Eigenlijk wilde ik graag een 16570 polar of zwart .
Maarrrr… die heb ik niet al te lang geleden uit mijn hoofd gezet. Te duur, te oud, te veel risico op straat etc etc. We zijn aan het sparen voor een huis en er is een kleine op komst. Dus ben beetje omlaag gegaan met budget. Kan niet echt aankomen bij de vrouw met een horloge van 8-10k. Dan zit ik aan de max van mijn budget en als ik het niet kan betalen dan koop ik het niet.
Dus nieuw budget 5-6k Max.
Opzoek naar een dagelijkse vervanger voor deze twee.
Ik zal ze natuurlijk nog wel blijven dragen (of niet) maar ik wil eigenlijk een wat beter merk proberen. Beter en hogere kwaliteit.
Dus dan kom je eigenlijk wel snel bij een nieuwe Tudor of gebruikte Omega aan. Ik heb al eens een vintage omega gehad en dat was een zeer fijn ding. Ook spreken beide merken me aardig aan vanwege de merknaam en historie.
Nu denk ik zelf dat een tudor pelagos 39 (hier naast een explorer II)
Een BB54 of 58 zou ook niet misstaan maar die vind ik dan weer een beetje old school en ben bang dat ik daar snel op uitgekeken ben (sorry) het zijn prachtige horloges maar spreken mij niet echt aan.
Ben zelf meer van de tool/dive watch. Die ik ook op werk alsook met een pak aan kunt doen. Dan is de omega toch wel wat meer shine. Maar de Tudor is natuurlijk echt een alleskunner alleen beetje te sportief voor een pak.
De omega is gewoon echt een die onder de radar vliegt . Dus die kan je gebruikt in 10/10 of 9/10 staat wel vinden voor 5 of minder. Ons ben zunig dus als ik er een goedkoper kan vinden spring ik er op.
Wat zegt HF ? En hebben jullie nog andere horloges die bij de afwerking van beide komen maar goed veelzijdig zijn ? En eerlijk gezegd ben ik ook groot fan van GS maar die zijn echt wat meer voor de nette gelegenheden. En de diver vind ik niets.
Ja die groene had ik ook al gezien . Maar dat beperkt de kleding keuze / kleur niet echt met nette kleding ? Is wel weer een tikkie opvallender. Ik had zelf ook naar deze gekeken
Mat zwart en wat meer ingetogen. Alleen dan mis je weer wat moderne gemakken en de clasp is ook niet zo heel goed las ik. Ook is die niet in 39 te vinden dus is wel wat groter. Maar mijn Seiko is ook een 41 en de HC is een 39 maar draagt wel groot. Ik heb zelf 17,5 polsen maar wel nauwe.
Ik zou eens bij de omega dealer moeten gaan passen en meten.
Mooie van de groene is juist dat ie in bepaald licht net zwart is (zie foto) en in de zon groen. Ik draag hem ook bij nette gelegenheden. Geen probleem
Ik snap hem hoor! Design is redelijk 90s, maar op een tijdloze manier. De nieuwe heeft dezelfde band, maar je zou ook eens naar een Peter Blake kunnen kijken.
Aan de bovenkant van je budget. Maar dan heb je ook wel wat. Classic looks, met modern gebruikersgemak: een heel mooie 39mm, het nieuwe in-house TH20-00 automatisch uurwerk, met 80 uur PR, verder een praktische 100m WR en een heerlijk dramatisch bol saffier. Met de historie zit het ook wel goed: dit merk is toonaangevend als het gaat om timing van (auto)sportevenementen én stond aan de wieg van de automatische chronograaf.