Nieuwe Breitling Top Time B31

Best leuk voor een Breitling. Ik vind ze vaak te lomp en te groot, maar met deze ‘kleinere’ diameters worden ze steeds beter te pruimen.

Ja, best wel goed gelukt.
Deze vind ik het meest geslaagd.
IMG_9839

8 likes

:joy:

:point_up_2:

1 like

Geen enkele inspiratie, belachelijke prijs, er zijn micro brands die dat een stuk leuker en origineler doen.

1 like

Goede specs! Maar zonde inderdaad van de cyclops. En naar mijn idee is een top time, of überhaupt een Breitling, een chronograaf

2 likes

An sich wel leuk, maar veel te duur. Ik mis de schroef kroon niet, het is immers geen duiker… Ik krijg alleen bij de naam top time een chronograaf in mijn hoofd niet een vrij gewoon horloge als deze. Wat @PeterLC zegt, Dan Henry gevoel maar dan met het recht om er oude modelnaam op te plakken

2 likes

Ik vind ze niet mooi.
Totaal geen Breitling meer zoals ik er ooit gek op ben geworden. En die, in mijn ogen, downfall begon zo’n beetje met het verwijderen van de Wings van de wijzerplaat.

Maar hé, dit is alleen maar mijn mening en smaak, er zijn genoeg mensen die bet oldskool Breitling maar niks vonden!

Voor mij is Breitling nu geworden wat MG tegenwoordig bij de auto’s is.

Gelukkig zijn er nog een hoop oldskool Breitlings in omloop en te koop.

7 likes

Toen Breitling het nieuwe logo kreeg was het voor mij al “game over”. Zonder wings geen Breitling voor mij.

3 likes

Wat jullie het oude logo noemen is het logo van de Schneider (tweede) periode, de opgelegde B is juist wat het originele Breitling onder de eigen familie voerde. Neemt niet weg dat je het Wings logo mooier kunt vinden. Ik heb behoorlijk wat Breitling horloges, mij maakt het werkelijk geen bal uit.

Ik las een tijdje geleden een zin die ik wel reëel vind voor de nieuwe richting van Breitling: “Breitling is niet voor iedereen, maar voor iedereen is er wel een Breitling”. Als in, ze hebben een behoorlijk brede range waarbij er voor iedereen wel iets leuks te vinden is. Neemt niet weg dat ook hier de inflatie behoorlijk hard heeft toegeslagen. Ik vind deze model range best aardig en ik hoop dat ze er succes mee hebben.

12 likes

Hier hetzelfde idee, ik vind ze wel leuk, maar niet meer dan wat. Even een paar jaar wachten en voor <3K op staal prima te krijgen. Als je deze wilt

4 likes

Mijn eerlijke mening: alsof ie zo uit de fabriek in China komt. Waarschijnlijk in het echt wel beter te pruimen.

Ja ik vind het wel een mooi horloge - blijf Breitling toch wel zijn charme hebben; helemaal met deze kleinere modellen. De cyclops had van mij ook niet gehoeven idd…

Ze concurreren hiermee wel met de Aqua Terra’s en DJs, dat blijft lastig. Maar voor de Breitling liefhebber wel echt een goede toevoeging aan de catalogus.

1 like

Mooi horloge op het eerste gezicht maar te duur. De gekleurde secondewijzer snap ik niet

1 like

Ik vind ze goed gelukt.
Vooral de two-tone vind ik fraai

1 like

De witte en donkergroene doen het voor mij wel. De blauwe vind ik té blauw.

Omdat het niet nodig is? Kroon is voorzien van twee pakkingen, dus daar gaat helemaal niks mee gebeuren en kan je prima mee zwemmen.

2 likes

Juist dit vind ik mooi aan.

1 like

Mooie horloges, maar voor mij te klein.

Breitling is de afgelopen jaren sinds de komst van Georges Kern de goede kant op gegaan. Minder potsierlijke, glimmende kermishorloges en meer vintage look en vibe. Zou dit niet direct kopen, maar leuke horloges.

Dat gemiep over prijs snap ik niet zo. Breitling zit in segment Omega, Rolex, Cartier e.d. Daarmee is dit horloge prima geprijsd.

1 like

Ja voor de markt is het wel courant, maar ik kan me nog herinneren dat ik een nieuwe Seamaster kon kopen voor 3.5k. natuurlijk helemaal niet meer relevant maar dat blijft altijd knagen in je achterhoofd, alles is tegenwoordig veel te duur.

1 like

Wat houdt dat precies in twee pakkingen?

Was even benieuwd en weet niet precies hoe dat werkt.

Vind het zelf een erg tof model. Vooral de groene.