Ik had met jouw profielfoto ook niets anders verwacht
Ja klopt qua dragen wel aardig wat wrist presence. Voor mijn gevoel draagt ie juist kleiner, maar ik merk dat we dat beide anders ervaren
Dat gezegd hebbende, een niet alledaagse. Mocht het niks zijn dan dibs.
Wordt gewaardeerd dank je
squale 1521 ;
Dimensions
41mm in diameter, 48mm lug to lug, 12.5mm thick. 42mm bezel diameter.
Spb 149 ;
Diameter: 40.5mm
Thickness: 13.2mm
Lug to Lug: 47.6mm
Heb zelf ook de 1521 2x gehad en nu de 147 ,maar door de vorm van de lugs ga ik voor draagcomfort voor de 1521 . Kijk ik naar de wijzerplaat dan is de 1521 wel een stuk simpeler . ach beide heerlijk draagbare horloges @Zulu
Misschien lag het aan de kleur en band
Misschien kun je hier wat mee, ik heb destijds een soortgelijk topic gestart!
Zoals hierboven al genoemd:
- Longines Hydroconquest (39 of 41mm)
- Oris Aquis
- Tag Heuer Aquaracer
Misschien een Promaster Eco-drive proberen. Dit is het nieuwste model, ik overweeg ook om hem zelf aan te gaan schaffen. Zit ook een dieptemeter op dus erg handig ivm deco stops👌
Lekker! Zelf ook nog aan meegedaan zie ik en voor 100% de Certina geadviseerd.
Wat is is er bij jou uitgekomen?
- Tag Heuer Aquaracer Way2110
- Oris Aquis of Oris 65 diver
- Doxa Sub200
- Longines Hydroconquest of Longines tweedehands Legend Diver
- Certina DS diver
- Seiko 62mas reissue SPB14X
- Seiko Uemura / Captain Willard SPB15X
- Seiko MM200 / Marine Master reduced
Dat is een mooi rijtje Ralph dank je.
En als jij er een top 3 van maakt?
Oris en Longines vallen af voor mij.
Persoonlijk was ik wel erg te spreken over de Tag Heuer Aquaracer Way2110. Voor die 1000-1250 euro (tweedehands) wel echt een topper.
Met de Doxa Sub200 heb ik geen ervaring, maar heeft persoonlijk voor mij een hoog net niet gevoel gezien de Sub300T of Sub300 eigenlijk is wat je wilt bij Doxa.
Vind die ook erg mooi! Maar zie ze hier niet veel? Wel eentje met een witte plaat (Polar). Is dat dezelfde kast / type?
Dat is wel dezelfde lijn inderdaad. Ook met caliber 5 uurwerk. Die Polar is ook wel grappig inderdaad. Maar die nieuwe Tag Heuer Aquaracers zitten tweedehands iets boven je budget. Dacht om een nabij de 1500 euro.
Wat is dan het verschil met jouw TH die je eerder hier te koop had staan? Zie verschil in prijsklasse?
Is een wat ouder model. Toen lagen de prijzen iets lager. Die polar is gewoon een nieuwe generatie en daarbij worden de prijzen opgeschroefd en dat zie je ook tweedehands terug.
Ik kom waarschijnlijk uit op de Longines. Ik zou je ook vertellen waarom!
Ondanks de grote lug to lug maat, vormen de lugs mee met de pols. Hij zit daarom echt perfect, ook op kleine polsen. Het uurwerk is eigenlijk gewoon superieur aan alle genoemde opties in het rijtje.
De Squale wordt vaak genoemd (enigszins terecht ook hoor) alleen je kan mij echt niet bekoren met ‘SQUALE’ dat aan de zijkant van de case staat. Dan liever een keer een 1545!
De Certina heb ik gepast. Vind het een mooi horloge. Alleen ik vind hem niet echt een wow factor hebben die bijv een Longines wel heeft. Bij het hele merk komt in mijn ogen net wat meer luxe kijken.
Maar goed, dat denk ik! Heb je al een keer naar de Mido Ocean Star (Tribute) of de Christopher Ward C60 gekeken? Wellicht dat die ook iets voor jou kan zijn!
Mooie motivatie. Heb die Longines nog nooit in het echt kunnen dragen. Dus dat houd ik zeker in gedachte.
Het Certina “niet genoeg wow” gevoel kan ik ergens plaatsen.
Maar ook erg erg benieuwd naar.
Binnenkort kan ik de Tag passen, dat lijkt me een mooi ding maar benieuwd naar de maat en of ik het wit niet snel moe ben.