Nieuwe aanwinst

Tja, daar zit je dan met je grote mond dat je je Sub nooit meer wegdoet.
De Submariner is en blijft een superklok, maar toch waren er een aantal zaken waar ik minder tevreden over was.
Als eerste ben ik echt iemand van verschillende bandjes. En laat dat nu echt een van de weinige minpunten van de Sub zijn…
Staal is eigenlijk het mooiste en een 2 piece Zulu staat mooi, maar is leuk voor 2 dagen… Leer vind ik helemaal niet staan op een Submariner.
En aangezien ik iemand ben met meer bandjes dan horloges was dit voor mij toch een minpunt.

Tweede ding wat ik minder vond en ik weet niet of dit inherent is voor alle horloges met een stalen band.
Het horloge zat namelijk vaak scheef op mijn pols. Overdreven aan de bovenkant van mijn pols of helemaal onder.
Ik droeg hem niet los dus daar ligt het niet aan, maar vooral met warm weer had ik hier last van. Hij schuift dus niet naar beneden op je pols, maar hij ligt niet echt plat op je pols.
Als ik hem een gaatje strakker deed ochtends vroeg dan had ik er geen last van, maar dan knelde die 's middags weer.

Voor de rest was en is de Sub een superklok. Mooi formaat, draagt met normaal weer supercomfortabel.

De laatste tijd ben ik steeds vaker op Paneristi gaan kijken en raakte opnieuw toch wel verliefd op het merk.
De reden om eerst geen Panerai te kopen was toch vanwege het uurwerk, Unitas uurwerk en verder niet heel spannend.
De Sub was een manufactuur, maar dat ik het daar nu heel warm van kreeg; nee dat kon ik toch ook niet zeggen.
Dus Panerai. Veel gekeken en tot de conclusie gekomen dat ik de PAM000 een erg mooie klok vind. Ondanks zn wat simpelere uurwerk (geen zwanenhalsregulering) ten opzichte van de Base 112 (ik weet overigens niet zeker of dit nu nog zo is, vroeger iig wel) vind ik hem erg mooi. Ik ben geen fan van een Sandwichdial, en een open achterkant hoeft van mij ook niet echt. Daarnaast vind ik het logo echt affengeil.

Toevallig kwam ik Jorgen tegen bij Rokado (van de sigaren) en vertelde hij me dat Joost van Pijnenburg een PAM000 had liggen. Ik ben diezelfde dag nog gaan kijken wat ik ervan vond.
Erg mooie klok, maar aangezien ik eerst mijn Sub nog moest verkopen had ik een vermoeden dat deze aan me voorbij zou gaan.
Bij sommige juweliers staan mensen op een lijst voor een 000 en de volgende kreeg Joost pas in november/december binnen.
Toen sprak ik Jorgen op MSN en vertelde hem het verhaal.
Dat ik hem wel wil, maar ik mijn Sub niet op tijd kwijt zou raken.

Gelukkig had Pijnenburg daar wel een oplossing voor, zodat ik vandaag nog mijn Panerai op kon halen.
Er werd netjes gevraagd welke kleur band ik mooier vond (bruin of zwart) en dus werd de zwarte band netjes omgezet voor een bruine band.
Ook kreeg ik nog twee hele leuke goodies van Pijnenburg mee, echt top!
Hieronder volgen de foto’s. Ik had overigens eerst een gewone Panerai tas maar daar viel de bodem uit. Dus toen kreeg ik deze onopvallende tas :wink:

Nu zullen ongetwijfeld de vragen komen of dit ook een blijvertje is. En sinds dat ik Jorgen ken (al bijna 4 jaar) heb ik al een speciaal gevoel voor Panerai. Altijd wel beetje gedroomd om er eentje te hebben, maar toen ik het geld ervoor had niet gedaan en de Rolex gekocht. Eigenlijk heb ik toen de Sub boven de PAM verkozen vanwege het uurwerk, want qua design vind ik deze toch ietsje mooier als de Sub. (hoewel die ook prachtig is)
En dat uurwerk zet ik me wel overheen. Het is ook niet zo dat er iets heel goedkoops inzit.
Dus op de vraag of dit een blijver is kan ik wel JA antwoorden. Zeker met het bandjes wisselen heb je iedere keer een nieuwe klok.
En veel tijdlozer dan dit wordt een horloge niet vrees ik.

