Mooie vintage looks getrouw aan het origineel. 200 meter water resistant.
Verkrijgbaar in 36mm, 40mm, 42mm en 44mm.
40mm is een nieuwe maat voor de Superocean Heritage.
Prijs voor de 40/42mm is nu wel ruim 6000 euro (6100 euro op rubber en 6400 euro op staal). Als ik mij niet vergis aanzienlijk duurder dan de vorige Superocean Heritage II modellen.
Desalniettemin mijns inziens een hele mooie update van een historisch model.
Nu ook in het groen verkrijgbaar.
Ik ben echt wel een breitling fan, maar de heritage modellen hebben me nooit zo aangetrokken.
Leuk maar niet voor mij.
Wel goed dat ze een goede tappering in de band hebben gemaakt dat is wel tof, ook het nieuwe uurwerk is natuurlijk gaaf en goed van breitling. Deze gaan we vanaf nu natuurlijk veel vaker in de modellen tegenkomen.
Ik snap dat ze dit doen om wat meer aandacht te krijgen voor hun eigen movement. Maar in mijn ogen is Breitling de verkeerde weg ingeslagen. De Top Time B31 is prachtig echt onder de indruk van.
Maar al die 100 varianten van elk model. En dan ook zelden in de juiste kleuren combinaties of juiste kleuren ik vind het helemaal niets.
Ik begrijp wel dat ze op hun heritage doorborduren. Het is gewoon een serie welke zo hun eigen schare fans hebben. Is echter niet ieders “cup-of-the”, wat natuurlijk gewoon helemaal prima is.
Mijn SOH II chronograph heeft bij mij een vaste plek in de collectie.
Ik blijf het een geweldig ontwerp vinden (en tof, een wat kleinere ook, al is de 36mm uit protorties), maar hoe halen ze het toch in hun hoofd om er van die vreselijke kikkerdrilbanden om te gooien. En de witte is weg, dat is jammer.
Misschien niet, maar dat verbaast me eigenlijk niet zo. Bij Breitling had ik toch wel 2k minder verwacht.
Niet omdat ik denk dat Breitling minder goed is, maar ik zie Omega meer als een duurder (overpriced wellicht) merk