Ouwe polerouters evenmin goud.
Je heb gelijk helaas, zonde als je t mij vraagt. Niet echt prestige.
Aan de andere kant is goud “verspillen” voor de rotor ook wel wat weggegooid geld…
Mij boeit dat echt geen reet. ![]()
Wel als die achter een dichte deksel zit ja ![]()
Ik vind de oude Polerouter mooier dan de nieuwe
De nieuwe Compax vind ik wel geslaagd
Dat is hetzelfde als zeggen dat je met je Ferrari ook maar 100 km/u mag in Nederland. Dan mis je volledig het punt.
En dit doet er nog een schepje bovenop.
Vroegâh was het toppunt van luxe juist dat ook dat wat je niet ziet net zo veel aandacht kreeg als dat wat je wel ziet. Omdat je het als eigenaar kan veroorloven en omdat je niets anders dan het beste mag verwachten van een merk dat zelf trots is op haar product.
Het is duidelijk dat die tijden ver achter ons liggen.
Ik heb vanaf het begin dit topic meegelezen en moet me ‘inhouden’ een lans te breken voor knappe dog-leg pie-pans of Polerouters uit de jaren 60 ish…
Naar mijn idee nog steeds voor een habbekrats op te pikken.
Heb best wat gehad maar na bezoek van het gilde mis ik deze nog het meest.
Wat droeg ik haar toch graag met plezier.
Opgepikt voor ruim onder de 2K destijds.
Kom er nog om.
Kan mij dat uurwerk schelen, die looks!
*volledig terecht overigens dat, hopelijk, die Connie van @septentrio-de miereneuker voor de vraagprijs gegaan is.
Vet ding.
En laten we alsjeblieft niet aan de misschien wel aankomende gekte meedoen aub.
Verkoop mooie shit onder mekaar aub ![]()
Wat een vreemde vergelijking. Dit heeft totaal niets met prestaties te maken. Als Ferrari morgen besluit om zeg maar de volledige brandstoftank uit Wolfraam te maken dan ga ik daar geen extra geld voor neertellen nee. Dat lijkt me een betere vergelijking.
Mijn punt is dat het mij wat nutteloos lijkt om bij een stalen (!) horloge een significant bedrag aan goud te besteden aan een rotor. Die functioneel niet beter is dan alternatieve materialen. Geef me dan liever een gouden kast… En cru gezegd, van wat we al gezien hebben denk ik niet dat dit binnenwerk van een dergelijk afwerkingsniveau is dat een gouden rotor het af zou maken ![]()
Ik vind nu niet dat een gouden rotor veel met aandacht of afwerking te maken heeft. Het is niet moeilijk om ergens goud tegenaan te gooien, enkel kostbaar.
Nee dat is geen betere vergelijking.
Het heeft niks met prestaties te maken, maar wel
met prestige.
Een gouden rotor is als een 12 cilinder. Je hebt ze beide niet nodig. Dus de vergelijking gaat prima op met de Ferrari.
Een gouden rotor is luxe. Net als een 12 cilinder.
Ik denk dat de grote kans op miskopen, redials en frankenwatches mensen ervan weerhoudt
Schitterend!
Een betere vergelijking is een rhodium nokkenas.
Beiden een onzichtbaar onderdeel van het mechaniek.
Beiden zouden mij geen gevoel van luxe geven.
Een mooi uurwerk achter een dichte caseback, stealth wealth ![]()
Helemaal mee eens!
Maar een gouden rotor maakt een uurwerk niet mooi (of beter, een mooi uurwerk heeft geen gouden rotor nodig).
Is dat niet altijd zo?
Je hebt altijd mensen die de buitenzijde belangrijker vinden. ![]()
Lekker shinen.
Ik denk het wel en maak mezelf dan ook elke ochtend wijs dat ik een karaktervol hoofd heb.