Nieuwe Breitling Top Time B31

Breitling heeft vandaag nieuwe datum en tijd versies van de Breitling Top Time uitgebracht. 38mm case met een display caseback met een nieuw Breitling inhouse B31 uurwerk. De kast is 10.3 mm dik en heeft een lug to lug van 45.8mm. Double domed saffier glas met anti-reflective coating aan de onderkant van het glas. Het nieuwe inhouse B31 uurwerk is COSC gecertificeerd en heeft 78 uur power reserve. De Breitling Top Time komt in drie verschillende kleuren met elk twee banden opties leer en staal. De stalen band heeft polished center links en een quick adjustment sluiting. Het horloge is 100 meter water dicht zonder schroefkroon. Had van mij met schroefkroon mogen zijn. Het tweede minpunt min punt van het horloge vind ik de cyclops. Had van mij niet gehoeven. Zonder was vele malen mooier geweest.
De prijs op leer is 5500 euro en op staal 5800 euro.

Artikel Fratello:

Hands-on video Bark & Jack:

Hands-on video Chrisholm Hunter:

46 likes

Aardig.

Mwah, cyclops en pcl’s. Te veel naar Rolex gekeken? Next!

2 likes

op zich goed gelukt.

vind het alleen een beetje creatieve armoede en door de moderne materialen worden ze niet zo mooi oud als een echte vintage

1 like

Ik heb Dan Henry’s die er ongeveer hetzelfde uit zien. Merk heeft voor mij afgedaan. Maar dat is al sinds 2008 zo. Hoi Edgar! :partying_face:

5 likes

Ik vind ze gaaf ! Mooie nette maat, simpel uiterlijk, nieuw uurwerk die er ook nog mooi uitziet in zijn prijsklasse.

Voor mij een ja :grin:

2 likes

Gaaf zeg!
Eeuwig zonde van die datum.

1 like

Die cyclops doet echt afbreuk aan het ontwerp. En doet in zn geheel wel veel aan Rolex denken. Zonde was het ontwerp van dit horloge is wel echt mooi en op zichzelf staand. Onbegrijpelijke keuze van Breitling om een cyclops toe te voegen als je het mij vraagt.

Ik vind ze wel prima te pruimen hoor. Zullen wel afschrijvers worden ben ik bang, maar wat mij betreft zijn ze goed gelukt. :+1:

2 likes

Wat mij betreft, fout een cyclops ieder uurwerk er oubollig uit zien.
Als no-dater liefhebber heb ik het gegeven van een datumvenster ook nooit verstaan.

Het is wel een lekker allround horloge. Sportief en chique in een draagbare 38mm.

Ik vind de groene variant het mooist.

7 likes

Mooie horloges! Maar deed er eff een schroefkroon op, al is het maar voor het gevoel. Ik vind de prijs toch lastig, ikzelf zou er geen datejust voor links laten liggen. (36mm vanaf €7800).

Inderdaad en sowieso een krankzinnig bedrag voor een artikel dat niemand meer werkelijk nodig heeft. Maar zo’n loep wordt na een bepaalde leeftijd wel handig hoor :grin:

Toch vind ik de wijziging in design van grote glimmende polsblokken naar iets elegantere, vintage-achtige en vooral kleinere horloges een positieve richting voor Breitling.

12 likes

Jammer van de cyclops. Mooie maatvoering, maar qua ontwerp niet mooier dan de vorige modellen. De groene bevalt mij het best

Geen schroefkroon, waarom :thinking:

1 like

Ik vind ze leuk, juist met de cyclops er op.

Ik vind ze echter geen 5500 euro leuk. Dit is voor mij een horloge van 3000 ballen, 3500 op bracelet.

Dat gezegd, kijkend naar de belachelijke prijzen van een aquaterra en een OP is hij niet raar geprijsd.

15 likes

Ik vind ze fraai, erg goed geproportioneerd, vergeleken met de concurrentie best oké geprijsd en echt super saai.

Geen idee waarom, en misschien moet je het in het echt zien, maar mijn hartslag gaat er geen halve tik van omhoog.

Ben het met @PeterLC eens; het is een beetje een Dan Henry met een Breitlingsticker erop.

1 like

Mooi!

Goed bezig daar bij breitling. Kleine diameters verwacht ik wel meer komende week op watches and wonders :clap::clap:

Ik vind hem op staal het leukste. Geen idee maar met leer komt die bij mij toch een beetje lomp over. :sweat_smile:

3 likes

Ik vind die witte wel gaaf :+1: