Nieuwe Breitling Colt Skyracer

Vind je bijna 2000 € voor een quartz met kunststof(?) kast en kunststof band niet een beetje veel?

Ik dacht dat Breitling een jonger of minder kapitaalkrachtig publiek wou aanboren door een degelijk basishorloge aan te bieden tegen een goede prijs. Terug naar de degelijke quartz gestuurde militaire Colt van voorheen. Maar toch niet aan prijzen van boven 1250€.

Voor de prijs va 2000€ ga je toch voor een Sinn UX, of vergis ik me?

Prijs schijnt pas in Basel bekend te worden gemaakt. Grijs wordt ie dan helemaal interessant. Materiaal is wel heel erg cool!

1 like

316L is ook niet heel spannend. Materiaalkosten zullen echt niet heel veel schelen.

1 like

Wat kost die Hurricane eigenlijk? Behalve de kast ook niet te vergelijken. Als ie 42/45mm was, had ik m al gekocht. 50mm is echt te groot, ondanks dat ie niks weegt.

Ik snap prima dat je zo denkt (dat kunststof is trouwens carbon, wat een sjiek soort plastic is…) maar ik sta in horlogeland nergens meer van te kijken. [quote=“klongy, post:21, topic:98497”]
Voor de prijs va 2000€ ga je toch voor een Sinn UX, of vergis ik me?
[/quote]

In mijn geval; Nee en Ja. Ik heb (nog) niks met Sinn. Breitling daarentegen vind ik als merk goed te pruimen. Meest belangrijk, ik vind die “Colt Skyracer” in “Breitlight” (hoe cool en over the top kunnen ze namen geven😜) erg gaaf!

2 likes

Bij Ace €7.940,-

1 like

Eigenlijk niet nee :wink:
Voor 2000 euro is dit IMO een relatief koopje.

Héél ander type horloge … iets met appels en peren :wink:

ik vind deze Breitling er gaaf uit zien.
Kopen doe ik hem waarschijnlijk niet. ( toch iets met een hoge prijs en quartz )

1 like

Bovenstaande is leidend! We weten helaas nog niet zeker wat de prijs zal zijn. Mocht het inderdaad €1.990,- worden dan is het volgens mij de goedkoopste Breitling en heeft @Erik11 geheel gelijk;

Mocht dat inderdaad zo zijn dan stel ik voor dat alle forumleden €1,- meebetalen aan een nieuwe Skyracer voor Erik.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Als ie echt 1990 gaat kosten, dan ga ik m halen als ie grijs te krijgen is. En als dat te lang duurt dan zo.

1 like

Voor de zekerheid nog even alle, thans bekende, plaatjes op een rij😉;

Cheers and “have a good one”…:sunglasses:

2 likes

STOP teasing :wink:

1 like

(van het net)

Om even in het juiste perspectief te zien, of niet…

Ik vind het niet dat ik appelen met peren vergelijk.:heart_eyes:

3 likes

Idee is wel wat gelijk maar kan niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van de afwerking van Sinn. Al helemaal niet van de kwaliteitscontrole (hopelijk is ie de afgelopen jaren wat verbeterd)

Heb twee U1’s gehad waar iets mis mee was. 756 was niet goed. Pushers verkeerd gemonteerd. UX had een bubbel na 3 maanden. Terug, bubbel bleef. Nog een keer terug en compleet nieuwe kast gekregen. Kwam ie terug, zat er een stuk plastic draad van 1cm op de wijzer. Weer terug en een compleet nieuwe gekregen. Die ging gelijk de verkoop in.

Het zijn inderdaad allebij horloges.:wink: Zonder gekheid, ze hebben zeker wat van elkaar weg maar de “B” spreekt mij meer aan.

De Breitling Avenger Hurricane, ook van Breitlight, weegt “head only” 69 gram. Dat is een automaat van 50mm. Deze Colt Skyracer (45mm en superquartz) zal waarschijnlijk onder de 50 gram zitten en dat is voor zo’n grote klok erg licht en comfortabel. Appels en granaatappels zeg maar…

Sinn UX = Diver
Breitling Colt Skyracer = Flieger

Toch een wezenlijk verschil volgens mij :grin:

Hoe vaker ik dit draadje aanklikt hoe mooier ik het horloge ga vinden…

5 likes

Mmm … dat van die 1990 euro zou wel eens correct kunnen zijn … in dit artikel spreekt men immers van een prijs van 2000 USD.

Indien grijs te krijgen wordt het pas echt interessant …

Spannend :wink:

1 like

Daar begint het inderdaad steeds meer op te lijken, prima![quote=“Slider_7, post:40, topic:98497”]
Indien grijs te krijgen wordt het pas echt interessant …
[/quote]

Ben benieuwd of Van Zeeland/Van Baal (officiële AD’s die goede prijzen hanteren) dat ook met dit model kunnen.

Wat @BadgeandBezel al zei, hoe vaker ik het horloge zie hoe mooier het lijkt te worden. In tegenstelling tot anderen vind ik het juist tof dat er geen luxe opgelegde logo’s of uren indexen gebruikt zijn. Alles is lekker simpel, en dat hoort bij dit soort horloges. De wijzers zijn het juiste formaat (bij sommige oudere Breitlings vond ik die vaak aan de kleine kant) en een gave vorm. Door het Breitlight zal de Colt super licht zijn, voor sommige een nadeel maar voor mij zeker niet. Daarnaast is het een (super)quartz horloge wat ervoor zorgt dat je deze niet vaak op het forum zal zien.:rofl::zipper_mouth_face:

Ben heel benieuwd,
“Have a good one”!

1 like