Bij deze wil ik Jorgen, maar vooral ook Pijnenburg hartelijk bedanken voor de moeite die ze voor mij hebben gedaan. Echt service die je maar zelden meer ziet tegenwoordig!!! Joost en Jorgen, jullie zijn echt topgozers

De foto’s

De beschermfolie zit nog over het naamplaatje

En de goodies, een Panerai Yaght pet en T-shirt

Lieve hemel, wat een prachtig horloge!! (tu)

Prachtig!!
Maar ik had de sub gehouden (denk ik ;-))
Veel plezier ermee

He Tom,

Toen ik de titel van jouw berichtje zag, dacht ik: Tom heeft iets leuks voor de zomer erbij gekocht :slight_smile: Maar nee… Ik vind het klasse van je, dat je gewoon dat gedaan hebt waar je vast goed over na hebt gedacht. Van een aantal horloges ging je naar de Sub en als je dan tot de conclusie komt, dat deze na een tijdje dragen toch niet bevalt zoals je gedacht had, dan is het zonde om langer te wachten. Je blijft je dan toch storen aan de minpuntjes denk ik. Ik kan zeker begrijpen dat je deze move hebt gemaakt wat betreft Panerai. Wat het uurwerk van de Panerai betreft zou ik me geen zorgen maken. Het merk heeft historie en een eigen uitstraling, dus dat er geen eigen (wat is nog eigen?) werk in zit zou mij niet weerhouden van deze klok. Ik vind hem erg mooi. Ik wil zeker nog een keer een Radiomir in mijn nieuwe (ook Italiaanse) horlogedoos stoppen:) Heel veel plezier en neem hem maar mee naar het volgende Limbo Treffen!

Gr Ron

Panerai stond ook op mijn shortlist (en staat er voor de volgende keer ook weer op).
Erg mooi en veel plezier ermee!

Groet,
Steven

Die Tom…was zo blij me die Sub en nu!

Uiterlijk vind ik de Panerai mooier dan de Sub. En dat van dat logo, dat kan ik alleen maar beamen. Super aanwinst, daar ga je alleen maar plezier van krijgen.

Nu is het wachten op de foto’s van alle bandjes die je ervoor aan gaat schaffen.

Goed verhaal, prachtige klok! Gefeliciteerd en heel veel plezier ervan!

Ik heb begrepen dat Panerai eigenaren ook bandjes-fetishisten zijn. Je kunt je dus voorlopig weer helemaal uitleven Tom. Van harte met deze aanwinst.

gr,
Hans Mennink

Welkom Paneristi!

Proficiat met je nieuwe klok,
Jörgen

Mijn beste,

Felicita con ‘Panerai’.
Uno molto bello orologio da polso, che magnifico. (tu)
Successo e tutto piacere.

Orlologio Signaturis Temporis

Tom, ook hier gefeliciteerd met je nieuwe Panerai.

Wat een gigaklok
Helaas voor mijn pols(je) veeeeeeeeeeeeeeuuuuuuus te groot .Ik heb zelf naar een 40mm panerai gekeken maar zelfs die is nog te groot ,snik

gefeliciteert

Heel erg mooi Tom, ik herkende precies wat je zegt:

‘En sinds dat ik Jorgen ken (al bijna 4 jaar) heb ik al een speciaal gevoel voor Panerai’.

Ik ken 'm dan wel wat korter maar daardoor is mijn gevoel voor Panerai alleen maar sterker geworden, het is zelfs zo dat ik door Panerai(advertenties) me pas ECHT ging interesseren voor horloges. Dus Panerai zal, en moet er ooit komen.

ook erg mooi …jammer van de sub maar de panerai is ook super

Gefeliciteerd tom!
Ik zal eens op zoek gaan naar 24mm… :smiley:

Yaffle

Prachtig verhaal, Tom.
Ik persoonlijk hou enorm veel van de Breitling-lijn, maar hoe meer ik die Panerai’s hier zie voorbij flitsen,
hoe meer het besef rijst dat er ook zo eentje zal bijkomen. :smiley:
Gelukkig hoef ik daar dan geen kistje bij te kopen, wow, als ik zie hoe prachtig ie geleverd wordt !

Congrats met je nieuwe aanwinst ! Wear it in good health !

Enne…bandjes wisselen vind ik ook super-leuk ! :wink:

Je hebt dan steeds weer een beetje een nieuwe klok !

Hoi Tom,
super klok, maar i.p.v. een sub nou nee, maar wel ernaast , dus wie weet.!!!
gr. en tot op het volgende limbo-treffen :wink: :wink:
john

Tom, van harte gefeliciteerd met je Ferrari tas .

Leuke gadgets van Pijnenburg heb je er trouwens bij gekregen. Vooral dat leuke horloge :wink:

Coen zorg er wel voor dat het “een speciaal gevoel” blijft. Bij Jörgen is het een dwangneurose geworden.

:s