Nieuwe bezelinsert voor omega SMP

Vraagje aan de omega knutselaars, heb n seamaster professional met zilverkleurige bezel

Omdat ik de bezel iets te bling vind heb ik n blauwe bezelinsert gekocht en wil deze nu monteren…

Voor ik schade toebreng had ik graag wat tips, laat ik de bezel zitten of moet deze er ook af ? De ruimte tss bezel en insert is zeer beperkt, hoe krijg ik deze eruit ?

Breng hem even weg en laat het doen. Je wilt toch niet hobbyen op dit horloge? Tuurlijk is het zelf best te doen met wat ervaring. Maar dat zou ik persoonlijk liever opdoen op een wat goedkoper horloge :slight_smile: voor je inderdaad beschadigingen maakt en achteraf zegt had ik maar…

7 likes

zou er niet zelf aan knutselen ,je heb er goed gereedschap voor nodig en wat ervaring.
huidige insert zit er ook niet goed in , het driehoekje moet bij de punt staan.
maar denk wel dat het met een blauwe of zwarte insert veel beter staat.

2 likes
  1. Mes eronder bij de 9 en 10;

2. Met je duim de inlay eruit drukken maar eerst kijken (foto maken) naar de uitlijning;

3. Bezel terug duwen en inlay plaatsen, eventueel met het plastic handvat van een schaar;

4. Zweet afvegen, klok omdoen en constateren dat je uitlijning ruk is;

5. Terug naar 1.

:wink:

Gr. Roel

21 likes

5 likes

Is dat niet zo’n wit gouden bezel⁉️

Wat bedoel je ? Kan je deze niet vervangen ?

Tuurlijk wel. Als je hem onbeschadigd kunt verwijderen, zou hij voor een Omega fan toch wel een redelijke waarde kunnen hebben. Dus ook voor jezelf :wink:

Hier is toch dat briljante youtube filmpje van? Met die kerel en zn keukenmes.

1 like

Is dit geen solid bezel zonder insert?

Groeten
Rutger

1 like

Volgens mij is de enige Seamaster pro met witgouden bezel de oudere versie met het golfpatroon op de wijzerplaat (AC en non-AC).

Groeten
Rutger

Edit
Zie net dat deze het golfpatroon heeft. Maar dan nog is het geen AC of non-AC want die waren zwart met dichte wijzers.

2 likes

Bedoel je dat driehoek net voorbij 12u zit?
Dat is met één klik naar links opgelost lijkt me. Of is het zo dat met één klik naar links het driekhoekje vervolgens weer iets voor 12u zit?

1 like

De omega vertrekt morgen naar @Inca

3 likes

denk dat het gewoon SS is.

De inlay zit verkeerd in de bezel geplakt waardoor de punten niet uitlijnen op de uurmarkeringen als de pip op 12 uur staat.

De pip hoort onder een punt te zitten zoals hier.

Hier zit hij er net naast.

2 likes

De bezel doet n beetje moeilijk en wil er niet af… Iemand een tip met de man (of vrouw) die dit voor me kan oplossen ?

Iemand n gouden tip ?

Ik ben pas ook aan het tobben geweest, ik wilde de binnenring vervangen omdat hij niet meer lekker ‘klikte’.
(Zelfde SM met dezelfde zilveren bezel-inlay, maar met chronograph.)
Het probleem is dat je moet draaien en trekken tegelijk. Dit kan bijna niet. Een Rolex bezel wip je er zo af…
Ik heb het laten doen, kostte me een paar tientjes bij de bekende Nico uit Culemborg.
Met een speciale ‘tool’ heb je hem er natuurlijk zo af, maar die zijn best prijzig voor (waarschijnlijk) eenmalig gebruik.

Bij een van mijn vorige Seamasters, een zwarte 300M, viel de ring een keer uit de bezel.
Gelukkig heb ik dat gemerkt dus ik was hem niet kwijt. Met bisonkit vastgezet en nooit meer problemen gehad…

Ik ben erg benieuwd naar de blauwe ring in combinatie met de donkergrijze wijzerplaat, want ik speel met hetzelfde idee.
Plaats maar eens een foto als je zover bent!

Succes.

1 like

Breng hem gewoon naar een omega aftersale zoals wesselink en Vreeker. Deze bezels gaan anders dan een Rolex. Zonde om te verkloten

1 like

Beitel ertussen en hameren maar.

1 like