Nieuwe Aanwinst

Eindelijk mijn Poljot ontvangen. Kon hem vandaag ophalen vanaf het postkantoor, gisteren was ik namelijk heel even weg, en ja hoor, komen ze juist dan langs…

Verder zit er nog een glazen bodem bij, die er nog opgezet moet worden, maar daar zal ik morgen even voor zorgen. Ik heb het horloge gekocht van Watchmore a.k.a. vreugd2, mede forumlid. Hij verteld precies hoe alles in zijn gang gaat en de prijzen zijn zeer redelijk.

Maar hier wat foto’s van mijn verse “Blue Angels”

Tsjah, ik ben geen superfotograaf, vandaar dat de foto’s een beetje wazig zijn en de eerste nogal wit is. Heeft Iemand daar nog tips voor?

Verder wil ik iedereen bedanken die mij heeft geholpen op dit forum. Ik wilde eerst namelijk voor de Amerikaanse ADK gaan, maar een Rus is natuurlijk veel interessanter, zeker met een mechanisch uurwerk.

Ik vind ze mooi die Blue Angels! Van harte!

Gelukkig ken ik de Poljot Blue Angels , dat de foto’s een beetje wazig zijn is wel een understatement :slight_smile:
kijk eens of er een ““tulpje”” bij de functies op je camera zit, en de flits functie ook uitzetten.
fotos maken bij getemperd daglicht of wit TL licht, en de camera ondersteunen, of statief gebruiken.

groet André

Het “tulpje” heb ik inderdaad wel gebruikt, de flits uitzetten is ook een goed idee. Ik zal morgen even proberen bij wit TL licht, de accu is nu namelijk leeg en zal dus weer een tijdje opgeladen moeten worden. Ook zal ik dan proberen voor wat extra steun proberen te zorgen.

groet André :wink:

Succes, en vooral heel veel foto’s maken onder diverse hoeken en met verschillende verlichtings sterkte.
komen er beslist betere foto’s uit,
groet André

Ik ben oprecht blij voor je, dat je na wat studie voor de Pojot gegaan bent.
Lijkt me een prima keuze, en hopelijk heb je er veel plezier van.

(als je die xbox 360 nou wegdoet kun je nog meer horloge’s kopen :wink: )

Groeten,

Stefan

Gefeliciteerd met je aanwinst!
Ik vind het een mooie ‘Rus’.

Beste AardappelEdje,

Gefelictieerd met de nieuwe klok. Zal je volgens mij zeker plezier van hebben.
Ik vind ook de Russen interessant, met name de chrono’s met een link naar lucht- en/of ruimtevaart, zoals deze Blue Angel of ook de Ruslan.
Zijn daar trouwens ook (goede) boeken over, niet alleen over de 3133 chrono’s maar meer algemeen?
Je ziet b.v. nogal veel jaren '50/60 Shturmanskie’s op eBay met wel erg mooie wijzerplaten. Gelukkig zijn er op de diverse horlogeforums threads met aanwijzingen en foto’s over hoe je echt van nep kunt onderscheiden, maar toch.
Op dit moment is mijn eerste Rus onderweg, misschien is ie er nog voor het weekend. Dan zal ik zeker foto’s plaatsen.

Groeten, Tom Vreeken.

Hallo AardappelEdje,

Mooie klok; wear it in good health !

Hier is de mijne; is wel een zwarte versie:

en zo ziet 'ie er vanbinnen uit:

Ik wil een poljot bestellen op www.poljotuhren.de, heeft iemand hier ervaring, oftewel, is het een betrouwbaar adres?

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Het is een prachtig horloge, een Collectionneur waardig. Veel plezier ermee (tu).

Orologio Signaturis Temporis

Welkom bij de russofielen!!

