Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Ja precies, dat is inderdaad hoe je moet denken!

2 likes

Eens :+1:

1 like

Het woord “fluted” betekent volgens mij gewoon gegroefd of geribbeld. Naar boven, opzij, naar onder maakt in principe niet uit…

In de horlogewereld heeft het woord misschien een meer specifieke betekenis gekregen ? Ik ben er geen expert in en vind een vlak lunette trouwens meestal mooier dan fluted (met uitzondering van de gegroefde duikers).

1 like

Ja, mee eens.

1 like

Ja u heeft taalkundig zeker gelijk. Echter, coinedge is de benaming die vaak voor duikbezels gebruikt wordt. Voor zover ik weet wordt met een fluted bezel meestal een bezel naar boven bedoeld. Maar goed… het jargon van de horlogefreak is natuurlijk geen Van Dale!

Het Nederlandse woord ervoor is geloof ik “gecanneleerd” :innocent: :grin:

1 like

Ja, ook mee eens, en coin edge zijn alleen nog diegene die er echt als de zijkant van een muntstuk uit zien. :wink:

Deze dus niet :

:crossed_fingers:t3:

2 likes

Puh die is gaaf ! en die wijzers dan :yum: kan Rolex niet een reissue hiervan maken :smiley:

Fluted bezel is denk ik niet groter dan de gladde bezel; al oogt het wel iets meer aanwezig inderdaad :thinking:

4 likes

Precies het doel van een fluted

2 likes

Eh inderdaad ja :blush: :grin:

1 like

Zit idd niet veel verschil in. Ik denk dat het ook vooral komt door de andere kleur. Groot contrast, hier 2x staal, valt veel minder op.

2 likes

Gecanneleerd betekent inderdaad gegroefd :wink:

1 like

Als er nog iemand een originele 40205 wil, hier staat er een op ebay. Uurwerk heeft problemen en het glaasje is wat bekrast, maar de rest is in nette staat. Absoluut de moeite waard om op te knappen:

Oh ja, verkoper heeft geen verzending naar NL opgegeven, dus voor het bieden eerst even vragen of hij hij naar NL verzenden wil :sunglasses:

T plaatje dat gedeeld werd was geen bezel maar groeven in de kast. Wellicht is dat het verschil?

Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar waarom toch rose goud? Met een geelgouden fluted bezel (en de dails die al uit zijn) is het i.m.o. veel makkelijker combineren en past het beter bij bijv een gouden trouwring

Omdat dat in de mode is en omdat veel mensen dat mooier vinden wellicht? Ik neem aan dat Tissot de kleur kiest waarvan ze er de meeste denken te verkopen :thinking: Zelf vind ik rosé goud ook mooier dan geel goud, al heb ik ook wel geel gouden horloges.

Ik denk overigens dat maar weinig mensen zich druk maken of hun horloge wel bij hun trouwring past. Zelf draag ik m’n trouwring trouwens aan de andere hand dan m’n horloge dus zit het meestal al een eind uit elkaar :sunglasses:

Dat zal idd en smaken verschillen!

1 like

Precies, dus wat ze ook kiezen, er zullen altijd mensen zijn die het net de verkeerde keuze vinden :sweat_smile:
Tenzij ze beide variaties maken natuurlijk :innocent: