Breitling heeft vandaag nieuwe datum en tijd versies van de Breitling Top Time uitgebracht. 38mm case met een display caseback met een nieuw Breitling inhouse B31 uurwerk. De kast is 10.3 mm dik en heeft een lug to lug van 45.8mm. Double domed saffier glas met anti-reflective coating aan de onderkant van het glas. Het nieuwe inhouse B31 uurwerk is COSC gecertificeerd en heeft 78 uur power reserve. De Breitling Top Time komt in drie verschillende kleuren met elk twee banden opties leer en staal. De stalen band heeft polished center links en een quick adjustment sluiting. Het horloge is 100 meter water dicht zonder schroefkroon. Had van mij met schroefkroon mogen zijn. Het tweede minpunt min punt van het horloge vind ik de cyclops. Had van mij niet gehoeven. Zonder was vele malen mooier geweest.
De prijs op leer is 5500 euro en op staal 5800 euro.
Die cyclops doet echt afbreuk aan het ontwerp. En doet in zn geheel wel veel aan Rolex denken. Zonde was het ontwerp van dit horloge is wel echt mooi en op zichzelf staand. Onbegrijpelijke keuze van Breitling om een cyclops toe te voegen als je het mij vraagt.
Wat mij betreft, fout een cyclops ieder uurwerk er oubollig uit zien.
Als no-dater liefhebber heb ik het gegeven van een datumvenster ook nooit verstaan.
Mooie horloges! Maar deed er eff een schroefkroon op, al is het maar voor het gevoel. Ik vind de prijs toch lastig, ikzelf zou er geen datejust voor links laten liggen. (36mm vanaf €7800).
Inderdaad en sowieso een krankzinnig bedrag voor een artikel dat niemand meer werkelijk nodig heeft. Maar zo’n loep wordt na een bepaalde leeftijd wel handig hoor
Toch vind ik de wijziging in design van grote glimmende polsblokken naar iets elegantere, vintage-achtige en vooral kleinere horloges een positieve richting voor Breitling.