NIEUWE editie Benrus Type 1 is Live!

Benrus gaat een nieuwe serie produceren van het type 1, :sunglasses: het navigatie-duiker model dat in de jaren 70/80 alleen aan US militairen is gegeven en nooit voor de civiele markt is gemaakt. En die zijn nu heul duur geworden want tja, issued toolwatch :gift_heart:

Een leuke mogelijkheid dus om een origineel toe te voegen aan je pols in plaats van een van de vele
( en soms heel mooie ) homm :stuck_out_tongue_closed_eyes:ages. Max 1000 stuks en je weet daar wordt op gejaagd. 30 atm - saffierglas - bwg 9 lume - eta uurwerk - net als het origineel.

Als je meer wilt weten vraag dan aan Darius van www.benrus.com om de info en order link page , of pm mij.

7 likes

Benieuwd wat de prijs wordt, MKII heeft er een serieuze concurent voor hun Paradive (hommage) bij.

https://www.mkiiwatches.com/paradive

2 likes

Die zal rond de 1300,- komen schat ik. Best een bedrag maar wel het origineel.

leuk merk, heb de H6 gehad en is een mooi model. Helaas geleverd met kras op de bezel dus die ging weer terug. Was tevens de laatste… :unamused:

2 likes

Wat jammer … en er was dus geen losse bezel te krijgen ?? De nieuwe wordt in ieder geval erg mooi en hmet aluminium bezel inleg en 30 atm.

1 like

Zijn er renders oid van de nieuwe?

niet gevraagd. Gingen toen weg voor 60 euro dus weinig moeite in gestoken.

Nog niet …

Ga dit draadje even in de gaten houden. :+1:

Ben benieuwd!

De Benrus site is live via

1 like

Wat zou ik die graag toevoegen aan de collectie!

1 like

Me too !

1 like

Is er al iets meer bekend over deze Benrus?
Wanneer die op de markt komt, afmetingen, prijs etc.

Helaas nog niet bekend, de bestel pagina zou deze week live gaan maar er is vertraging blijkbaar. Mogelijk vanuit Zwitserland ?? . Blijf de site in de gaten houden svp of via IG

1 like

Ze zijn te koop.
Helaas loopt de verkoop niet zoals de andere modellen in eigen beheer, maar is uitbesteed aan Hodinkee a $1695
Zal ergens rond de 1750 euro uitkomen na import heffing.

1 like

4 likes

Hier lijkt ie op

eerder andersom, de Adanac lijkt op de Benrus (type 2)

1 like

Kan ook. Ik heb geen idee welk merk de ‘originator’ is.

1 like

Adanac is uit de jaren 80, Benrus is uit de jaren 70 en dan heb je nog de Marathon uit de jaren 90 en een heleboel remakes ervan (o.a. MKII Paradive) uit de jaren erna, maar die zijn niet military issued

1 like