Ik had stiekem op iets meer aevig achtige uurmarkers gehoopt. Dan had ik hem meteen gekocht.
Hoop nog steeds op de 2de versie van zn diver… Hopelijk wordt die ook 40mm. droom
Mijn polsmaat is 17,5 cm. Dit plaatje van wat verderaf geeft al een ander perspectief:
En nog even een close-up van de linen dial:
@paul2all: de pre-order is nog niet open, en hij zei er ook niets over - anders dan dat ‘ie nog op de band wachtte. Deze drie proto’s zagen er echter al wel ‘af’ uit, en hij staat er per slot van rekening al mee op een beurs. Ik verwacht dat het niet lang meer duurt, maar da’s een persoonlijke inschatting.
@elmar2B: de laatste keer dat ik Chip sprak over de Huldra, zei hij dat er inderdaad een keer een nieuwe versie komt. Hij dacht toen aan vlak saffier en evt. een datum. Maar da’s ruim een jaar geleden dus wie weet. Ik zou ook wel te porren zijn voor een midsize Huldra, maar die datum hoeft voor mij dan weer niet.
Precies de mijne! Ziet er goed uit hoor. Ik ga deze zeker in de gaten houden!
Ik zag op instagram in meerdere posts dat de dikte 12.5mm is. Waar zie jij 11 staan?
Bij 12.5mm is het weer totaal oninteressant, dan is het net zo’n dikkerd als de Corvid.
De maatvoering van de corvid past prima bij het horloge (ik heb er een). Ik heb de thor zondag ook kunnen aanschouwen. De verhoudingen zijn spot-on. Het is een schitterend horloge, echter had deze 37mm mogen zijn voor mijn smaak. 40mm is leuk voor amerikanen met dikke polsen. Which I am not.
Lijkt mij ook best aan de maat voor dit type horloge - hijzelf noemt het een dresswatch - maar het lijkt wel die kant op te gaan. Misschien is in een later stadium gekozen voor een dikker glaasje.
Die linnen wijzerplaat is echt prachtig.
Klopt, maar dan in het blauw of zwart.
Mvg. Bertjan
Yup, viel mij ook op. Had ook met zo iets ge-experimenteerde. Ik vind het idd ook leuk. Rustige voorzijde en toch iets leuks om achter te zien voor tijdens het opwinden ofzo
12.5 dik…aha…nou ja linnenn dial helaas. Ik wacht op de huldra 2.0… Dat zou een mooi forum horloge voor 2018 zijn…droom
Inmiddels is het horloge voor €499 te bestellen via de site van Aevig.
Ziet er erg mooi uit, vooral de linnen versie.
Ik heb alleen mijn twijfels over het gebruikte uurwerk, de Miyota 8N33,
mede nav de review van de Grupo Gamma Peacemaker op WatchReport.
Iemand ervaringen met dit uurwerk? Is het ‘stotteren’ van de secondewijzer echt storend?
(in mijn Citizen NY040 zit ook een Miyota 8xxx, maar daar stoor ik me niet aan de secondewijzer)
Even nieuw leven inblazen, omdat ik hem overweeg.
Heeft iemand hem besteld?
Mvg. Bertjan
Ik vind 'm helaas te groot voor een dresser,de looks spreken me wel aan.
Niet echt sweeping ️
Wat is de frequentie?
Mvg. Bertjan
Met welke ETA zou dit vergelijkbaar zijn?
Zag wel dat de ETA 2804 28.800 bph heeft.
Lijkt mij met een grote secondewijzer wel het minimum voor de sweeping beweging.
Zie bij decentrale, kleine secondewijzers ook wel lager dan 21600bph bij ETA.
Mvg. Bertjan
coole klok
Best onzinnig om dat slow motion gedeelte op te nemen in die video, en helemaal zonder te vermelden hoeveel maal trager. Zo kun je zelfs een hi beat uurwerk laten stotteren uiteraard.
Ik moet zeggen dat ik het sowieso nogal snel zie, ook bij 28k8. Stoor me er niet aan.