Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

:rofl: :rofl:

Doe ik! :wink:

De quartz nog overwogen?

1 like

Heb ik nog gehad, voor deze.

1 like

@Cedric nice! Zelf ook naar de automaat zitten kijken.

2 vragen: wat is je polsafmeting en wat is het gewicht?

Het gewicht van 138 gram op de website van Tissot schijnt niet te kloppen namelijk.

1 like

Gewicht is 135g, net gewogen. Heb zelf een pols van 17,5cm.

1 like

Dat is wel vreemd. TGV legt 'm in onderstaande video (bij 12:00) op de weegschaal en daar is ie 167 gram (181 gram met alle links):

1 like

Band is bij de prx makkelijk eraf te halen. Ik ben aan t kijken of er lederen bandjes of dergelijke zijn maar krijg nog niks gevonden

Dat is wel raar. Ik heb 3 schakels uit de band maar dit kan nooit zoveel verschil zijn.

Misschien heeft die TGV z’n weegschaal niet goed genuld? 181 gram is echt veel, daar is het horloge volgens mij helemaal niet fors genoeg voor :thinking:

1 like

Twee nieuwe Tissot PRX modellen in de pijplijn:

Een met een 18k Fluted bezel:

En een 35 mm in goud PVD:

Is die laatste wellicht een voorbode van een 35 mm in staal? :thinking: :grin:

4 likes

Dit vind ik dat weer jammer :cry: 35mm snap ik nog voor de kleinere pols. Degene waarvan deze afgeleid is was een quartz model. Met de automaat wijken ze al af van het origineel. Maar wel begrijpelijk. Horloge gekkies willen nu eenmaal vaak een automaat.
Maar nu dus met deze fluted bezel gaat iedereen zeggen. Wat een Rolex Oyster Quartz, Datejust look a like. :woozy_face:
(Die fluted bezel ring is ook veel te lomp)

2 likes

Oe ben wel heel benieuwd naar die 35mm in goud.

Als het een beetje de vibes heeft van die glorieuze originele vintage PRX die laatst op het forum voorbij kwam sleep ik die de collectie in.

Lekker bezig Tissot

1 like

36 had beter geweest maar een kleinere prx zou ik best overwegen.

Wat betreft de fluted variant, kan niet zeggen dat ik het vind misstaan! Maar het was leuker geweest als ze met een eigen bezeltje zouden komen.

Dat gaat inderdaad iedereen zeggen. Lekker hun gang laten gaan, In de jaren 70 had elk merk fluted bezels, en volgens mij is het allerminst een Rolex uitvinding :sunglasses:

1 like

I beg to differ:

Dit was volgens mij de eerste fluted bezel!

2 likes

That’s the spirit :+1:t2::blush:

Is dat geen coin edge :roll_eyes:

2 likes

Nouja nee want hij staat naar boven ipv naar de zijkant (?)

Er waren al fluted bezels voordat Rolex überhaupt bestond. Hier een Trench watch uit 1915 met een soort van fluted bezel:

image

7 likes

Ach wat maakt het ook uit, gewoon kopen wat je mooi vindt. Ik wil graag de 40mm automaat met blauwe blokjes wijzerplaat een keer toe voegen aan de collectie.

3 likes