Wijzer is - denk ik - gewoon pijltje. Vreemde uitzicht is - denk ik - licht/schaduwspel en artefact van de camera. Op frontale foto’s lijkt alles er ‘normaal’ uit te zien
Volgens mij gewoon dezelfde wijzers als op de C60. Over zowel de uren- als de minutenwijzer loopt een strook die niet gepolijst maar geborsteld is. Alleen bij de punt van de wijzers ziet dat er wat apart uit omdat het geborstelde stuk wordt onderbroken door de lume en niet doorloopt vanaf de rest van de wijzer.
Yes, dat is het, duidelijk op deze foto
Zeg dat niet te snel. Zowel Seiko als Grand Seiko combineren gepolijste en brushed vlakken op wijzers om de leesbaarheid te vergroten. Ik kan me voorstellen dat CW iets vergelijkbaars doet door een streep brushed over het midden van de wijzer te laten lopen. Tegen een donkere plaat geeft brushed meer contrast, tegen een lichte gepolijst. Door beide te doen kun je je tot één wijzerset beperken.
Als ze dat voor dat geld doen neem ik m’n petje af.
Mido doet het voor een stuk minder
Een Mido Baroncelli Heritage is 990 Euro op de site van Mido. 1070 als je hem op staal zet.
Christopher Ward verkoopt de C63 Sealander voor 880 respectievelijk 1015.
Volgens mij zijn de listprijzen dus lager dan die van de Mido.
En dan krijg je als bonus een kast waarbij de datum niet veul te ver naar binnen staat. En waterdichtheid.
Oeps.
Vind het erg jammer van de bandaanzet…de 20mm is niet erg mooi gedaan. Voor de rest natuurlijk top
Hmmm, die is zelfs zo 1977. Stond ik in mijn paarse soul broek met dito overhemd in de disco op Staying alive van de Beegees.
Deze staat al een tijdje online, maar voor zover ik (zo snel) kan zien de eerste review van de nieuwe Christopher Ward C63
Oui, we zijn errug benieuwd
Over een week. Hoop ik.
Ik heb even geen zin om een NA te maken, dus bij deze:
Horloge is mooi afgewerkt, kan ik niks van zeggen. Maaarrrrr…
- Door de überkorte lug to lug lijkt de 11mm hoogte wel een tonnetje
- De light cather case is niet bijster subtiel van bezel of bevelling. Met name de brede ronding naar de soort van crown guard slaat als een lul op een drumstel
- De wijzers zijn blokkerig en op één of andere manier vulgair
- De gele leren band die er ook bij zat heeft nipt een andere kleur geel dan de wijzerplaat
- Het doet me geen reet.
Ik heb hem uitgepakt, op tijd gezet, vijf seconden bekeken, hem helemaal weer ingepakt, terug in de doos geschoven en een returns-formulier ingevuld.
Mijn volgende horloge wordt een Cartier Santos, ik ga me niet meer door onzin laten afleiden.
Ik heb het al eerder gezegd en ik ga het nog eens zeggen.
Allemaal leuk, maar waar is de zalmkleurige plaat?
Tof ding wel, fijn formaat!
Moest lachen hoe je verhaaltje echt als een verslag van je denkwijze in die paar minuten uit de doos halen en terugsturen klinkt
Kritische review
Jammer, op foto’s zag ie er fantastisch uit
Hahaha, mooi!
Dat tonnetjes gehalte kan ik mij goed voorstellen ja. De wijzers en de case vind ik zelf wel cool maar vergeleken met wat je voor de rest in je collectie laat zien dan overschreeuwt het idd misschien wat qua subtiliteit.
Niet getreurd, over een tijdje is deze op de CW site met korting te krijgen als “nearly new”.