Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Jammer dat Tissot met zijn horloges altijd de misstap maakt met vervelende lugwidths en te grote diameters. Verder zijn ze prijs kwaliteit echt onwijs goed

2 likes

Of wij zijn zo eigenwijs om er andere bandjes op te willen zetten dan de designer had beoogd.
Qua diameters ben ik het niet met je eens. Juist Tissot heeft modellen in meerdere maten, waarbij de wat forsere pols niet wordt vergeten. Daar kunnen veel andere merken nog wat van leren.

Zaken die ik nog graag anders zou willen zien:

• banden met quick release;
  • saffier met een goede AR aan de binnenzijde.

De Gentleman vind ik prachtig, maar 21mm lugmaat? Dat is gewoon echt vervelend.

Ze komen de grotere pols zeker tegemoet, en dat is goed! Maar voor de kleine pols, maatje 36-38mm is te weinig aanwezig vind ik. Voorbeeld is de Tissot Le Locle. Ik heb hem gehad en het is een prachtig horloge, maar ontzettend dressy. M.i. moet zo’n dresswatch gewoon 36 tot 38mm max zijn. Deze was 39.3mm en je merkt wel dat dat gewoon echt net te groot is.

1 like

:grin:

1 like

Kijk, we kunnen er zo mee naar de disco :man_dancing:

Het horloge zelf komt niet echt lekker in beeld met die idyllische kleuren :grin:
Maar wel een leuk “stijltje”

Hier nog een filmpje van de blauwe. Een review van de Schot uit het eerdere fimpje.
Check it out Guys.

2 likes

Ze willen gewoon dat je bij de AD langs gaat en het originele Tissot bandje bestelt. Ze hebben er toch totaal geen belang bij dat jij hier om de hoek een x-merk bandje kunt kopen :wink:

Het lijkt GS wel met zijn 19mm lugsize :grin:

Voor een dresser vind ik zelf 18 mm toch wel de max. En dan tapered naar 16mm.

Eens wat betreft het taperen, maar ik vind 19 mm een prima maat, en ik heb echt geen grote polsen. Kleiner dan 18 vind ik zelfs al gauw te iel ogen.

Maar smaken verschillen natuurlijk :blush:

Ok deze wordt mijn volgende horloge. Nog iemand die hem besteld heeft en waar te vinden buiten UK site van Tissot zelf?

2 likes

Ik heb hem bij Olfert besteld, komt helaas pas in WK6

1 like

Filmpje drie keer bekeken, alleen al voor het Schotse accent. Heerlijk!
Mooi horloge ook, wordt zeker mijn nieuwe aankoop (en dat zeg ik niet snel…) In Engeland bestellen geeft tegenwoordig wat haken en ogen, Olfertt is denk ik wel een goed alternatief. Nog meer adressen waar hij online te bestellen is?

2 likes

Ik had hem bij Ocarat besteld, met code ‘WELCOME’ 10% korting. Ivm voor mij te grote maat retour gestuurd, en dit ging ook erg soepel!

Edit: zie nu dat hij niet meer op de site staat, wie weet binnenkort weer beschikbaar

Op Chrono24 staan er ook.

1 like

De zwarte of de blauwe. De blauwe staat 3weken levertijd bij zwarte op aanvraag.

Hier de zwarte ook bij Olfert besteld. Week 6 is de lever indicatie.

1 like

Ah ok, ik had niet verder gekeken.

Ik heb even de moeite gedaan om naar Tissot zelf te sturen en dit was het antwoord: (Ik ben wel belg trouwens maar denk dat voor jullie keeskoppen hetzelfde zal gelden :slight_smile: )

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen en danken u voor uw interesse in onze producten en diensten.

Helaas zal deze horloge vanaf eind februari beschikbaar.

U zal dit op onze website kunnen bestellen of bij een erkend Tissot dealer.

1 like

Uhrenlounge Duitsland, leverbaar vanaf maart. Een goed adres.

Of Rigal in Frankrijk. Die geeft aan Beschikbaar. Ik heb daar geen ervaringen mee.

Hier een vergulde 40205, wel in de VS:

1 like