Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Klopt maar volgens mij is de PRX tot nu toe hun grootste succesnummer als ik reviews op YouTube mag geloven.

Nooit doen.

1 like

Van Hodinkee en Fratello dacht ik ook. Of vergelijkbare bronnen.

Hecht ik ook weinig tot geen waarde aan, leuk om foto’s te kijken van een horloge IRL maar meer ook niet. Fratello spreekt mij iets meer aan maar ik vorm graag mijn eigen mening en daar heb ik geen YouTube of site reviews voor nodig. In tegendeel.

2 likes

Correct

1 like

Blijkbaar echt aangekondigd, geen wishful thinking dus:
Wel weer een maatje groter dan de normale, 42 mm :thinking:
Zeer nette prijs trouwens met €1.495,-

5 likes

8 likes

Best wel knap!

Helemaal niet verkeerd en een chrono van 40mm is ook goed te doen :slight_smile::+1:

De chrono is 42 mm :wink:

1 like

Ah maken ze er speciaal een heel nieuwe uitvoering voor , das jammer … maar ook makkelijker, wachten we de 35mm af :grimacing::+1:

1 like

Snap het wel een beetje; dat 7750 afgeleide uurwerk is een dikkerdje, en om te voorkomen dat het een tonnetje wordt hebben ze hem groter gemaakt. Ben al blij dat het niet weer 45 mm geworden is :innocent:

1 like

Allemaal mooi. Maar waar blijft de blauwe hobnail in 34 of 36 potverdorie.

1 like

Ze hadden er een handopwinder in moeten zetten "zucht”

Weet niet of het return-on-investment plaatje daarvan kloppend te krijgen is :wink:

Al is het niet per se onmogelijk; Tissot heeft wel een handwinder in het programma met een uurwerk dat niet in de standaard catalogus van ETA voorkomt:

Uurwerk is volgens mij een uitgeklede 2671:
https://shopb2b.eta.ch/mecaline/actual/2671-2671-5.html

2 likes

Helemaal de blauwe ziet er heel cool uit! Het maakt het toch echt een heel ander horloge dan de 40mm door de veel dikkere case, de pushers en natuurlijk de dial. De 40mm is veel eleganter door de hele dunne middenkast, terwijl deze chrono veel stoerder en meer aanwezig is. Ikzelf vind de 40mm mooier, maar dit is een hele mooie toevoeging aan de PRX lijn.

1 like

Kast oogt inderdaad wel een stuk forser door de dikkere middenkast. Maar door de pushers en het dikkere uurwerk ontkom je daar haast niet aan :thinking:

4 likes

Ja de 40mm is maar 10.8mm terwijl de chrono 14.5mm is. Dat is wel echt een groot verschil. Maar dat heeft ook wel weer wat bij dit grotere model en met die pushers.

1 like

Ah, dikte had ik nog niet gevonden; Nog niet slecht als je bedenkt dat het uurwerk al 8 mm dik is; heb je nog 6.5 mm voor wijzerplaat, glas, wijzers, zichtbodem en de benodigde speling :thinking:

2 likes

Ik vind ze niet lelijk maar te groot en te dik, en waarom toch altijd die datum “diepe zucht” :wink:

1 like