Nieuwe daily D(r)iver / GADA / netjes

Eigenlijk wilde ik graag een 16570 polar of zwart .

Maarrrr… die heb ik niet al te lang geleden uit mijn hoofd gezet. Te duur, te oud, te veel risico op straat etc etc. We zijn aan het sparen voor een huis en er is een kleine op komst. Dus ben beetje omlaag gegaan met budget. Kan niet echt aankomen bij de vrouw met een horloge van 8-10k. Dan zit ik aan de max van mijn budget en als ik het niet kan betalen dan koop ik het niet.

Dus nieuw budget 5-6k Max.

Opzoek naar een dagelijkse vervanger voor deze twee.

Ik zal ze natuurlijk nog wel blijven dragen (of niet) maar ik wil eigenlijk een wat beter merk proberen. Beter en hogere kwaliteit.

Dus dan kom je eigenlijk wel snel bij een nieuwe Tudor of gebruikte Omega aan. Ik heb al eens een vintage omega gehad en dat was een zeer fijn ding. Ook spreken beide merken me aardig aan vanwege de merknaam en historie.

Nu denk ik zelf dat een tudor pelagos 39 (hier naast een explorer II)

of een planet ocean 39,5
image
de grootste kanshebbers zijn.

Een BB54 of 58 zou ook niet misstaan maar die vind ik dan weer een beetje old school en ben bang dat ik daar snel op uitgekeken ben (sorry) het zijn prachtige horloges maar spreken mij niet echt aan.

Ben zelf meer van de tool/dive watch. Die ik ook op werk alsook met een pak aan kunt doen. Dan is de omega toch wel wat meer shine. Maar de Tudor is natuurlijk echt een alleskunner alleen beetje te sportief voor een pak.

De omega is gewoon echt een die onder de radar vliegt . Dus die kan je gebruikt in 10/10 of 9/10 staat wel vinden voor 5 of minder. Ons ben zunig dus als ik er een goedkoper kan vinden spring ik er op.

Wat zegt HF ? En hebben jullie nog andere horloges die bij de afwerking van beide komen maar goed veelzijdig zijn ? En eerlijk gezegd ben ik ook groot fan van GS maar die zijn echt wat meer voor de nette gelegenheden. En de diver vind ik niets.

20 likes

Mooie zoektocht!

Ik vind zelf een Omega Terra meer een allrounder dan een duikhorloge.

Een Aqua Terra in 38 of 38,5mm past iedereen.

Wil je toch een duiker, dan is de “Peter Blake” een super optie. Dun, betaalbaar, mooie band.

23 likes

Seamaster! Eventueel gewoon nieuw, ik vind de “GoldenEye” mooi.

Wat ook geen slechte keuze is, is GS, maar daar gaat @Fate_Amenable_To_Change nog wat over vertellen als hij dit topic leest.

9 likes

Zenith is ook leuk :sunglasses:
Niet te koop btw 20231214_084208

3 likes

Wat vind je van de Staudt guilloche chronograaf :man_shrugging:t3:
image

2 likes

Pelagos 39 prima keus … :+1::+1:

3 likes

Buy New? Tudor
Buy Old? Omega
Nuff said

3 likes

Groene Diver 300 :green_circle::star_struck:
2e hands te krijgen tussen 4-5k

9 likes

Ja die groene had ik ook al gezien . Maar dat beperkt de kleding keuze / kleur niet echt met nette kleding ? Is wel weer een tikkie opvallender. Ik had zelf ook naar deze gekeken

De GS SBGM247

Maar die vind ik dan weer teveel naar de polar neigen. Qua stijl dan.

GMT is leuk maar geen vereiste natuurlijk.

1 like

Zelf in het bezig van een Pelagos 39. Heerlijk horloge. Voor mij kan hij overal onder, zeker ook onder een pak!
Ik zou zeggen go for it :sunglasses:

5 likes

Een 16570 voor rond de 6k is tegenwoordig toch wel haalbaar?

1 like

Probleem met die is dat ik de band nogal ouderwets vind ogen. Maar het is wel een classic natuurlijk !

Daarom is een planet ocean 2500 (eerste generatie) ook wel tof.

Mat zwart en wat meer ingetogen. Alleen dan mis je weer wat moderne gemakken en de clasp is ook niet zo heel goed las ik. Ook is die niet in 39 te vinden dus is wel wat groter. Maar mijn Seiko is ook een 41 en de HC is een 39 maar draagt wel groot. Ik heb zelf 17,5 polsen maar wel nauwe.

Ik zou eens bij de omega dealer moeten gaan passen en meten.

5 likes

Mooie van de groene is juist dat ie in bepaald licht net zwart is (zie foto) en in de zon groen. Ik draag hem ook bij nette gelegenheden. Geen probleem :+1:t2::+1:t2:

4 likes

Absoluut haalbaar, zie hier 2008 rehaut en solid endinks

Ik zou ts dan ook willen motiveren nog even geduldig af te wachten. Eentje rond de 6k komt zo nu en dan wel eens voorbij op het forum.

4 likes

Je hebt net de 39mm Omega PO gemist die hier te koop stond. Die was perfect.

De nieuwe longines legend diver is mss ook wel wat.

4 likes

Ik snap hem hoor! Design is redelijk 90s, maar op een tijdloze manier. De nieuwe heeft dezelfde band, maar je zou ook eens naar een Peter Blake kunnen kijken.

Voor 5,5K is een Omega Seamaster 300 Trilogy nog wel te vinden, vintage look met moderne technieken:

5 likes

Nu al weer 14 maanden om de pols, draag deze bijna dagelijks.
Supercomfortabel, perfecte titanium band met snel verstelling echt een aanrader.

Deze is plat genoeg voor onder je manchet :wink:

4 likes

Als je een echt veelzijdig horloge zoekt zou ik zeker naar de Aqua Terra in 38mm kijken

Misschien iets minder veelzijdig, maar zeker niet minder mooi, de Planet Ocean in 39mm

Zijn allebei geweldige horloges die je dagelijks kunt dragen.

6 likes

Aan de bovenkant van je budget. Maar dan heb je ook wel wat. Classic looks, met modern gebruikersgemak: een heel mooie 39mm, het nieuwe in-house TH20-00 automatisch uurwerk, met 80 uur PR, verder een praktische 100m WR en een heerlijk dramatisch bol saffier. Met de historie zit het ook wel goed: dit merk is toonaangevend als het gaat om timing van (auto)sportevenementen én stond aan de wieg van de automatische chronograaf.

3 likes