Nieuwe ALPHA

Aangestoken door enkele Forumleden over de Alpha horloges ben ik er ook eens naar gaan kijken.
Aangezien ik toch ook voor mooie ontwerpen val, werd mijn aandacht al snel getrokken door de Tourbillion met zalmkleurige wijzerplaat.

Ik heb hem besteld (de prijs is een lachertje) en vanochtend kwam hij binnen.

Ik ben zeer verrast door de kwaliteit en de uitvoering. Ziet er prachtig afgewerkt en solide uit. Ook de lederen band met logo is prima en ook de open achterzijde mag er zijn.

Dit is zeker niet mijn laatste Alpha. Ze zijn echt mooi. Weer een virus erbij.

groet

Ed

Snel even een paar foto’s gemaakt voor de beeldvorming.

Tja ze blijven gewoon leuk. Veel draagplezier.

Een plaatje! Veel plezier ermee gewenst!

Neem jij nu ook maar die Alpha (van je post), want ik ga hem denk ik ook bestellen.

Hahaha. Ik denk ook wel dat ik eruit ben. :wink:

Dit is toch geen tourbillion maar een open onrust?

Weer een fraai exemplaar erbij. Gefeliciteerd!
Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van de prijs/kwaliteit van dit merk. Dit model staat bij mij ook op de lijst om eens een keer te bestellen, samen met nog 3 types.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Van harte,
Een fraai ogend horloge met een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.
Een collectioneur waardig. Mijn complimenten.
Veel plezier er mee (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Er zit geen echte tourbillon in. Maar wel leuk zo met die gangreserve.

Hij staat te boek als tourbillion, kan er ook niets aan doen, bovendien staat het ook nog eens op de wijzerplaat.
Maar ik ben het met je eens dat dit soort ontwerpen ook als open onrust worden aangeboden.

Ed

Nog een paar aanvullingen:

Aanduiding van de gang reserve. Dit model is dus een automaat, dat ook met de hand op te winden is. Met een paar slagen staat hij al op het maximum.

Let ook op de kleine secondewijzer die over het open gedeelte draait.

Schijnt een gelimiteerd model te zijn van 400 stuks. Dit is nummer 202. Zie achterzijde. Of het echt zo is weet ik niet.

Ga een week testen op gelijklopen. Kom daar later nog op terug.

Ed

Soort van JLC kast met IWC kroon? En tourbillon? Aii…
Sorry maar ik vind het niet collectioneur waardig.

Echter, ieder zijn ding. Ik wens je er veel plezier mee.

Karel Schreef:

Soort van JLC kast met IWC kroon? En tourbillon?
Aii…
Sorry maar ik vind het niet collectioneur
waardig.

Echter, ieder zijn ding. Ik wens je er veel
plezier mee.

Eens met Karel! Wat Akour Jeroen ook al aangaf in een ander topic, voor hetzelfde geld zijn veel leukere, en originelere vintage’s te koop.

Maar goed, ieder z’n ding.

Van harte met je nieuwe aanwinst uiteraard!

Jaap-Wim

Ik daag je uit om te laten zien waar je voor 35 Euro leukere en originele vintages kan aanschaffen.

Ik ben benieuwd wat je daarmee bedoelt.

groet

Ed

Hallo Ed,

Yep, je hebt 200 % gelijk: voor DIE prijs is het een zeer goede, haast bovennatuurlijke :wink: afwerking.
Ik heb ook wat Alpha’s en sommigen vragen wat bijregeling, maar over het algemeen vind ik de kwaliteit meer dan behoorlijk.

Ik ben net eens tussen die “Tourbillons” ( open werkjes is het eerder ) gaan kijken en ik moet zeggen dat je er een van de allermooiste exemplaren hebt uitgekozen.

Het begint hier weer te kriebelen :smiley:

Hoi Ed,

hier bijvoorbeeld:

http://www.sometimeago.com/cm_3915_watches_for_sale

Ik heb ook veel zitten kijken naar die “tourbillon” klokjes van Alpha. Nou vind ik het leuk/mooi dat je het werkje aan de voorkant ziet draaien maar koop het niet omdat ik het jammer vind dat ze er “tourbillon” opzetten.

Op sommige modellen zetten ze bij Alpha “Tourbiwheel”. IK zou zeggen; lekker weglaten dat woord. Desalniettemin vind ik het wel een mooie klok.

Och, wie van de gewone stervelingen weet wat een “Tourbillon” is ?:smiley:

Hoi,ed

Gefeliciteerd met deze aanwinst.Ben zelf in het bezit van dit horloge met een zwarte wijzerplaat en ben er zeer tevreden mee.

p.s horloge loopt mooi op tijd(voor een chinees uurwerk)

Groeten en geniet ervan,

Edward

Ach ja, de ene houdt van vintage, de ander noemt het ‘auwe meuk’.

Ik houd er zelf wel van, maar ze zijn vele gevallen te klein voor mij, bovendien ben ik van mening dat tussen de jaren '70 zwitserse horloges ook erg veel on-orginele, kwalitatief slechte rommel zit.

Desalnietemin bezit ik zowel de ‘auwe meuk’ als de ‘chinese troep’, en waardeer beide om zijn eigen manier. Dat is het leuke van verzamelen, de diversiteit. Ik vind het leuker om iedere dag van de week een andere Alpha om te kunnen doen, dan elke dag dezelfde Rolex, IWC of noem maar op.

Groeten,

Martin