Nieuwe Breitling Limited Edition Deus

Ja, die gaatjes … :joy:

Samenwerking met een Australische motor- en surfspullen designer, wel goed gelukt volgens mij, zeker gezien die andere bekende Australische uitvinding , the mullet …

0-mullet-main-1485290161

en in de haag denken ze abusievelijk dat het Hagenees is en er komt een boek over … de Matlas :rofl:

5 likes

Als ik het geld ervoor had zou ik hem meteen kopen, en er rondjes mee rijden in mijn klassieker. Helaas heb ik geen van beide.

5 likes

Ik vind hem mooi, maar zou toch voor deze gaan (Leijona i. s. m. Kari Voutilainen) :

Helaas gaat dat niet gebeuren, dus zal ik me met deze moeten redden:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Ik vind dit een hele mooie Breitling!

Zo is die laatste een kopietje van Tissot?

4 likes

Ik was ook benieuwd en volgend mij door een forumlid eerder uitgezocht : NA : Elka Chronograph lemania 1341

3 likes

Niet echt een kopie denk ik. Technisch gesproken misschien wel. Aanname is dat deze bij SSIH gemaakt is. SSIH bestond uit Tissot, Omega en Lemania. Dit is een ELKA, maar ze zijn er ook als Alpina en Dugena. Kennelijk werden ze met een andere kast en zelfde uurwerk private label verkocht door SSIH.

4 likes

Weer wat geleerd. Dankje wel.

2 likes

En die hebben dezelfde kast als mijn ELKA. Bij mijn weten is dit type kast niet door Tissot gebruikt.

alpina-competition-sea-strong-watch_360_2f2645a796ca375d70f8fb1bc992e1da (1)

4 likes

Sorry voor de off-topic. Terug naar…

4 likes

Ik zag hem net inderdaad op de site staan! Mooi ding hoor, met die racing vibe en dat bandje.

Die is ook heel gaaf, prachtig afgewerkt. Beetje jammer dat hij 42mm is i.c.m. die dikke kast.

Blijf het oude Breitling logo mooier vinden dan gewoon wat ze er nu op zetten. Beetje jammer.

Das de vintage-look-style. Ook niet helemaal mijn ding.

Ik vind 'm wel bruut mooi eigenlijk :slight_smile:. Het is dat ik de Zorro van vorig jaar al heb.

1 like

Beste vrienden,

Ik zie net dat ik mijn bericht in het verkeerde topic geplaatst heb namelijk Breitling only en zie ineens dit topic. Waar eigenlijk mijn vraag meer thuis hoort. Ik kan mijn vraag in dat andere topic niet meer weghalen i.v.m TL level, wellicht dat iemand dat zou kunnen doen.

Maar hier is dus mijn vraag:

Advies gevraag over de Breitling Top Time Deus uit 2021, ik heb nog geen enkele ervaring met Breitling maar kan deze tegen listprijs kopen. Zelf vind ik hem wel de mooie vintage look hebben, maar heb dus echt geen ervaring met de Breitling. Ik weet dat hij geen duiker is en dus 3 bar is. een caliber 23 heeft, saffierglas en 41/42 mm is. Ongetwijfeld zal er iemand op het forum wel ervaring hebben met dit horloge, vandaar mijn advies vraag.

Dan betaal je te veel.

2 likes

Heb mij gek gebeld naar diverse AD’s en ook naar Roermond, nergens te krijgen dus bij die andere. Maar heb het geluk dat mijn AD waar ik vaak kom er nog 1 in de kluis had liggen, maar van dit model gaat dus geen dub af. Krijg steevast te horen dat ik al blij mag zijn als ik hem nog kan krijgen. Heb natuurlijk ook in het blauw gekeken en op chrono :smile:. Echt op chrono vragen ze dus echt belachelijke prijzen, of ze die er ook voor zullen krijgen is natuurlijk de vraag.

1 like

Wat is je vraag eigenlijk?

2 likes

Of iemand ervaring heeft met deze Breitling, daar ik (nog niet) ervaring heb met Breitling.

Dit zijn de gegevens van dit model:

  • Uurwerk: Automaat COSC gecertificeerd, caliber Breitling 23
  • Grootte: Ø 41 mm
  • Materiaal: Stalen kast en Bruine leren band
  • Waterdichtheid: 3 bar
  • Glas: Convex Saffier glas
  • Wijzerplaat: Zilver
  • Limited Editie: One of 1500

Referentienummer

A233101A1A1X1