Nieuwe Christopher Ward 36mm

Wat een lekker horloge weer, ik vind deze ontwerpen van CW zo lekker en ik ga deze maar eens heel hard overwegen denk ik.

2 likes

Dat zijn er slechts 3 en ook andere tinten.

Oui

Ik vind die zwarte erg mooi. Het is dat ik, na een hele tijd voornamelijk een horloge te hebbengedragen, de rest weer eens uit de kist pak. Daarom niet in de markt voor iets nieuws, maar met MOD10 krijg je 10% korting bij CW momenteel. Scheelt toch weer ā‚¬100.

Met de code WELCOME krijg je er ook 10% vanaf.

Hee!

Mellow yellow
Inspired by autumn leaves in one of Englandā€™s most ancient woodlands,

Is dat nou Grand Seiko marketing? :slight_smile: :slight_smile:

Alle gekheid op een stokje: Coole horloges. Supertof, mooi van maat.

@anon2889582EV, kassa 1.

1 like

Mooi! Deze had ik nog niet opgemerkt.
Perfecte specs ook, met een WR rating van 150m, een datum op de fijnste plek en een glansrijke afwezigheid van een datumpuist.

1 like

Opzich hou ik wel van zoā€™n minimalistische stijl maar ik heb kleurtjesmoeheid opgelopen :neutral_face:

1 like

Roept het maarā€¦ mijn twijfel is compleet. De Tudor BB36 speelde al tijden in mā€™n hoofd als nieuwe aankoop.

Waarom zou ik voor de Tudor of voor de CW gaan?

Tudor:

  • Beter uurwerk
  • Betere afwerking
  • Betere band / sluiting
  • Het merk Tudor vs CW
  • Duurder (nieuw vanaf 2900 / gebruikte vanaf 2500 op C24)

CW:

  • Mooie plaat
  • Prima afwerking
  • Oookeee uurwerk en band (voor de band is de afwerking nog niet te bepalen)
  • Stukken goedkoper (1015 op staal, 10% korting moet lukken, plus de BTW komt op ongeveer 1089)

7 likes

Moeilijk, moeilijkā€¦ goed gezien trouwens de gelijkenis tussen deze twee :+1:
Enige verschil wat nog van belang is, is de lunette. Bij de BB36 hoogglans gepolijst, bij de CW gebrushed met een dun randje gepolijst.
En ook nog nodate vs. date. Maargoed de datum is redelijk discreet op de CW.

Zo naast elkaar vind ik de wijzers van de CW mooier, vooral de scherpe urenwijzer. De indexen van de Tudor spreken me daarentegen wat meer aan, omdat de 3, 6 en 9 uur afwijkend zijn. Al met al vind ik de CW toch wat gaver denk ik. De witte is ook heel tof!

2 likes

BTW zit al netjes in de prijs bij CW, dus geen invoerkosten etc.

1 like

Uiteraard, de plaat van de BB is wat anders (wellicht wat diverser, maar die datum op 6 van de CW misstaat niet, wellicht vind ik dat zelfs mooier).

De afwerking van de kast zou van de Tudor toch stukken beter moeten zijn (denk ik / hoop ik voor de 3 maal duurdere prijs).

Zou ze echt naast elkaar moeten zien.

Kijk, dat wist ik niet. Dan wordt het verschil nog groter.

En is het bijna een (relatief) schijntje om de CW op te pikken.

1 like

Lastig lastig. Ik vind de snowflake wijzers wel wat hebben van de Tudor. En volgens mij is de lume van de bb ook heel goed maar t is wel een flink stuk duurder.

En ik denk niet dat t me dat waard is.

Als ik dan toch een kleurtje mag kiezen.

Geel of rood graag :nerd_face:

Jaaa, dat is een dikke +1 voor de Tudor.

2 likes

Wat is de taper van de CW band?

Geen ideeā€¦

De kasten(overigens het gehele horloge)van CW zijn geweldig netjes afgewerkt.

2 likes

Is dat echt zo? En hoeveel kost een onderhoudsbeurtje? Elke onafhankelijke horlogemaker kan een Sellita servicenā€¦

3 likes

@Watchout4thebus wat is de taper op je nieuwe CW GMT ?
Die begint ook op 20mm toch? Vermoedelijk is het dezelfde band