Nieuwe Breitling Colt Skyracer

Vandaag kwam ik deze nieuwe Colt Skyracer op het WWW tegen … ziet er imo helemaal niet slechts uit :thumbsup:

Kast is gemaakt van ‘Breitlight’, zoals bij de Hurricane.
Met 45mm nog te doen … alleen jammer van de Quartz … al is het dan wel SuperQuartz en zou de batterij tot 8 jaar moeten meegaan.

Meer info : https://www.breitling.com/en/models/colt/colt-skyracer/

8 likes

Smaken verschillen. Ik vind de wijzerplaat zeer goedkoop ogen. Bovendien is het net alsof je een centimeter in de diepte moet kijken. Met andere woorden, de afstand tussen het glas en de wijzerplaat lijkt gigantisch.

2 likes

Klopt, maar de totale dikte van het horloge is ‘slechts’ 13.15 mm dus zal IRL wel meevallen denk (& hoop) ik …

Dat valt inderdaad mee. Moet 'm een keertje in het echt bekijken. Maar puur voor de lol, en niet voor de aanschaf :wink:

1 like

Sterker nog, ik vind het van de huidige modellen misschien wel de mooiste Breitling! Wat ik zojuist lees over dat “Breitlight” moet dat een wonder materiaal zijn. Ik ben erg benieuwd…

Voor de meeste wellicht. Maar ik ben nog steeds op zoek naar een über quartz waar geen Seiko op staat. Tada!..

Met andere woorden; gaaf ding en bedankt voor het delen.:thumbsup:

3 likes

Sinn heeft ook leuke quartz klokjes

Ik ook … vooral ivm de kras(on)gevoeligheid … hoop enkel dat het niet té licht aanvoelt …
Afwachten tot hij in de shops ligt :wink:

1 like

Wat ik jammer vond aan de Colt was het geprinte Breitling logo op de dial. Bij andere modellen is dit gewoon opgelegd.

Dat geprinte oogt goedkoop. Ik kan het niet goed zien, maar volgens mij heeft deze dat ook.

Ik vind het model verder wel stoer.

2 likes

Volgens mij heeft deze idd een geprint ipv opgelegd logo (beetje jammer idd) … maar ook de Navitimer World heeft dit volgens mij.

Kwam deze (eer)gisteren tegen in de nieuwsbrief van WUS. Een van de weinige Breitlings waar ik niet gelijk op afknap. Krijg er wel een beetje een “Ballast” gevoel bij en die was heel wat goedkoper. Nergens ook een richtprijs te vinden vooralsnog.

1 like

Niet helemaal mijn ding denk ik, wel benieuwd naar hoe deze draagt (en of je nog wat merkt van het horloge aangezien Breitlight ook nog eens ruim 3 x lichter is dan titanium).

3 likes

Breilting zou toch ook goedkopere modellen gaan maken… Dit misschien een start? An sich vind ik m wel stoer, maar de plaat oogt indd wat cheap

2 likes

Dan denk ik dat je niet meer gaat voelen dat je een horloge om de pols hebt - kan pos. of neg. zijn :wink:

Ben vooral benieuwd hoe resistent dit nieuwe material is tegen beschadingen ?
Schijnt redelijk ongevoelig te zijn voor krassen … en dat zou mooi zijn.

Heel tof!!

Maar nwe technologie dus gaat niet goedkoop worden vrees ik. Bijna 2400 meen ik voor de standaard quartz op rubber, deze zal er een stukje boven zitten :wink:

Ik zou hem misschien wel inruilen…:grin:

2 likes

Een evolutie van de colt military in zwart PVD, mooi…

3 likes

Zal in aanvang waarschijnlijk een stuk duurder zijn (dubbele?). Maar aangezien Breitling in de verkoop staat en er, naar ik begrijp, sprake is van overproductie zal er op termijn vast een goede deal te maken zijn.

Voor liefhebbers hier iets meer informatie over Breitlight;

http://forum.tz-uk.com/showthread.php?377710-Review-Breitling-Avenger-Hurricane

2 likes

Goede link!!

Tank joe muts!

1 like

Vind m wel serieus gaaf. Kan best zijn dat de prijs lager komt te liggen, het is tenslotte een quartz.

Maar als er ooit een aerospace komt met deze kast. Count me in!

3 likes

Als de prijs (€1990,-) in onderstaande link klopt, dan ben ik om. De foto in de link klopt in ieder geval niet maar de specs volgens mij wel…

https://www.acejewelers.com/nl/breitling-colt-skyracer-x74320e4-bf87-293s

3 likes

De prijs zou mij (positief) verbazen!

1 like