Ik merk de laatste tijd dat ik wat “duiker moe” ben. Met name de bezel van een duiker begint me tegen te staan (Ik heb de Seiko SKX007 en SRP777). Ik denk dat het goed is nu wat meer variatie aan de sportieve kant van de verzameling aan te brengen. Mijn ideeën, horloge moet stoer zijn zoals een duiker maar ook business casual kunnen dragen en uiteraard passen bij mijn polsmaat (17,5cm). Chronografen hebben tot heden niet me voorkeur. Mijn aandacht valt dan nu ook op een fieldwatch of flieger. Budget tot €2.000. Ik zie momenteel de volgende opties:
Tudor Heritage Ranger: Zou eigenlijk me eerste keus zijn, al hik ik wel wat tegen de kosten aan van ruim €2K en kan me hier nog niet achter zetten. Het merk en de eenvoud van de dial spreekt me aan.
Sinn 856 & 856 UTC: Ben al heel lang fan van Sinn. Vindt beide modellen mooi al twijfel ik of de dial van de 856 te clean is voor dit soort horloge en neig ik wellicht eerder naar de UTC uitvoering. Zit nog in dubio hier.
Stowa Flieger Klassik 40: Staat al een tijdje op de wensenlijst. De rust en eenvoud maar tegelijk de stoere uitstraling staat me erg aan. Ik weet dat hier veel Damasko fans zijn, en ik heb ook zitten kijken naar de DA38, maar de kruis in het midden overtuigd me nog niet.
Ik was benieuwd naar jullie gedachten of eventuele model suggesties waar ik nog niet aan heb gedacht. Ik hoor het graag!
Zeker, maar zoals ik zei spreekt de kruis in het midden van de Damasko’s me niet aan. ben daar nog niet over uit, maar wellicht zou ik een exemplaar om me eigen pols moeten zien
Ik heb dezelfde polsomtrek als de jouwe en exact dezelfde zoektocht gedaan. Uiteindelijk dan toch op een Ranger geland en nog geen seconde omgekeken. Echt een klok die je moet ervaren.
Dus ik ben misschien bevooroordeeld, maar geen compromissen maken als je gedacht op het eerste staat. Die Rangers kun je trouwens wel rond de 2k aan geraken en die meerkost ben je snel weer vergeten!
De Sinn 856 UTC zou mijn 2de keuze zijn uit je lijstje, geeft wat kleur aan die wijzerplaat. Maar sowieso die Stowa Flieger, Damasko DA36/38… Allemaal toppers! Op je gevoel afgaan! Kiezen is verliezen
Zoals ik zei ben ik een beetje “duiker moe” Althans, een horloge met een bezel. De dial van de 104 is zeker erg fraai! Lekker clean. Heb deze ooit overwogen om aan te kopen in het verleden, uiteindelijk niet gedaan vanwege het hoge glim gehalte van de bezel en de kast.
Ik ben niet de makkelijkste als het horloges aangaat, daar ben ik me van bewust Voor mij valt bv ook een stale band af op een horloge, prachtig bij andere, maar niks voor mij.
‘Duiker moe’ gaf je al aan vandaar deze keuze is GEEN duiker kijk maar op de site !! Inderdaad het glimgehalte moet je van houden en dat is juist waar ik hem voor gekocht heb, gelukkig verschillen meningen
Succes met de zoektocht en er zal zeker iets passends voorbij komen
Bekijk zeker ook eens het aanbod van Mühle Glashütte, ze zijn geen allemansvriend hier op het forum maar het zijn mooie, kwalitatieve horloges zonder meer.
Ik ben zeer tevreden over mijn TerraSport die ik een tijdje geleden aangeschaft heb.