Nieuwe Aevig Thor

Ziet er fraai uit… Die gaat op de shortlist.

1 like

Schitterend, maar 40mm gaat 'm niet worden > jongenshorloge
:slight_smile:

2 likes

Inderdaad. In mijn eerste post gaf ik aan dat ik vond dat 'ie “iets extra’s” miste: een moderne touch die het een seventies geïnspireerd horloge maakt i.p.v. een slaafse kopie. Wat mij betreft is dat juist altijd Chip’s sterke punt geweest.

Maar nu ik de afmetingen en achterzijde zie, denk ik dat hij het tóch weer voor elkaar heeft. Die touch zit 'm dus in de moderne diameter, handwinder + zichtbodem, en de kroon (die ik op de renders in de eerste post veel mooier vind dan op de tekening hierboven). Toch weer een winner. Voor mij de blauwe.

2 likes

39mm zou de perfecte maat zijn voor dit horloge. Zeker niet meer dan 40, liever 38.

Het is geen duiker.

3 likes

Ik vind het een geinig ding. Ben benieuwd naar meer foto’s en gegevens :slight_smile:

Verwacht overigens niet dat ik er een ga kopen haha, maar toch…

2 likes

Ziet er (weer) top uit @AEVIG-C !!!

2 likes

Ik zou meer foto’s willen zien maar die grijze en blauwe spreken me erg aan! Kastvorm heeft wat van een King Seiko inderdaad, of een vintage Seamaster.

Ik weet niet of het historisch gezien ergens op slaat maar een linen dial associeer ik meer met dress(y) horloges (en dan vooral een Rolex Datejust)…

1 like

Nog geen nieuws?ook de website is stil.
40mm voor deze stijl lijkt me toch wat te groot,max.38mm zou ik zeggen.

Afgelopen zondag op de Pure Enjoy beurs in Nijmegen de kans gehad om de verschillende Thor modellen om de pols te doen.

Toch (alweer) zeer positief verrast. Ik hoopte het stiekem niks te vinden: dat zou weer een aanschaf schelen. Maar helaas :wink:

Mooie gelobde kroon, gebrushte kast met gepolijste zijkanten, en gelukkig eens een keer geen dauphine wijzers op een dergelijk ontwerp. De dubbele uurmarkeringen op 3, 6, 9 en 12 geven mijn de indruk van een bullseye - erg fraai.

Ik verwacht dat de meeste aandacht naar de linnen wijzerplaat zal gaan: huge props voor Chip dat hij die stijl terugbrengt - volgens mij als eerste. En het is erg mooi gedaan. Enige nadeel vind ik echter wel dat een lichte plaat, mede vanwege de toch al moderne 40mm, op dit horloge optisch vrij groot draagt.

Ergens vind ik de blauwe sunburst het mooist, maar die zou bij mij te weinig polstijd krijgen i.v.m. de Petit Prince. Mijn keuze zou daarom op de zwarte vallen. Subtiel, en ongetwijfeld een lekkere bandenswapper.

Overigens is de band nog niet definitief: daar is ‘ie nog mee bezig. Het wordt waarschijnlijk soepel, matzwart kalfsleer met zichtbare grain en een schuine afsnede aan het einde.

Daarnaast vertrouwde Chip me enkele ontwerpschetsen van iets nieuws toe. Ik beloofde er niets over te zeggen, maar het wordt weer een prachtige moderne interpretatie van een vintage designelement. Goed bezig die man!

11 likes

Met name de 11mm is positief! De Corvid was me altijd wat dikkig. En die linnen wijzerplaat… Dat mag wat mij betreft vaker.

Alleen 50m WR had 100 mogen zijn. Maar dan ben ik aan het muggenziften. Of mierenneuken, dat mag je zelf weten.

1 like

Of 36, als zal hij dan optisch wel dikker worden.

1 like

De linnen dial is erg geslaagd,al bekend wanneer release en welke prijs?
Toevallig vorige week de site nog gecheckt,staat nog niets over de Thor

1 like

Leuke post! Ik volg Aevig op instagram en was daar al best enthousiast geraakt over dit model, m.n. de zwarte. Vind zelf het rode logo een (bescheiden) nadeel; maakt hem meteen een stuk sportiever, ook al is het maar klein.

Wat is jouw polsmaat (voor zo ver je op wristshots kan afgaan)?

1 like

Vind met name de blauwe leuk, maar die linnen mag er ook zijn. Uurwerk ziet er ook erg goed uit en handwinder is wel eens leuk. Ben benieuwd naar de prijs…

1 like

Ik had stiekem op iets meer aevig achtige uurmarkers gehoopt. Dan had ik hem meteen gekocht.
Hoop nog steeds op de 2de versie van zn diver… Hopelijk wordt die ook 40mm. droom

1 like

Mijn polsmaat is 17,5 cm. Dit plaatje van wat verderaf geeft al een ander perspectief:

En nog even een close-up van de linen dial:

@paul2all: de pre-order is nog niet open, en hij zei er ook niets over - anders dan dat ‘ie nog op de band wachtte. Deze drie proto’s zagen er echter al wel ‘af’ uit, en hij staat er per slot van rekening al mee op een beurs. Ik verwacht dat het niet lang meer duurt, maar da’s een persoonlijke inschatting.

@elmar2B: de laatste keer dat ik Chip sprak over de Huldra, zei hij dat er inderdaad een keer een nieuwe versie komt. Hij dacht toen aan vlak saffier en evt. een datum. Maar da’s ruim een jaar geleden dus wie weet. Ik zou ook wel te porren zijn voor een midsize Huldra, maar die datum hoeft voor mij dan weer niet.

3 likes

Precies de mijne! Ziet er goed uit hoor. Ik ga deze zeker in de gaten houden!

1 like

Ik zag op instagram in meerdere posts dat de dikte 12.5mm is. Waar zie jij 11 staan?

7f6008fd71bb330c5102a09a1b564e91c133d30f_1_679x499

Bij 12.5mm is het weer totaal oninteressant, dan is het net zo’n dikkerd als de Corvid.

1 like

De maatvoering van de corvid past prima bij het horloge (ik heb er een). Ik heb de thor zondag ook kunnen aanschouwen. De verhoudingen zijn spot-on. Het is een schitterend horloge, echter had deze 37mm mogen zijn voor mijn smaak. 40mm is leuk voor amerikanen met dikke polsen. Which I am not.

1 like