Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Ik vind hem niet te groot, hij tikt verder ook prima. Maar daar heb je het eigenlijk al, ik heb toch liever een automaat denk ik.

Dit was die van @CitizenX trouwens, ik geef hem straks weer door aan de volgende. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Stuur maar een pm als je die vervolgens weer weg wilt doen :grimacing:

1 like

Nu in de aanbieding. 315€
Inclusief bezorging.

3 likes

Hoe groot is jouw pols, misschien is er nog hoop.

18.2cm
Ik denk dat je tot 17.5 deze kunt hebben, daaronder wordt het iets aan de forse kant.

1 like

Dat denk ik ook. Ik zit tussen de 17,5 en 18.0, gaat prima. Verder: Automaat boeit mij in dezen niet zo, blauwe dial is perfect, hij zit heerlijk op maat ( er zitten overigens ook twee halve schakels bij), hij ziet er goed uit. Loopt precies op de indices, kortom, die gaat niet meer weg…

6 likes

Dit model is de missing link in mijn collectie van duikers, GMT en ander soort horloges.
Ik heb nu zelf de Batavi Architect op het oog. Een automatisch uurwerk 39mm met dezelfde fantastische looks als dit Tissot model en min of meer in dezelfde price range.
Google maar op “Batavi Architect”

Doe het op zijn minst een beetje subtiel broeder. I see what you did there.

Najah aangezien we toch reclame maken…

6 likes

Deze nieuwe Tissot PRX doet mij denken aan de TISSOT PR 516 Automatic. Hierbij mijn exemplaar uit 1974. Vergelijkbare understated dial en zelfde geïntegreerde case en band.

Afmeting 36mm zonder kroon dus wel iets kleiner.

6 likes

Het is een re-edition van de ref. 40205, maar je kunt inderdaad wel zien dat de jouwe ook familie is :grin:

1 like

Een 37 of 38mm PRX Mini zou welkom zijn. De huidige versie is toch wat groot voor mij.

2 likes

Zit er al een tijdje op te kwijlen en die van @Kaan heeft een mooi prijsje, maar ik weet dat hij voor mij te groot zou zijn. Een 38mm versie zou ik zonder nadenken bestellen.

2 likes

De Powermatic zie ik nu voor het eerst aangeboden online (Turkije).
Omgerekend zo’n € 640 (excl invoer etc).

2 likes

Onder het motto “ik heb al een boek”, ik heb al een Powermatic :grin:

5 likes

Dat is een stevige prijs zeg. Maar als je de 1ste wil zijn :grin:

1 like

Hij is/komt er ook voor de automaatliefhebbers zie ik:

4 likes

Ja die was een poosje terug al gesignaleerd. (Staat een stukje naar boven: Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand? )

Wat ik bijzonder vreemd vind is dat ook nu weer allerlei foto’s opduiken terwijl er op de site van Tissot zelf nog niks over te vinden is :thinking:

Was bij de Quartz precies hetzelfde :joy:

Ik begreep dat sinds het thuiswerken niet helemaal synchroon loopt tussen de media en marketing afdeling. De nieuwe CEO heeft aangegeven dat elke maandagochtend nu een weekstart gehouden zal worden middels Webex. We gaan het merken!

2 likes

Ik had inderdaad bij de quartz ook al het idee dat ze wat langs elkaar heen aan het werken waren, niet uitgesloten natuurlijk dat dat wat met thuiswerken te maken heeft :smile:

1 like

Vind t wel leuke klokkies, kleur twijfel ik nog over. Mocht ie iemand niet bevallen dan hou ik me aanbevolen.
Anders ga ik 'm hier maar bestellen denk ik. €317,- is geen geld.

Tissot PRX T137.410.11.041.00 Herenhorloge Horloge | ANYTIME (anytimewatches.com)