Vandaag kwam ik deze nieuwe Colt Skyracer op het WWW tegen … ziet er imo helemaal niet slechts uit
Kast is gemaakt van ‘Breitlight’, zoals bij de Hurricane.
Met 45mm nog te doen … alleen jammer van de Quartz … al is het dan wel SuperQuartz en zou de batterij tot 8 jaar moeten meegaan.
Smaken verschillen. Ik vind de wijzerplaat zeer goedkoop ogen. Bovendien is het net alsof je een centimeter in de diepte moet kijken. Met andere woorden, de afstand tussen het glas en de wijzerplaat lijkt gigantisch.
Sterker nog, ik vind het van de huidige modellen misschien wel de mooiste Breitling! Wat ik zojuist lees over dat “Breitlight” moet dat een wonder materiaal zijn. Ik ben erg benieuwd…
Voor de meeste wellicht. Maar ik ben nog steeds op zoek naar een über quartz waar geen Seiko op staat. Tada!..
Met andere woorden; gaaf ding en bedankt voor het delen.
Kwam deze (eer)gisteren tegen in de nieuwsbrief van WUS. Een van de weinige Breitlings waar ik niet gelijk op afknap. Krijg er wel een beetje een “Ballast” gevoel bij en die was heel wat goedkoper. Nergens ook een richtprijs te vinden vooralsnog.
Niet helemaal mijn ding denk ik, wel benieuwd naar hoe deze draagt (en of je nog wat merkt van het horloge aangezien Breitlight ook nog eens ruim 3 x lichter is dan titanium).
Maar nwe technologie dus gaat niet goedkoop worden vrees ik. Bijna 2400 meen ik voor de standaard quartz op rubber, deze zal er een stukje boven zitten
Zal in aanvang waarschijnlijk een stuk duurder zijn (dubbele?). Maar aangezien Breitling in de verkoop staat en er, naar ik begrijp, sprake is van overproductie zal er op termijn vast een goede deal te maken zijn.
Voor liefhebbers hier iets meer informatie over Breitlight;