Nieuwe Breitling Superocean Heritage modellen

Breitling heeft zojuist de Superocean Heritage een update gegeven.

Inhouse Breitling B31 uurwerk met 78 uur power reserve en COSC certificering mooi te aanschouwen achter de nieuwe display caseback.

Milanese band die aansluit op de kast met nieuwe vlinder sluiting of op rubber. Band lijkt ook meer tappering te hebben.

Mooie vintage looks getrouw aan het origineel. 200 meter water resistant.
Verkrijgbaar in 36mm, 40mm, 42mm en 44mm.
40mm is een nieuwe maat voor de Superocean Heritage.

Prijs voor de 40/42mm is nu wel ruim 6000 euro (6100 euro op rubber en 6400 euro op staal). Als ik mij niet vergis aanzienlijk duurder dan de vorige Superocean Heritage II modellen.
Desalniettemin mijns inziens een hele mooie update van een historisch model.
Nu ook in het groen verkrijgbaar.

De Superocean Heritage Chrono heeft ook een update gehad. Inhouse Breitling B01 uurwerk. Prijs vanaf 8900 euro.

Originele artikel van Fratello:

Originele artikel van Hodinkee:

Video review van Time + Tide watches:

33 likes

wow, die zijn lelijk

4 likes

Ik ben echt wel een breitling fan, maar de heritage modellen hebben me nooit zo aangetrokken.
Leuk maar niet voor mij.
Wel goed dat ze een goede tappering in de band hebben gemaakt dat is wel tof, ook het nieuwe uurwerk is natuurlijk gaaf en goed van breitling. Deze gaan we vanaf nu natuurlijk veel vaker in de modellen tegenkomen.

Ik snap dat ze dit doen om wat meer aandacht te krijgen voor hun eigen movement. Maar in mijn ogen is Breitling de verkeerde weg ingeslagen. De Top Time B31 is prachtig echt onder de indruk van.

Maar al die 100 varianten van elk model. En dan ook zelden in de juiste kleuren combinaties of juiste kleuren ik vind het helemaal niets.

Ik begrijp wel dat ze op hun heritage doorborduren. Het is gewoon een serie welke zo hun eigen schare fans hebben. Is echter niet ieders “cup-of-the”, wat natuurlijk gewoon helemaal prima is.

Mijn SOH II chronograph heeft bij mij een vaste plek in de collectie.

Je begrijpt: ik ben fan.

12 likes

Ik blijf het een geweldig ontwerp vinden (en tof, een wat kleinere ook, al is de 36mm uit protorties), maar hoe halen ze het toch in hun hoofd om er van die vreselijke kikkerdrilbanden om te gooien. En de witte is weg, dat is jammer.

2 likes

Vond altijd het mooist dat de band juist niet aan de kast aansluit… zo vind ik het maar niks!

Jammer…

2 likes

Ik vind ze mooi en geweldig dat ze met zo veel keuze mbt kastgroottes komen.
Maar wat een geld…

1 like

Dat vind ik dan weer niets.

Vind een Breitling van 6k wel err… much.

Vind normaal een bracelet met rechte endlinks echt heul lelijk, maar bij een milanese/mesh heb ik er om één of andere reden geen moeite mee.
Maar kan deze aansluitende mesh zeker ook wel waarderen.

Die two tone heeft gelukkig eindelijk een “gouden” kroon, dat was echt geen porum bij de vorige

Omega Seamaster kost ook 6k… en dat is gerechtvaardigd?

Ik heb de 42 in het groen gehad en die was voor mij te groot en te dik

Maar ik blijf dit een heel model vinden dus die groene 40 spreekt me wel aan

Wel voor 4K niet voor 6

Misschien niet, maar dat verbaast me eigenlijk niet zo. Bij Breitling had ik toch wel 2k minder verwacht.
Niet omdat ik denk dat Breitling minder goed is, maar ik zie Omega meer als een duurder (overpriced wellicht) merk

Precies mijn gevoel.

Breitling > omega / blancpain > rolex

:popcorn:

1 like

Ik vind die aansluitende Milanese banden helemaal niks. :-1:

1 like

Vond de 38mm highlands serie van de superocean dan wel weer rete chique .

1 like

Leuk maar veel te duur.

1 like

Ik vind ze leuk, met name de 40mm uitvoering. Ik ga ze zeker eens in de Boutique bekijken. En eens informeren hoe hard die prijs nou echt is.

2 likes