het dan? Ik neem aan dat het verchroomd is of iets dergelijks?

Als het ingevreten is, is het verchroomd en in die vintagehorloges werd vroeger veel gebruik gemaakt van nikkel met chroom .

Ah, dat bedoel ik! Dank je!

Kijk en bezwijk: een vrijwel identiek kalenderhorloge met net zo’n Venus 204 uurwerk (officieel heet dit kaliber 204, is de 203 zonder maanfaseschijf): eindbod € 805…

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4987935703&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Echt niet te geloven!! En dat alleen maar vanwege een slimme beschrijving?? een “chronograph”???
Ik geloof dat ik ook maar eens wat van mijn zooi op Ebay ga plaatsen, kan ik van de opbrengst eindelijk een echt horloge kopen! :smiley:

Dat is toch niet normaal? Het horloge is wel in een super goede staat, misschien waren er twee mensen die het horloge heel erg graag wilde hebben…

Foto Beltex, zie andere post voor “kwaliteit” van de foto:

Zit weer in elkaar. De drukkers voor de datum, weekdag, maand kwamen eerst niet meer terug na indrukken. Kwam door vuil. Zit weer helemaal goed. Nu nog de balans en nieuwe pasta in de urenwijzer (waarschijnlijk gelijk maar allebei). En misschien een nieuw glaasje, zitten een paar diepe krassen in.