Nieuwe collectie Universal Genève online

Met die prijzen hou ik het maar op mijn klassieke Polerouter.

10 likes

Yes.

2 likes

Ik vind de compax chrono wel net geprijsd hoor.

Heb inmiddels van iemand begrepen dat de polerouter movement helemaal nieuw / inhouse is, en de chrono Breitling chrono delen gebruikt.

Anders zou je zeggen dat de chrono idd erg value for money is tov de microtor uurwerken.

Mooie lineup wat ik zo zie!

Wat ik alleen niet snap, maar ik was er wel een beetje bang voor: UG was destijds geen heel high-end merk. Hun positionering nu wijkt wel heel erg af van die van vroeger. Is dit dan wel een volledig geslaagde revival? Of spreek je nu een hele andere doelgroep aan?

En is die nieuwe doelgroep wel zo breed dat het een rendabele excercitie is? Tuurlijk, wij horloge-gekkies kijken er verlekkerd naar. Maar om rendabel te zijn moet je ook de minder geïnformeerde aspirant-koper aanspreken. Gaan die voor UG? En zo ja voor deze prijzen?

Ik denk er het mijne van.

2 likes

Niet?

Ik denk dat als Breitling mee kan spelen bij IWC, GP etc dat het best aantrekkelijk is.

https://www.watchpro.com/universal-geneve-relaunch-receives-mixed-reviews/

Zie vooral het staatje in dit artikel.

Dat vermoed ik ook. Is al ergens te vinden of die micro-rotor van echt goud is? Ik zie geen hallmark op de render. Als dat ding slechts verguld is, dan weet je genoeg voor de rest van het horloge.

Ff op de site gekeken. Bij de kast zetten ze voor elk onderdeel ‘18k rose gold’, bij de rotor staat dat niet. Ik zie dat als een sterk teken dat de micro-rotor slechts goudkleurig is. Tot zover het luxesegment. Dit vertelt mij alles dat ik moet weten over deze horloges.

Overigens keek ik dus bij het rosegouden stone dial model van bijna 40k en niet bij de stalen. Omega maakte bij de constellation nog een differentiatie op dit punt tussen de stalen en gouden modellen. Maar bij UG lijkt zelfs een gouden model niet bespaard te blijven van dit soort kostenbeperkende maatregelen

Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat het inderdaad 18kt goud is en dat de uurwerken door LTM worden gemaakt (in ieder geval voor de polerouter).

Dat staatje is niet zo zeer UG dan wel de hele horloge industrie.

Prijslijst rolex in 1968 (wat ook ± de leeftijd is van dat UG foldertje)

Zie je imho vergelijkbare range.

4 likes

Klopt, maar mijns inziens mikken ze nu (minstens) een segment hoger met een stalen polerouter voor 18k.

Ik vind die stalen polerouter ook te duur, tenzij de afwerking dusdanig hoog is dat ze willen concurreren met Czapek/GP/Moser etc.

Het was allang duidelijk dat Breitling UG heeft gekocht om boven Breitling te positioneren.
Ik had ze zelf ook liever in de range stalen Omega / IWC of Rolex gezien maar denk dat ze daar teveel in Breitlings eigen vaarwater hadden gezeten.

Dat laatste is inderdaad waar. Breitling heeft duidelijk gemaakt dat ze dit willen verkopen. Ze gaan ook max in de orde van grootte van 1000 per jaar maken is het idee. De afwerking gaat alles bepalen. Als ze met Chopard LUC en PF gaan concurreren zou het kunnen werken, maar het zal een extreme niche markt worden denk ik.

1 like

Dat denk ik ook.

Ik denk dat de rotor wel 18k moet zijn om überhaupt genoeg massa aan gewicht te hebben om het uurwerk van genoeg veer spanning te kunnen voorzien. Messing is te licht denk ik.

Merken als Omega en JLC gebruiken tungsten

2 likes

Site werkt nog steeds niet?

Komt er nog een kek duikertje?

4 likes

geeft wat meer inzicht

https://www.youtube.com/watch?v=uSBRZHEm7oM

1 like

Ik kan je verzekeren dat de Hangzhou 5000a microrotor geen gebruik maakt van een 18k rotor, en die doet het ook prima.

2 likes