Zo af en toe maak ik een topic aan voor iets “nieuws”, eigenlijk reageer ik ook meer dan dat ik topics maak. Werd nu weer tijd want dit horloge verdient dat. Geen plaatjes vooraf, wel een plaatje
Voor een aantal is wel bekend dat ik liefhebber ben van de Save the ocean serie van Seiko. Zie deze link voor meer info: NA: Seiko Prospex Save the Ocean Samurai SRPC93K1
Seiko kan mooie wijzerplaten maken, altijd al… Dat is ook de reden dat ik voor dit exemplaar als een blok ben gevallen. Seiko Sumo spb375j1.Pracht wijzerplaat en past perfect in het rijtje. Specs zijn ook prima en voor wat het waard is een special edition @Tonnieb bood hem blijkbaar aan toen mijn oog erop viel. Wellicht niet geheel toevallig liep ik laatst langs Van Baal in Nijmegen toen dit type in de etalage stond (nu niet meer overigens), wat mij het laatste duwtje gaf. De wijzerplaat is moeilijk te vangen op de foto, maar ik heb een poging gedaan. Moooie kast afwerking met volgens sommigen “knurled” lugs. Ik zie die niet, maar wel prachtig lijnenspel op de kast en kastpoten. Oordeel zelf:
Die verklep in zijn katoenen luier ben ik snel voorbij gescrold en toen kwam ik al snel jouw prachtige Seiko tegen! Super mooi gemaakte duiker in alle details. Veel plezier ermee Friso!