Hehe, prachtig verhaal. Duidelijk, jammer dat het een tonnetje lijkt, ik had toch wel hoop dat het een subtiel aanwezig klokkie zou zijn.
Zo, die kan ook van het lijstje. Dank!
Als ze de lugs 1,5mm langer hadden gemaakt aan elke kant was dat beter geweest.
Voor de goede orde: Een SARB033 en 035 was al 11,2mm dik, maar met z’n 38mm doorsnee leek ook dat een vrij hoog horloge. Deze is 36mm met een korte L2L waardoor diezelfde 11mm plotseling uit proportie lijkt.
Ik niet, ik vind het oprecht jammer, want de kleur geel is supercool.
Maar toe maar, het is wat het is.
Graag gedaan.
Moet het uiteraard ook zelf ervaren om te kijken of het je staat. Een explorer 1 heeft ongeveer dezelfde maten (L2L van 43mm, D36mm en H11.5). Die ziet er op de stalen band zeker niet uit verhouding uit. Maar jah, ben nog aan het oriënteren en heb er nog geen om de pols gehad.
Zou de CW op staal beter uit de verf komen denk je?
Hahaha. Uitpakken en binnen 5 minuten weer inpakken.
Kort maar krachtig. Thanks. Kan die bij mij ook gelijk definitief van t lijstje.
Snap ik , hopelijk kan je wat plezier halen uit het feit dat jouw manier van schrijven anderen blij heeft gemaakt. Is ook een kunst.
Jammer van het horloge, was voor CW natuurlijk een mooie release
Vind ik ook een beetje een zaaddodend horloge. En die is nog dikker dan deze.
Evengoed, op staal zal het minder opvallen, dat tonnetje, dat klopt.
Dikte zegt niet altijd alles. Mijn vrouw zegt dat mijn SPB197 blauwe Alpinist in een totaal andere klasse leeft dan die CW, qua ontwerp. Ondanks de iets grotere dikte (13,1mm). Wat mij nog het meeste stoorde aan de CW was de real estate op de wijzerplaat. Ergens kwam het plat over. En de wijzers.
Met name de minuutwijzer. Met die irritante brushed streep over het midden, die later een brok lume wordt, waar de wijzer dikker wordt, maar met gepolijste flanken… Zo lomp.
Een explorer I is een saai horloge wat dikkig is voor z’n 36mm en tegelijkertijd zo’n lelijke mercedes-wijzer heeft. Waarbij de explorers met lumed cijfers beter zijn dan die kitscherige met die witgouden cijfers zonder lume.
Al met al concludeer ik dat ze dit horloge uit m’n koude, dode handen zullen moeten trekken:
Soit, er is een datum, maar wat een genot.
Yup. En dat de details voor mij niet kloppen neemt niet weg dat er echt niks mis met de afwerking en het comfort is.
Die is inderdaad leuk.
- 40 mm in diameter, 46 mm lug to lug and 12 mm in height
Hmmmm. Als hij nou eens 39 x 46 x 10 was geweest, fair enough. Maar ik zet net een Grand Seiko te koop met dezelfde maten als deze field watch omdat ik het stiekem te groot vind en eigenlijk echt alles wil gaan downsizen richting 36 - 39, het liefst zo plat mogelijk.
Mooi ding. Maar geen Santos. Dan maar geen geel.
Stay strong!!
Vraag me alleen af waarom hij deze überhaupt gekocht heeft
Wijzer- en kastvorm zijn toch duidelijk zichtbaar op de foto’s op de CW site
Ik gok dat t vooral komt dat sommige hf leden (waaronder moi) iets in levende lijve willen zien en voelen. Met oa CW gaat dat heel lastig dat ze bij mijn weten geen ad’s hebben alleen een showroom in t .
En plaatjes kunnen alsnog afwijken van hoe t in t echt is
Just my 2 ct
Nouja,de vorm van de wijzers en kast waren niet te missen op de site.
Als een horloge features heeft die je direct al niet bevallen zullen ze in real life niet ineens top zijn.
Gewoon niet bestellen dan en verder zoeken naar het horloge dat wel bij je past.
Je 2 centen mag je houden
Dank je wel daar kan ik weer wat hout en gas voor kopen. ow wacht das een ander topic
In het handje is anders dan op de foto. Ik vond het een mooie propositie, maar IRL is het niks voor me.
Bingo.
Als hij mooi was geweest was hij mooi geweest.
De foto’s suggereerden niet accuraat hoe dat er uit zou gaan zien.
Zoals gezegd, soms vallen horloges prachtig om de pols, soms niet. Dat kun je IRL eigenlijk pas fatsoenlijk zien.
Maar CW heeft een 60 dagen retourbeleid, no questions asked. Ik denk dat ze dat heel erg met opzet zo hebben gedaan.
Rijt bek et joe? Nee, serieus, ik begrijp de reactie, maar marketingfoto’s zijn… Gelikt.
Voor mij is het nieuwe logo,die verfspatten,de dealbreaker,daarom begin ik er niet eens aan.
Mocht er weer fatsoenlijk Christopher Ward opstaan dan overweeg ik weer een CW.
Met mijn huidige C65 Trident alleen maar positieve ervaringen en de mooiste horlogekast van mijn verzameling
Vroeg me af hoe het met deze is afgelopen. De rode is enigszins tot mijn verbazing (toch limited op 200 stuks) nog altijd te koop bij CW. Op chrono24 staan wel enkele gelukszoekers met prijzen van +1500 euro voor de turquoise . Ik heb er lang een willen kopen, maar de beknopte review van een forumlid enkele posts terug heeft me geholpen ervan af te zien
Andere forummers die er toch eentje hebben gekocht?
Oui, ook benieuwd. Ik heb ook de knoop nog niet doorgehakt (ook dankzij het linea recta retourneren van @Fate_Amenable_To_Change, dank voor de review )
Wellicht zijn er anderen die wel de stap hebben gezet zonder retour en wat foto’s en meningen willen ventileren.