Nieuwe Ball Roadmaster aangekondigd

Ball watches heeft een nieuw horloge aangekondigd.
Volledige naam: Ball Roadmaster Icebreaker.

Horloge is gemaakt van 904L, ook wel bekend als staal dat voornamelijk door Rolex wordt gebruikt.

Zie link voor meer info:
Worn and Wound link

Vind hem zelf wel aardig.

Specs voor men die niet op de link wil klikken:
"
Case Material: 904L Stainless steel

Dial: Black, Blue, White

Dimensions: 40mm

_Crystal: Sapphire _

Water Resistance: 100 meters

Crown: Screw down

Movement: Automatic caliber BALL RR1702-C (chronometer-certified) or BALL RR1702, both based on the ETA 2897

_Strap/bracelet: Stainless steel bracelet _

Price: $1,799 or $2,049 (for COSC certified version)

Expected Release: Shipping in early 2020
"

5 likes

De “kast” lijkt een beetje op een Zenith Defy.
Jammer dat ze geen foto’s hebben van de band.

1 like

Op de website wel
https://shop.ballwatch.ch/en/ib/Icebreaker-PM3030C-S-BE

4 likes

Ik bedoelde eigenlijk duidelijke foto’s van de band met de sluiting.

Oef, fraai! :heart_eyes:

1 like

Mooi hoor. Inderdaad beetje Defy meets Ingenieur en laten dat nu een paar van mijn favoriete ontwerpen zijn. Ben ook wel een vriend van Genta(-achtige) modellen. Prijs voor dit model noem ik redelijk. De wijzerplaat heeft veel diepte.

2 likes

3 likes

Weet alleen niet of er een optie is om ze binnen europe te bestellen, anders wordt het wel erg prijzig met invoerkosten.

Ze kunnen zelfs bij de AD in NL opgehaald worden ipv verzonden naar je huisadres.

Edit: als ik dit lees lijkt t erop dat alleen de btw incl is. Import tax niet of lees ik verkeerd?

1 like

In de bezel herken ik wat Tudor North Flag (in de kastvorm ook trouwens en de gangreserve is ook bij de N.F. present, wel in behoorlijk andere vorm trouwens…)

1 like

Zijn de middelste PCL?

Zag trouwens ook deze sluiting van Ball, best wel gaaf :ok_hand:t2:

3 likes

kan je gewoon aan je auto hangen

1 like

Ook die zit erin ja. En Vacheron Constantin Overseas. Ik heb net W&W gelezen en pruim hem wel goed moet ik toegeven. Vooral de blauwe.

1 like

Daar lijkt het inderdaad op. Dat vind ik persoonlijk wat minder eigenlijk. Een “ultimate Explorer watch” mag wel wat meer toolish zijn en alleen geborstelde links hebben. Vind ik.

2 likes

Dat zie ik niet…

Edit: nee gebrushed

1 like

Dat dus :+1:t2:

1 like

Ah, mooi. Daarom zie ik ook liever echte foto’s
Met een horloge om een arm :roll_eyes:

Dat wordt even wachten vermoed ik :smiley:

1 like

Je kan elk horloge aan je auto hangen :crazy_face:

1 like

Ik vind hem zeer geslaagd. Geen lego met tritium, geen PCL, geen overdreven uiteinde aan de secondewijzer. Heerlijke kast. Kwalitatief gezien is het Ball kennende dik in orde. Maar toch, die pukkel op de datum… En de 14mm doet me lichtjes twijfelen. En twee barkie voor een rubber bandje. :thinking:

gr, HJR

1 like