Nieuwe acquisitie: sumo

Zo af en toe maak ik een topic aan voor iets “nieuws”, eigenlijk reageer ik ook meer dan dat ik topics maak. :sweat_smile: Werd nu weer tijd want dit horloge verdient dat. Geen plaatjes vooraf, wel een plaatje :grin:
image
Voor een aantal is wel bekend dat ik liefhebber ben van de Save the ocean serie van Seiko. Zie deze link voor meer info: NA: Seiko Prospex Save the Ocean Samurai SRPC93K1

Seiko kan mooie wijzerplaten maken, altijd al… Dat is ook de reden dat ik voor dit exemplaar als een blok ben gevallen. Seiko Sumo spb375j1.Pracht wijzerplaat en past perfect in het rijtje. Specs zijn ook prima en voor wat het waard is een special edition :man_shrugging: @Tonnieb bood hem blijkbaar aan toen mijn oog erop viel. Wellicht niet geheel toevallig liep ik laatst langs Van Baal in Nijmegen toen dit type in de etalage stond (nu niet meer overigens), wat mij het laatste duwtje gaf. De wijzerplaat is moeilijk te vangen op de foto, maar ik heb een poging gedaan. Moooie kast afwerking met volgens sommigen “knurled” lugs. Ik zie die niet, maar wel prachtig lijnenspel op de kast en kastpoten. Oordeel zelf:

Erg blijk mee en dank aan @Tonnieb voor de prima deal :ok_hand:

72 likes

Prachtig :ok_hand: Gefeliciteerd Friso :partying_face:

image

6 likes

Super! Wow wat een plaatjes. Veel plezier ermee.

1 like

Nice! Veel plezier!

1 like

Netjes, veel draagplezier!

1 like

Lekkere aanwinst, Plees! Veel draagplezier!

1 like

Very nice :sunglasses::ok_hand:t3:

1 like

Leuk hoor, zo’n lekkere dikke sumo!

1 like

Mooi! Gefeliciteerd

1 like

Nou, deze mistte zijn doel niet hoor :smirk:

Dank allen :+1: :+1:

Dik?
image
Valt reuze mee hoor :smirk: zonder gekheid, prima maatvoering en jet model valt absoluut kleiner uir om de pols

4 likes

Gefeliciteerd met je NA, erg tof horloge! :beers:

1 like

Nooit verkeerd om in de collectie te hebben

1 like

prachtige wijzerplaat! om het de woorden van Seiko te zeggen “light falling into the sea and on to it’s shimmering surface…”

1 like

Die verklep in zijn katoenen luier ben ik snel voorbij gescrold en toen kwam ik al snel jouw prachtige Seiko tegen! Super mooi gemaakte duiker in alle details. Veel plezier ermee Friso!

1 like

Schitterende sumo. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige aanwinst Friso. Veel plezier ermee.

1 like

Cannot be unseen… Camel toe… :wink:

2 likes

Dat dus :grin:

Precies mijn gedachte :+1:

Ik denk dat ze hier gelijk in hebben :smiley:

Toch jammer :laughing: en dank je Folkert

Zo is het!

Dank :vulcan_salute:

Huh? Waar dan!? Heb ik iets gemist? :rofl:

3 likes

12h marker

1 like

Niks mis met een camel toe, toch :smirk: Moet wel de chapter ring uitlijnen, want hier heeft Seiko wel een steek laten vallen. :roll_eyes:

1 like