Nieuwe Aevig Thor

Deze komen er aan… :slight_smile:


.

Name: Aevig Thor
Durchmesser: -noch nicht bekannt-
Höhe: -noch nicht bekannt-
Kaliber: Miyota 8N33, skelettiert, Handaufzug
Gangreserve: >40 Std
Gehäuse: Edelstahl, Glasboden, Saphirglas, SuperLuminova
Preis: -noch nicht bekannt-
Erscheinungsdatum: - noch nicht bekannt-

26 likes

Zien er goed uit en de kroon is ook heel fraai :+1:

1 like

Nice! Ik mis op deze renders alleen een beetje de funky designelementen die Chip’s andere horloges altijd moderne her-interpretaties van vintage stijlen maken i.p.v. hommages. Ik vind ze erg mooi maar - m.u.v. de kroon - zouden dit naar mijn mening bestaande seventies dress watches kunnen zijn. Zeker die met de grijze en linen wijzerplaten. Ik hoop dus nog op een kleine, subtiele tweak van de plaat of zo.

2 likes

Ziet er veelbelovend uit! Maar afgezien van het uurwerk en glas is er nog erg weinig bekend.

1 like

Wow die linen plaat! Must have! Wel even afhankelijk van diameter en lug2lug. Bij diameter kleiner dan 42 wordt 'ie het voor mij niet.
De wijzers wordt wel even wennen.

1 like

In een tijd waarin alles al is gemaakt en geprobeerd vind ik het echt knap van Chip dat hij weer iets moois weet te maken.
En inderdaad, bestaand kastmodel en linen dial, maar welk modern horloge heeft dat?
En ik vind de kleurstellingen allebei erg gaaf.
Deze zou er best eens kunnen komen. :thumbsup:

3 likes

Afhankelijk van de prijs best een leuk ding. Maar niet >500eu mooi mijnsinziens.

1 like

Waarom is het in het Duits? :speak_no_evil:

1 like

Gepikt van Uhrforum en geen zin om het te vertalen… :sunglasses:

1 like

Echt mooi ontworpen! Verfijnd. Alleen die kroon, die vind ik iets te onrustig in het totaalbeeld.

1 like

Dat was toch juist waar jij goed in bent? :smile:

1 like

:slight_smile: yups, maar door de weeks al 24-7 in de vertaalmode, in het weekend als het kan ff niet … :slight_smile:

2 likes

Ja zeker een erg leuk nieuw model. Hebben we al een idee wat een richtprijs gaat worden?

1 like

nope, ik nog niet…

1 like

Ok nog even afwachten dus…in de tussentijd nog maar een plaatje en wat data…

40mm diameter
48mm L2L
11mm hoogte
20mm lugwidth

Mooie formaten wat mij betreft :thumbsup:

4 likes

Doet me qua uitstraling een beetje denken aan KingSeiko’s uit de seventies. Het aan de achterzijde zichtbare “skeleton” uurwerk is wel een gave touch icm met een gewone wijzerplaat, creëert een soort twee gezichten horloge. Leuk en uniek (althans ik ken deze combinatie nog niet) goed gevonden @AEVIG-C

1 like

Gezien de naam Thor had ik een ruige klok verwacht :joy:

2 likes

Nice! Altijd al een zwak gehad voor Chip’s ontwerpen. @AEVIG-C any updates?

Erg mooi ontwerp van Chip! HFLE2018!?

3 likes

Handwinder is echt een pre,wat een lekker ontwerp zeg :ok_hand:t2:

1 like