Even reactie op het russenboeken fenomeen Je hebt de bekende boeken van Juri Levenberg, het boek van Geyp ed. Ook op diverse fora genoeg info. Wat de Sthurmanski aangaat. De eerste Sthurmamanski was het horloge wat Juri Gagarin droeg in de ruimet. Dit was geen Chrono maar een gewone 17 steens handwinder, gewoon een recht toe recht aan horloge. In de ruimtevaart en luchtvaart gebruikte chrono’s waren de Strela’s voorzien van het bekende P3017 caliber. Pas later zevntiger jaren kwamen de Sthurmanski chrono’s in beeld toen het Valjoux 7734 caliber in russiche handen kwam onder de naam P3133. Deze chrono’s waren voorzien van een tijdschaal en werden in eerste instantie onder de naam Okean geproduceerd. Een Sthurmanski chrono uit de zeventiger jaren is duidelijk herkenbaar en zijn inmiddels een gwild verzamelaarsobject. weer later eind twintigste eeuw kwamen er diverse Zivil uitvoeringen bij in Sinn stijl. Recent is er een beperkt aantal Retros uigebracht.

Arjay

Hallo Arjay,

Yuri Gagarin droeg inderdaad geen chrono, maar als ik het goed heb, na flink wat zoeken op internet, ook niet de eerste serie Shturmanskie, die had n.l. een 15 steens uurwerk, met een klik deksel, maar een latere versie met o.a. een 17 steens uurwerk en een schroefdeksel.
Vandaar dus mijn vraag over goede boeken over Russische horloges, lieftst geschreven door een autoriteit op dit gebied. Ik ben zelf pas kort bezig met dit thema en wil graag betrouwbare informatie. Internet is ook niet altijd betrouwbaar, daar kan iedereen iedereen als bron gebruiken, zodat je eigelijk nooit precies weet hoe het nu precies in elkaar zit.
Hoe zit het met de autoriteit van Juri Levenberg. Dit is toch een eBay handelaar? En het boek van Geyp, hoe heet dat? Heb net even snel gegoogled, maar niets over hem gevonden (je kan niet zonder internet hè).

Groeten, Tom V.

Groeten, Tom V.

Verhalen over het russenfenomeen willen wel eens gekleurd zijn. In een artikel wat een paar jaar geleden in het blad horloges stond werd gesteld dat de ruimte Sthurmanski die Gagarin en andere droegen in principe in samenwerking met Omega tot stand kwam. Inderdaad waren de meeste calibers die destijds door 1MWF werden gebruikt 15 steens. In latere ruimtevaart missies werd overigens gebruik gemaakt van Strela’s. Juri Levenberg is zoals ik zelf heb gemerkt in zijn info een horlogeverkoper. Veel van de verzamelobjecten die hij verkoopt staan in zijn boeken. Dat wil niet zeggen dat de info in zijn boeken onjuist is. Het boek van Michael Ceyp bevat wat meer neutrale info, heet overigens ook Faszination Russische Uhren. Veel inf over russische horloges ook bij Netgrafik te vinden.

Arjay

Na de tips van André heb ik weer geprobeerd wat foto’s ta maken en deze zijn wel stukken beter gelukt. De glazen bodem zit er sinds vanochtend ook op, een gratis dienst van de horlogemaker in de buurt. Ik heb eerst maar 2 foto’s te plaatsen, maar er volgen nog wel meer denk ik.

Mooi! die zichtbodem staat hem ook goed.
Alleen dat bandje… daar zou ik echt een andere opdoen,iets met stiksel iig maar dat kan altijd nog natuurlijk.

Groeten,

Stefan

Foto’s? Ik zie geen foto’s

Ik zie ze wel, mooi hoor, een heel stuk beter, vooral die van de glasbodem. Mooi horloge!

Groeten, Tom V.

Deze foto’s zijn al 3x beter Edje.
alleen wat zwart wegsnijden aan de zijkanten van de eerste foto.
die 2de foto is al bijna perfect (tu)

groet
André

@ Stefanmol

Ik was inderdaad ook al aan het zoeken naar een ander bandje, alleen een klein probleempje, het horloge heeft volgens mij een vaste “lug”, ik heb wel een paar bandjes gezien die zo gemaakt zijn dat je ze er wel omheen kunt doen, maar die passen hier totaal niet bij.

@Steven

Ze staan er toch echt…