Nieuwe duiker gezocht, help!

Hallo allemaal,

Recentelijk heb ik een Casio MDV106 uit Amerika over laten komen om tijdens vakantie te kijken of een duiker mij bevalt. Deze Casio is echt geweldige value for money voor slechts €60 inclusief verzenden vanuit de US en kan deze echt aanraden! Zwemmen in zwembad en zee was geen enkel probleem, design is mooi maar het glas is erg goedkoop (geen verrassing voor die prijs uiteraard) en de lume…die is er gewoon niet :wink:

Ik ben nu dus op zoek naar een “echte” duiker en schakel daarbij graag jullie hulp in. Mijn huidige collectie bestaat uit 2 Meistersingers en een Speedmaster. Qua stijl zoek ik een zwarte of donkerblauwe duiker met 60 minuten bezel die rustig, simpel en overzichtelijk is, dus zonder toeters en bellen. Chrono functie dus niet gewenst want daardoor is de wijzerplaat voor wat ik zoek dus te druk… Oh en Ik draag alleen leer of NATO dus staal valt af.

Ik dacht dat de Tudor Black Bay een geschikte opvolger voor de Casio zou zijn maar eenmaal aan de pols sprak die mij totaal niet aan. Daarna de Breitling SOH om gehad en die was wel gaaf, maar Breitling…geen fan van het merk. Daarnaast ook niet echt van van Seiko dus dat haalt ook al veel mogelijkheden weg :wink: Hoewel ik de nog uit te komen SPB051 wel OK denk te vinden. Rolex is supermooi maar wil liever niet zoveel geld uit geven.

Lijstje!
Gezocht: Duiker met 60m bezel
Prijs: €2000 nieuw of tweedehands
Formaat: Rond de 42mm
Kleur: Zwart of blauw (of combo)
Overige: Bezel en wijzerplaat rustig en clean.

Hoop dat jullie wat tips voor me hebben, alvast bedankt!

2 likes

Heb ze persoonlijk nog niet om de pols gehad maar de Oris Aquis op staal vind ik erg fraai maar wellicht iets te groot met 43,5 mm. In ieder geval een eigen smoel en prima service naar ik hier heb mogen vernemen.

2 likes

Jeetje met zo een bedrag komen heel wat leuke dingen in aanmerking. Oris en Squale lijken mij wel leuke merken voor wat je zoekt.

11 likes

Thanks, had er misschien even bij moeten zetten dat de Oris 65 nog op mijn “proberen” lijstje staat en dat ik geen staal draag :slight_smile:

Enige nadeel van de 65 vind ik de bezel, liefst zie ik die zonder de kleine streepjes dus alleen met de tijd markeringen, zoals de Aquis dus maar die is weer lastig qua banden wisselen lijkt me?

U roept wij draaien! En schijnt inderdaad geen bandenswappert te zijn, maar ben een leek in deze.

1 like

Een beetje bijleggen voor een gebruikte Seamaster :grin:

Seamaster 120, 300 en PO staan zeker op de lijst want rustige wijzerplaat en simpele cleane bezel maar zijn wat duurder, dus hoop op een betaalbaarder alternatief :slight_smile:

Valt mee toch? 350 euro boven budget maar dan wel een bijna nieuw exemplaar. Heel veel meer horloge wel dan een Oris of Squale.

1 like

2.000.- is een lastige prijsklasse. Te hoog voor een Oris Aquis of een Longines Hydroconquest, en weer aan de lage kant voor een Omega e.d.

Anders had ik deze willen aanbevelen:


Maar kost zo rond de 3.000.-

9 likes

Wat ik dus minder vind aan deze is dat de bezel niet mooi rond is, wat de 300 bijvoorbeeld wel heeft.

1 like

Mocht er geen goedkoper alternatief naar boven komen en bij het proberen heeft deze 300 echt een veel hogere wauw factor, dan is het budget gelukkig op te rekken :wink:

Prachtig horloge!
Had wat mij betreft 44mm mogen zijn.

Veel goedkoper maar value for money, de Orient Saturation Diver;

Kwalitatief een van de betere horloges in deze prijsklasse.

Of anders een Crepas Cayman (if you can find one);

Ook in titanium met blauwe dial te krijgen…

12 likes

Deze is inderdaad wel aan te raden, mooie maat ook. Echt een premium gevoel kreeg ik erbij.

Ik zou gaan voor het laatste model Oris Aquis op blauw rubber…

2 likes

Squale matics hebben een fantastische charme. Ook in wat feller blauw, hopelijk niet te druk…:wink:

1 like

Je ziet hem, doet hem om, vindt hem gaaf…en dan bedenk je je opeens dat je geen fan van het merk bent?

Geen kritiek op jou hoor, maar ik ben nieuw op dit forum en het valt me wel op dat bepaalde merken bij veel forumleden (bijna) geen goed kunnen doen terwijl ze in reviews kwalitatief toch zeker wel goed beoordeelt worden.

1 like