Ik vrees dat de mechanische versie niet kleiner zal zijn, wel hoger…
Poehee, dat is een lekker horloge zeg. Heb binnenkort wel iets te vieren dus daar zou een nieuw horloge wel mooi bij passen Dit is misschien wel een kanshebber. Zou alleen nog twijfelen tussen quartz of de komende automaat.
Ik dacht eerder aan een "dames” model
Bij Watchbase zijn ze snel. De blauwe en zwarte automaat staan daar al in.
Ook daar staat € 555.
Verder kan ik nog weinig vinden.
Goede prijs voor een Powermatic 80, zou het horloge graag willen passen zodra het mogelijk is maar ben bang dat deze wel te groot zal zijn voor mijn 17 / 17,5 cm pols.
Ik krijg het zo snel niet gevonden; wat is de kleur van het lumen?
Terwijl een groot deel van de horlogewereld was gericht op LVMH Watch Week, en de overvloed aan nieuwigheden van Zenith, Bulgari en Hublot, bracht de Tissot van de Swatch Group de afgelopen jaren stilletjes een van zijn interessantere uurwerken uit. De bijgewerkte Tissot PRX 40 205 haalt zijn inspiratie uit een vergelijkbaar horloge dat in 1978 werd uitgebracht, met een geïntegreerde stalen armband, een platte, tonvormige kast, een quartz uurwerk en zeer bekende wijzerplaatdetails en kleuropties. De naam PRX, volgens het merk, werd voor het eerst toegepast op het oorspronkelijke model, waarbij “PR” staat voor “Nauwkeurig en robuust” en “X” voor 10 atmosfeer (gelijk aan 100 meter) waterbestendigheid.
De PRX 40205 is Tissots laatste duik in de neo-vintage stijl die hem recentelijk succes heeft gebracht in horloges zoals de Heritage 1937 Chronograph , Heritage Petite Seconde en Heritage Antimagnetique . Vorig jaar was er een kleine breuk met die trend, en zelfs deze PRX schuwt het voorvoegsel ‘Heritage’, maar dit model geeft aan dat het merk nog niet klaar is met dergelijke historisch geïnspireerde ontwerpen - vooral wanneer ze ook andere opkomende trends zoals blauw overnemen. wijzerplaten en stalen geïntegreerde armbanden.
Met een diameter van 40 mm bij 40 mm en een dikte van 10,4 mm neemt de stalen kast de platte, tonvormige vorm van zijn vintage voorhoofd aan en is hij aan de pols bevestigd via een geïntegreerde armband. Het horloge is voornamelijk afgewerkt met geborsteld materiaal, hoewel er enkele gepolijste elementen te zien zijn, het meest opvallend op de ronde lunette rond de wijzerplaat. Een eenvoudige, door Tissot gesigneerde kroon is geplaatst op de 3-uur-positie, iets verzonken in de kast, waardoor de PRX zijn kenmerkende 100 meter waterbestendigheid krijgt.
Onder het platte saffierkristal ligt een aantrekkelijk ongecompliceerde wijzerplaat, verkrijgbaar in drie kleurstellingen en texturen: sunray blauw, verticaal geborsteld zilver of sunray zwart. Aan de buitenrand van het gezicht wordt de eenvoudige minuutring voor het vinkje op elke uurpositie onderbroken door een toegepaste, met lume gevulde index. Een datumvenster met schuine randen bevindt zich op 3 uur. Het logo van Tissot en de oprichtingsdatum van 1853 zijn te vinden aan de bovenkant van de wijzerplaat en een vetgedrukt “PRX” -script bevindt zich parallel boven 6 uur. Bovenaan vegen twee met lume gevulde wijzers voor de uren en minuten, terwijl een dunne stokwijzer voor de lopende seconden.
De radiaal geborstelde, solide achterkant is nogal utilitair van stijl in vergelijking met wat we vaak zien van Tissot voor zijn mechanische modellen. Dit heeft echter waarschijnlijk te maken met het binnen gebruikte uurwerk, dat - net als zijn historische voorganger - een kwartskaliber is in plaats van een mechanisch kaliber. Ook wel de Quartz EOL genoemd, het is gebaseerd op de ETA F06.115, waarbij de ‘EOL’ in de naam staat voor ‘End-of-Life’. Wanneer de batterij van het uurwerk bijna leeg begint te raken, begint de secondewijzer met vier seconden springt om aan te tonen dat het moet worden veranderd. Het horloge blijft de juiste tijd bijhouden totdat de batterij leeg is - na ongeveer 68 of 94 maanden, afhankelijk van de exacte gebruikte batterij.
Misschien wel het meest significant voor de algehele horlogemarkt, de PRX 40 205 is het eerste - zo niet het enige - horloge in de prijsklasse van minder dan $ 500 van een groot Zwitsers merk dat de combinatie van een geïntegreerde stalen armband en blauwe wijzerplaat biedt. Dat het horloge dit doet met andere belangrijke en interessante elementen - zoals een legitieme historische claim, verschillende kleuropties, wat een geweldige afwerking lijkt te zijn voor de prijs en een solide waterbestendigheid - is een verder bewijs dat het waarschijnlijk een snaar zal raken bij consumenten met een budget.
De Tissot PRX ging vorige week rechtstreeks via het merk in de verkoop, voor een prijs van $ 375, en was kort daarna in elke kleur uitverkocht. Tissot heeft een wachtlijst opgesteld voor elk van de modellen, die u hier kunt vinden , en de verkoop zal naar verwachting de komende maand hervatten.
Copy right Caleb Anderson.
Unboxing video’s hebben in mijn optiek geen enkele toegevoegde waarde.
Dus even vooruitspoelen om te zien dat dit mooie horloge veel te groot is voor deze pols.
Ik zal eerder van beperkt nut zeggen . Het geeft altijd wel een goed beeld van de verpakking, toebehoren en hoe de gesp eruit ziet/werkt. Dat soort dingen zijn vaak moeilijk te vinden op bijvoorbeeld render foto’s.
Het horloge was aan deze pols inderdaad fors, maar dat is niet alleen aan het horloge toe te schrijven.
Interesseert me niet, die gaan linea recta naar zolder…
En voor een garantiebewijsje hoef je me ook niet wakker te maken
Mij ook niet, maar ik heb hem er wel graag bij.
U bent bekend met de uitdrukking “open deur intrappen”?
Zeker, flauwe grap maar ik moest hem even maken.
Nu alles via de post moet komen, kan een goede verpakking best nuttig zijn .
Inderdaad, maar die mooie horlgoedozen zijn daar over het algemeen helemaal niet zo geschikt voor. Het horloge kan alle kanten op vliegen in die ruime dozen. De betere inpakkers stoppen de binnenkant van de doos ook vol met schuim of bubbelfolie maar dat wordt nogal eens vergeten.
Goed verpakken is een vak apart inderdaad.
Het valt me op dat de eigenaars van dit model, hem ook weer snel te koop zet. Is hij te groot? Tikt de quartz te hard? Of…
Ik heb hem verkocht omdat ik mijn “Grail” gekocht heb. En dan moet er soms wat anders uit. O.a. deze PRX. Misschien dat ik einde dit jaar de automaat koop. Ik vind deze PRX’en nog steeds prachtig
Of spijt na impuls aankoop.