Nieuwe Automatische Chronografen van... Swatch!?!

Ik kreeg gister een persbericht binnen waar ik eerst niet echt bijzonder opgewonden door raakte totdat ik goed keek. Automatische chronograaf van Swatch. Huh?!? Op internet kon ik er nog niets met foto’s over vinden (misschien is dit wel de scoop :)), behalve een hoop geruchten en wishfull thinking (Swatch met Valjoux 7750 :D).

Swatch gebruikt voor deze automatische chrono’s hun nieuwe ETA C01.211, die ook al in een Tissot te vinden was. De horloges hebben saffier glas (!) en een zichtbodem. Er zitten mooie modellen bij (ieder z’'n smaak natuurlijk) maar ik ben wel erg benieuwd naar hoe deze in het echt zijn (dat is bij Swatch soms heel afwisselend). De prijs voor een mechanische chronograaf van een merk is erg laag; € 380,- tot € 390,-, maar het merk is aan de andere kant natuurlijk wel “budget” merk Swatch. Mijn bedenking heb ik er daarom bij of ik dat soort geld voor een Swatch over zou hebben… Dat is dus geheel afhankelijk van hoe ze in het echt aanvoelen.

Maar ik vind het een gedurfde stap van Swatch!

Lees en zie de collectie verder op: http://www.horloge.info

Ziet er goed ben benieuwd of dit ook een verkoopsuccesje zal gaan worden.

Als er maar niet zoveel plastic aan zit…

Ik ben ook erg benieuwd, vooral dat model met blauwe dial en stalen band lijkt me erg mooi

Je kunt je inderdaad afvragen of de consument dit soort bedragen voor een Swatch wil neerleggen. Ik ben er in ieder geval wel nieuwsgierig naar, als ik dit zo lees. Of ik 't aanschaf, is weer iets anders.

Qua kleurstelling moest ik meteen aan de Nabucco van Raymond Weil denken…

Supervet!! Ik wist het al heel erg lang dat ze kwamen (november 2008) dus echt blij dat ze er nu zijn. Die zwarte gaat er zeker komen. Die witte vind ik overigens ook niet verkeerd

Had jij ze ook al IRL gezien Tom? Ik ben het met je eens over de witte!

Ik vind die zwarte echt super, superprijsje er op, wat wil je nog meer.
Ik vindt trouwens dat swatch echt superklokjes maakt voor je budget, vooral die irony serie heeft een aantal leuke klokken.

Dat is een goed initiatief! Het hoeft niet altijd duur te zijn.
Maar ik vraag me inderdaad ook af of Swatch kopers deze bedragen uitgeven.
En andersom, of de ‘echte’ horloge liefhebbers (oei-oei, wat zeg ik nu:D) wel met een Swatch gaan lopen…

Voor het opwindgedeelte lijkt ETA goed in de oude doos te hebben gekeken, want het lijkt een één op één copie van het Lemania 5100 caliber (wat niet meer geproduceerd wordt). Dat was ook een budget caliber, maar wel erg robuust. Mijn enige bedenking is die opwindas/stift. Dat is wel slijtage gevoelig.

Zou zo’n horloge open kunnen, of is het geseald? Ze waren altijd geseald, ook de mechanische Swatches, dus als er aan het uurwerk wat gaat mankeren kun je het niet laten repareren. Voor een klokje tot 100 euro niet zo erg, dan overleeft het uurwerk wel de draagduur van het horloge, maar voor iets van tegen de 400 euro?

Automatische Swatches konden altijd al gerepareerd worden. Beurtje kost 40 euro.
Chrono zal wellicht wat duurder zijn.

tjvreeken Schreef:

Dat is een goed initiatief! Het hoeft niet altijd
duur te zijn.
Maar ik vraag me inderdaad ook af of Swatch kopers
deze bedragen uitgeven.
En andersom, of de ‘echte’ horloge liefhebbers
(oei-oei, wat zeg ik nu:D) wel met een Swatch gaan
lopen…

Misschien zorgt dit er juist voor dat er meer liefhebbers onder de jongere generatie komen voor mechanische uurwerken.
Zelf zou ik dit soort bedragen er niet voor over hebben, daarvoor kun je (mijn smaak) veel mooiere mechanische chrono’s kopen.

Groeten,

Martin

De overgang van kast naar band vind ik niet zo mooi, maar bij de stalen band ziet het er wel goed uit. Die met de blue dial vind ik persoonlijk heel mooi.

niet verkeerd helemaal niet verkeerd zelfs. ik vind het persoonlijk een heel mooi klokje, ik zou het wel kopen denk ik.
mvg arie.

Kreeg je dan niet gewoon een nieuwe?

Ik heb menigmaal een automatische Swatch van achteren bekeken, en volgens mij zijn die dingen toch echt geseald.

Het zelf een Swatch met Autoqarz uurwerk (maakt ETA niet meer - waren er ook in Tissot en als Omega), en die kan ook niet open. Nu loopt het uurwerkje nog prima, maar het plastic van de kast heeft de tand des tijds slecht doorstaan (het was helemaal transparant, maar is nu vergeeld.)

Ik denk niet dat ik snel 400 euro voor een plastic klok zou neertellen vanwege die beperkte houdbaarheid van het plastic.

Ik vind ze er erg fraai uitzien. Ik las ergens dat er plastic onderdelen in dit uurwerk zitten of klopt dat niet?? Ik ga ze zeker een keer bekijken in het echt.

Henrik Schreef:

Ik kreeg gister een persbericht binnen waar ik
eerst niet echt bijzonder opgewonden door raakte
totdat ik goed keek. Automatische chronograaf van
Swatch. Huh?!? Op internet kon ik er nog niets met
foto’s over vinden (misschien is dit wel de scoop
:)), behalve een hoop geruchten en wishfull
thinking (Swatch met Valjoux 7750 :D).

Swatch gebruikt voor deze automatische chrono’s
hun nieuwe ETA C01.211, die ook al in een Tissot
te vinden was. De horloges hebben saffier glas (!)
en een zichtbodem. Er zitten mooie modellen bij
(ieder z’'n smaak natuurlijk) maar ik ben wel erg
benieuwd naar hoe deze in het echt zijn (dat is
bij Swatch soms heel afwisselend). De prijs voor
een mechanische chronograaf van een merk is erg
laag; € 380,- tot € 390,-, maar het merk is aan de
andere kant natuurlijk wel “budget” merk Swatch.
Mijn bedenking heb ik er daarom bij of ik dat
soort geld voor een Swatch over zou hebben… Dat
is dus geheel afhankelijk van hoe ze in het echt
aanvoelen.

Maar ik vind het een gedurfde stap van Swatch!

Lees en zie de collectie verder op:
http://www.horloge.info

http://www.horloge.info/files/swatch_svgb400-gr.jp
g

Ik kan niet wennen aan Swatch. Dat plastieken zint me niet en hun metalen kasten zitten me ook niet lekker.

Ik vind het concept van het merk wel top, maar op de een of andere manier werkt het niet voor mij.

Dus deze sla ik zeker over. Alhoewel ik er wel benieuwd naar ben…:slight_smile:

Hier een link naar een bespreking van het “nieuwe” (yeah right) ETA caliber. Hoef ik het niet allemaal over te typen.

http://forum.atgvintagewatches.com/showthread.php?t=1249

Zonde zonde zonde. Boycotten die hap. :slight_smile:

ontzettend gaaf ! alleen wel jammer dat ( zo te zien op de foto’s ) de kast voor een deel weer van kunstof is. Maar verder helemaal top. En ik denk dat ze best weleens goed zouden kunnen gaan verkopen.